Gå til innhold

Alle klapper for og hyller psykopaten!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den følelsen når psykopaten har gjort en god gjerning (kun for å mate sitt eget ego.) og havnet på tv pga dette. Under klippet som ligger på sosiale medier ligger det en haug med: «Fantastisk, for et godt menneske du er!» osv… 

De ser ikke forfølgelsen, truslene, psykiske terroren, volden og livene han har ødelagt. 

Han koser seg i glansen nå! Blir hyllet og rost. Men, jeg sitter bare her stille i båten. Prøver å gjøre meg usynlig slik at det ikke blir verre enn det allerede er. 

Anonymkode: 3e5a5...9a3

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤❤

Selv om de ikke ser det er din historie fortsatt din, den er ikke mindre sann. Jeg er lei meg for at dette skjer med deg. Har du mulighet til å komme deg vekk? 

Anonymkode: c1bd7...a4a

• Liker 8
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Hvem er dette?

Men ja, alle vi som har levd tett med en slik person vet hvor falske enkelte folk er. Skremmende.

Kan du komme deg vekk?

Endret av loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den følelsen når psykopaten har gjort en god gjerning (kun for å mate sitt eget ego.) og havnet på tv pga dette. Under klippet som ligger på sosiale medier ligger det en haug med: «Fantastisk, for et godt menneske du er!» osv… 

De ser ikke forfølgelsen, truslene, psykiske terroren, volden og livene han har ødelagt. 

Han koser seg i glansen nå! Blir hyllet og rost. Men, jeg sitter bare her stille i båten. Prøver å gjøre meg usynlig slik at det ikke blir verre enn det allerede er. 

Hvorfor så opphengt i ham?!

• Liker 1
Skrevet

Tro meg, sannheten kommer for en dag, og de som har møtt på lignende personer avslører han ganske fort.

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Psykopater er veldig sjarmerende når du først møter de, og de er ekstremt gode skuespillere, men som @Kaisada sier så kommer sannheten frem en dag og de blir avslørt.  

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjelder å komme seg vekk. Få vedkommende ut av livet sitt og ute av tankene, ikke få oppheng. Og skrive av tap av tid og penger på kontoen for dyr lærepenge/voksenopplæring i livets skole.

Anonymkode: c6727...b3b

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Skjønner det er kjipt, men det er jo bra personen har gjort en god gjerning da.
Du må prøve å glemme personen helt og komme deg videre. For din egen del. Det er ikke bra å følge med på noen som har gjort deg vondt. Det beste du kan gjøre er å vise at du lever et lykkelig liv og har glemt hele personen. 

AnonymBruker
Skrevet
Ferreira skrev (2 timer siden):

Hvorfor så opphengt i ham?!

Grunnen til at jeg er opphengt i han er fordi jeg har prøvd å bytte bolig 4 ganger for å komme meg unna. Hver gang finner han meg. Kjører sakte forbi. Banker på vinduer om natta. Alt av ting vi eide sammen skal han dra ut med stevninger. Jeg har gitt fra meg alt for å slippe. Da finner han noe nytt å lage baluba om. Han har til og med gått på foreldrene mine og dems jobber. Finner en vei inn for å kunne lage bråk. Når jeg endelig tror det har roet seg og jeg får han ut av tankene finner han en vei inn igjen. Uansett. 

Jeg er ganske sikker på at det er han som har et oppheng i meg og ikke motsatt. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å glemme han om han bare lot meg være i fred.

TS

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Grunnen til at jeg er opphengt i han er fordi jeg har prøvd å bytte bolig 4 ganger for å komme meg unna. Hver gang finner han meg. Kjører sakte forbi. Banker på vinduer om natta. Alt av ting vi eide sammen skal han dra ut med stevninger. Jeg har gitt fra meg alt for å slippe. Da finner han noe nytt å lage baluba om. Han har til og med gått på foreldrene mine og dems jobber. Finner en vei inn for å kunne lage bråk. Når jeg endelig tror det har roet seg og jeg får han ut av tankene finner han en vei inn igjen. Uansett. 

