Gå til innhold

Dose 3 - for hvem?

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
Skrevet

Nå begynner jeg å falle av lasset her... 

Forstår jeg riktig at vi som er under 45, og ikke i risikogruppe, ikke har fått noen konkrete anbefalinger for hvorvidt vi skal ta dose 3 eller ikke? 

Jeg har fått med meg at WHO og enkelte andre mener at dose 3 bare vil forlenge pandemien. Jeg har også fått med meg at dose 3 tilbys alle, men at vi som ikke faller inn under spesiell gruppe må vurdere nytte opp mot risiko. Javel? Hva vil det si? 

Jeg har fått time for dose 3, men hvis det egentlig ikke er så hensiktsmessig at jeg tar den kan jeg jo la være? Eller? 

Hva gjør dere andre friske under 45? 

Skrevet

I min kommune anbefales booster for alle over 18, så den har jeg tatt selv om jeg er under 45 og frisk.

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Dose 3 er for alle. Det gir beskyttelse. Det som er viktigst. 

Jeg er i starten av 30 årene, er ikke i noe risikogruppe, men har tatt 3. dosen og det gjorde jeg med glede. Hva du velger å gjøre bestemmer du selv, men jeg anbefaler å ta den. 1 og 2 dosen gir ikke beskyttelse til evig tid så den beskyttelsen er jo gått ned og da blir jo sykdommen kraftigere hvis en blir smittet.

Endret av Warrior
Skrevet

Hva med de som har 2 doser og nettopp hatt covid? Da trenger man ikke booster dosen sant?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er stengt i henhold til rommets retningslinjer, les mer her:

Lomvi, mod.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...