Jeg er ganske sikker på at det er han som har et oppheng i meg og ikke motsatt. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å glemme han om han bare lot meg være i fred.

TS

Det høres ikke ut som du har gjort så mye for å unnslippe ham dersom du har flyttet fire ganger uten suksess, med mindre dere har barn sammen som han har samvær med.

AnonymBruker
Skrevet

Typiske trekk for psykopater er desverre at de er godt likt og populære mennesker utad, og et monster innenfor husets fire vegger.

Jeg er vokst opp en en stefar som var psykopat - og ja, han hadde denne diagnosen svart på hvitt. Vi levde med han i 10 år. Da vi endelig flyttet langt bort så flyttet han etter og de neste 10 årene stalket han oss. Han lusket rundt og tittet inn vinduer til alle døgnets tider, han listet seg rundt huset om nattestid, han demonterte ytterdøra og tok seg inn og la igjen tegn på at han hadde vært inne i huset, han la igjen små tegn utenfor som vi fant om morgningen, han sendte smser med beskrivelser om hva vi hadde på oss og masse, masse mer. Sånn fortsatte og fortsatte det, tross anmeldelser og besøksforbud. Hele lokalsamfunnet ELSKET han. Han var ofte i avisa og var kjent for alle, denne hyggelige og karismatiske mannen. Da han døde ble han hyllet i lokalavisa og de reiste til og med et minnesmerke med plakett til minne om han.

Jeg skjønner hvordan du har det TS, og jeg vet det gjør vondt. Til og med våre nærmeste prater varmt om denne mannen, selv om de vet om ting han gjorde mot oss. 

Ferreira skrev (47 minutter siden):

Det høres ikke ut som du har gjort så mye for å unnslippe ham dersom du har flyttet fire ganger uten suksess, med mindre dere har barn sammen som han har samvær med.

Fy fader, du synes ikke å rive opp røtter og liv 4 ganger er nok?!

Anonymkode: 96474...869

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt den følelsen selv... når psykopaten som ødela meg som ung jente og gjorde meg til tenåringsmor, flotter seg i avisa fordi han tjener millioner, samtidig som han ikke engang har gitt sin sønn julegave eller bursdagsgave på mange år. Skryter av sin farsrolle når det passer seg slik, mens han egentlig gir blanke. Eller når frøken Norge kandidaten som i mange år har mobbet og rakket ned på andre, framstiller seg som "perfekt" og prater om at vi må være snille mot hverandre og støtte hverandre. Og blir hyllet som et godt forbilde.

Folk skulle bare visst...

Anonymkode: 34146...5b7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fy fader, du synes ikke å rive opp røtter og liv 4 ganger er nok?!

Anonymkode: 96474...869

Hjelper ikke å rive opp noe som helst om du kun gjør det halvveis.

AnonymBruker
Skrevet

Min kusine kommer seg unna alt og det alt!! Hun har vært PSYKOPATEN hele livet sitt. Jeg er svært belest om temaet og har opplevd VELDIG mye i livet mitt. Jeg skiller veldig godt forskjellen mellom noen som er psykopat og det at noen kan ‘’dele’’ mange likhetstrekk med psykopaten men alikevel ikke være det,

dessuten vil jeg påstå at man ikke kan være sikker før over tid om noen er det eller ikke og enten er man god å gjennomskue eller så bruker man lang tid på å gjennomskue psykopaten. Noen ganger blir man fullstendig fanget i edderkopp nettet. 

jo nermere man er i relasjon med psykopaten jo mer må man lære seg teknikker for å ‘’overleve’’ hvis ikke vil psykopaten ta fra deg selvbilde,selvtillit og egne tanker,  verdier ect…

De bryter normer og regler på det aller meste og misbruker ofte rus.

De er lystløgnere og det er ikke det samme som en løgner. Psykopaten slår ut en person som ‘’bare er fæl å lyge’’ med glans !! 
fantasien har ingen grenser.
Det de selv gjør som de vet er feil galt eller kriminelt eller hva det måtte være hiver de bare over på andre og gjerne noen de har et horn i sia til , fra før av.

en psykopat liker ikke dine sterke sider og gjennomskuer fort dine svake. Hvis du er en veldig ærlig og direkte person kan du være dum å si for mye til psykopaten og kanskje åsså innrømmer dine egne svakheter , og det vil bli brukt imot deg i senere tid eller allerede der og da. 

Psykopater er ofte utro. Gjelder både menn Og kvinner. De har ofte ubeskyttet sex p.g.a sin ‘’på kanten livsstil’’ , havner utenfor prostitusjin og debuterer ofte seksuelt i veldig ung alder. Ikke bli forbauset om psykopaten plutselig har hatt sex med AKKURAT han som du sa du likte så godt på festen…da må ofte psykopaten få jakta byttet ned FØR deg.. 

Dette tror jeg kan komme av det store behovet for å føle seg begjært og satt pris på og være i fokus/være best ? Siden psykopaten ofte har stort behov for å være best….i senga åsså da vel og merke. Hehe.

En psykopat gråter ikke for andre ,men hvis de gråter skikkelig så gråter de aller mest sannsynlig over seg selv eller PÅ SINE EGNE VEGNER blir vel det riktige.

De syntes ofte veldig synd på seg selv og er alltid i offer rollen og spiller offeret. Samtidig leter de seg fram nettopp ett offer!

Mennesker som er veldig sympatiske vil selvfølgelig ha svært vanskelig for å avsløre psykopaten når den setter i gang med alle barndoms historiene/traumene sine fra fortiden og hvor fæl alle har vært mot dem. Nå har han eller hun deg skikkelig i baret!!! 
du er knust på dette menneskets vegne etter alt du har blitt fortalt , men 70-80% ELLER i verste fall 100% er kun  lystløgner fra psykopaten. noen ganger er alt oppdiktet. da er det trist for den andre parten som bare bryr seg noe enormt mye. Man blir brukt som i et sjakkspill,.

psykopater hater forresten offentlige etater og mennesker med makt eller autoritet. Med mindre de trenger noe der å får det ! Da kan dette åsså misbrukes kan jeg gjette på!

En psykopat vil vite hvor du er hele tiden. Kontroll kontroll kontroll !! Hvis du er forsinket vil ofte en psykopat mistenke deg for noe. De er ofte paranoide. Vil åsså tro det ikke er rart de blir paranoide hvis de aldri har rent mel i posen på noen som helst måte.

hvis en psykopat har barn så har de gjerne barnevernet på nakken hvis rus er en av problemstillingene til psykopaten.
Psykopater jobber hardt for å holde politi og barnevern unna.Noen psykopater tror jeg aldri får barnevernet på nakken fordi de ALLTID har en perfekt fasade og alltid et rent og pent hjem. Barna ser velstelte ut til tross for både vold psykisk og fysisk over mange år bak låste dører.
Har sett eksempler hvor psykopater får tilbake barna (etter opphold i fosterhjem) bare fordi de får til det mest utroligste! De snakker fastleger,nav kuratorer, arbeidsgivere, advokater , psykiatere og alle ut av det og lurer de fleste hvis æren er blitt tatt ifra dem.

Psykopater er ofte voldelige. 
De sårer og tråkker på andre 

De overdriver om det meste og forandrer hele tiden på historien ut ifra hvem hun/han forteller historien til.

Sjalusi og misunnelse er følelser en psykopat ofte ikke kan regulere.

en psykopat kan bli veldig farlig på mange måter og de er meget hevn lystene mennesker som ikke glemmer så lett hva som ble gjort urett mot dem.

Psykopaten kan framstå svært sjarmerende, positiv, søt, kreativ, intelligent , sympatisk, profesjonell,morsom, kultivert, opplyst, hensynsfull og hva mer ? Alt mulig rart.

De kan holde på hele livet. Spørs om så mange av dem blir tatt for så altfor mye. 
veldig trist hvordan en psykopat kan ødelegge dem rundt seg fullstendig.. 

Anonymkode: 4ce24...38a

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger i tillegg til siteringer av slettede innlegg. I tillegg er tråden ryddet for brudd på retningslinjene som gjelder opphavsrett.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min kusine kommer seg unna alt og det alt!! Hun har vært PSYKOPATEN hele livet sitt. Jeg er svært belest om temaet og har opplevd VELDIG mye i livet mitt. Jeg skiller veldig godt forskjellen mellom noen som er psykopat og det at noen kan ‘’dele’’ mange likhetstrekk med psykopaten men alikevel ikke være det,

dessuten vil jeg påstå at man ikke kan være sikker før over tid om noen er det eller ikke og enten er man god å gjennomskue eller så bruker man lang tid på å gjennomskue psykopaten. Noen ganger blir man fullstendig fanget i edderkopp nettet. 

jo nermere man er i relasjon med psykopaten jo mer må man lære seg teknikker for å ‘’overleve’’ hvis ikke vil psykopaten ta fra deg selvbilde,selvtillit og egne tanker,  verdier ect…

De bryter normer og regler på det aller meste og misbruker ofte rus.

De er lystløgnere og det er ikke det samme som en løgner. Psykopaten slår ut en person som ‘’bare er fæl å lyge’’ med glans !! 
fantasien har ingen grenser.
Det de selv gjør som de vet er feil galt eller kriminelt eller hva det måtte være hiver de bare over på andre og gjerne noen de har et horn i sia til , fra før av.

en psykopat liker ikke dine sterke sider og gjennomskuer fort dine svake. Hvis du er en veldig ærlig og direkte person kan du være dum å si for mye til psykopaten og kanskje åsså innrømmer dine egne svakheter , og det vil bli brukt imot deg i senere tid eller allerede der og da. 

Psykopater er ofte utro. Gjelder både menn Og kvinner. De har ofte ubeskyttet sex p.g.a sin ‘’på kanten livsstil’’ , havner utenfor prostitusjin og debuterer ofte seksuelt i veldig ung alder. Ikke bli forbauset om psykopaten plutselig har hatt sex med AKKURAT han som du sa du likte så godt på festen…da må ofte psykopaten få jakta byttet ned FØR deg.. 

Dette tror jeg kan komme av det store behovet for å føle seg begjært og satt pris på og være i fokus/være best ? Siden psykopaten ofte har stort behov for å være best….i senga åsså da vel og merke. Hehe.

En psykopat gråter ikke for andre ,men hvis de gråter skikkelig så gråter de aller mest sannsynlig over seg selv eller PÅ SINE EGNE VEGNER blir vel det riktige.

De syntes ofte veldig synd på seg selv og er alltid i offer rollen og spiller offeret. Samtidig leter de seg fram nettopp ett offer!

Mennesker som er veldig sympatiske vil selvfølgelig ha svært vanskelig for å avsløre psykopaten når den setter i gang med alle barndoms historiene/traumene sine fra fortiden og hvor fæl alle har vært mot dem. Nå har han eller hun deg skikkelig i baret!!! 
du er knust på dette menneskets vegne etter alt du har blitt fortalt , men 70-80% ELLER i verste fall 100% er kun  lystløgner fra psykopaten. noen ganger er alt oppdiktet. da er det trist for den andre parten som bare bryr seg noe enormt mye. Man blir brukt som i et sjakkspill,.

psykopater hater forresten offentlige etater og mennesker med makt eller autoritet. Med mindre de trenger noe der å får det ! Da kan dette åsså misbrukes kan jeg gjette på!

En psykopat vil vite hvor du er hele tiden. Kontroll kontroll kontroll !! Hvis du er forsinket vil ofte en psykopat mistenke deg for noe. De er ofte paranoide. Vil åsså tro det ikke er rart de blir paranoide hvis de aldri har rent mel i posen på noen som helst måte.

hvis en psykopat har barn så har de gjerne barnevernet på nakken hvis rus er en av problemstillingene til psykopaten.
Psykopater jobber hardt for å holde politi og barnevern unna.Noen psykopater tror jeg aldri får barnevernet på nakken fordi de ALLTID har en perfekt fasade og alltid et rent og pent hjem. Barna ser velstelte ut til tross for både vold psykisk og fysisk over mange år bak låste dører.
Har sett eksempler hvor psykopater får tilbake barna (etter opphold i fosterhjem) bare fordi de får til det mest utroligste! De snakker fastleger,nav kuratorer, arbeidsgivere, advokater , psykiatere og alle ut av det og lurer de fleste hvis æren er blitt tatt ifra dem.

Psykopater er ofte voldelige. 
De sårer og tråkker på andre 

De overdriver om det meste og forandrer hele tiden på historien ut ifra hvem hun/han forteller historien til.

Sjalusi og misunnelse er følelser en psykopat ofte ikke kan regulere.

en psykopat kan bli veldig farlig på mange måter og de er meget hevn lystene mennesker som ikke glemmer så lett hva som ble gjort urett mot dem.

Psykopaten kan framstå svært sjarmerende, positiv, søt, kreativ, intelligent , sympatisk, profesjonell,morsom, kultivert, opplyst, hensynsfull og hva mer ? Alt mulig rart.

De kan holde på hele livet. Spørs om så mange av dem blir tatt for så altfor mye. 
veldig trist hvordan en psykopat kan ødelegge dem rundt seg fullstendig.. 

Anonymkode: 4ce24...38a

Mye bra her.

De er tomme hull uten sjel, for å kunne leve er de helt avhengige av andre mennesker, de tar på seg ulike roller og kopierer objekter, for å få full kontroll må de bryte ned selvtillitt og selvbilde og hele prosessen går i sykluser: idealiser, degrader og forkast. Kommer an på formålet til objektet og hva p kan dra nytte av.

Har man trente øyne og kunnskap kan man identifisere slike ganske raskt.

Se opp for 1. Smiger iblandet skarme, 2. Intensistet 3. Forsøk på hekt 

Anonymkode: 85be0...4d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ferreira skrev (2 timer siden):

Du vet ikke hva du snakker om, virkelig.

Anonymkode: 19751...99f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Overvåkingskameraer på egen eiendom kan være fint, særlig om det er folk som banker på vinduene dine om natta, da dette er en uakseptabel inntrengning på privat eiendom. 

Anonymkode: 30961...ee5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kanskje omgangskretsen rett og slett gir blanke pokker?

de bare "jatter med" uansett hva slags dritt noen finner på...          

Anonymkode: fdb8f...075

AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring, så liker ikke venner og bekjente av slike personer å snakke om saken. Mange har nok en liten mistanke, for før eller siden, så blir du vitne til et typisk narsissistisk raseriutbrudd - uansett hvor god venn du er med dem.

Min mor var sammen med en sosiopat, og det kom frem at han hadde lang historie med slikt. Når venner og bekjente bled konfrontert med dette, så virket de 50% ambivalente og 50% sympatiske. Det var som at, ja, de erkjente at det må være noe galt med fyren - men de kunne ikke helt sette fingeren på det, for de hadde aldri vært utsatt for terroren - bare mindre utbrudd her og der, ofte bare som tilskuer.

Så har du dem som er smarte nok til å vite at det siste du vil gjøre, er å bli fiende med slike personer. Det finnes vel knapt noen som er mer smålige, hevngjerrige, og villige til å gjøre hva som helst, enn din typiske narsissist / sosiopat / psykopat.

Synd å si det, men det eneste man kan håpe på, er at de slår klørne i noen andre - slik at de ikke lenger er ditt problem.

Anonymkode: 5f006...064

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...