Lill3My Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Samboer og jeg har vært sammen i snart 11 år. Etter en fin juleferie med mye tid sammen og avbrekk fra hverdagen (var på reisefot) har vi begge fått,lyst til og behov for å gjøre mer ikke-hverdagslig. Derfor skal vi i 2022 ha noen «dates»! Vi fikser/arrangerer annen hver gang. Ikke oftere enn hver 4-6 uke for at det faktisk skal holde ut året. Trenger ikke være noe stort, regner med han ikke tenker lenger enn å spise ute. Og det er hetlt fint! Jeg har imidlertid lyst til å,gjøre noe annet iallfall på 1-2 av datene. Noen tips? Ikke noe dyrt eller veldig avansert. Gjerne noe morsomt! til sommeren tenker jeg en overraskelses-piknikk. Men nå er det mørk, kaldt, og regnfullt… og mye er stengt pga you-know-what! (Har også nyttårsforsett om å bruke C-ordet minst mulig!🙈😝) vi er i trettiårene, glade i aktivitet og friluftsliv, kommuniserer veldig godt, spiller en del brettspill sammen. Men til hverdags har det liksom blitt den typiske middag & tv-rutinen
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Nå vet jeg ikke om dere har barn? (For hvis dere ikke har, så er det jo ikke sikkert at dere savner det samme som vi med barn savner). Skulle jeg arrangert date nå, så ville jeg tatt ham med på telttur. Lest meg opp på et sted vi ikke har vært før. Hatt med god mat til stormkjøkkenet, og bare kost oss på tur bare vi to.. Vi er mye på tur med ungene, men jeg har ikke vært på tur med bare mannen på 11 år., så det er et savn mer enn restaurant. Anonymkode: d28c6...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Vi har datenight en gang i uken, pga små barn blir det hjemme i sofaen. 😄 Vi lager god mat og spiser etter barna er lagt. Hvis vi har barnevakt på sommeren går vi gjerne en kveldstur i fjellet. Anonymkode: 813db...a77 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har datenight en gang i uken, pga små barn blir det hjemme i sofaen. 😄 Vi lager god mat og spiser etter barna er lagt. Hvis vi har barnevakt på sommeren går vi gjerne en kveldstur i fjellet. Anonymkode: 813db...a77 Glemte å si at vi har vært sammen i 14 år. Anonymkode: 813db...a77
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Vi har vært sammen i 19 år, ingen barn. Har noen faste holdepunkter gjennom uka - kosemat og TV fredag. En mer avansert middag og god vin lørdag. Og spiser som regel ved bordet, sammen, de fleste middager. Vi prøver å få til en date-night ca annenhver uke, ut og spise. Innimellom tar vi en natt på SPA hotell. Om det er fint vær tar vi med fingermat og en øl, går en tur, og finner oss et sted i naturen. Kveldstur. Låner en hytte av familie (date-helg). Finner en rolig badeplass og nyter ettermiddagen der. Jeg tror det at vi prioriterer tid sammen på den måten, og med det prater mye sammen, gjør at vi fortsatt har det veldig bra etter mange år. Anonymkode: b07ea...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Vi pleier å ta en overnatting på hotell annenhver måned med massasje, basseng, spa og restaurant Anonymkode: 1628f...0ed 2
Gjest ti10 Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Hva med en (stor)by-weekend i Norge? Nå vet jeg ikke hvor dere bor, og dere trenger jo ikke dra så langt, men kanskje reise til en annen by for å spise ute og en eller annen opplevelse dere ikke får i hjembyen. Det kan være show, konsert, teaterforestilling, gourmetrestaurant, spennende museum eller turistattraksjon begge har lyst til å se? Kanskje en fin fjelltur med vanlig eller uvanlig hotellovernatting? Det finnes mange fine overnattingsmuligheter i Norge, alt fra tretopphytter til luksusvarianter av hotellrom der man kommer veldig tett på naturen og det nesten kjennes som at man sover ute.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Kajakkdate! Det er superkoselig. På vinteren ville jeg gått for skøytedate. Ellers kan det være gøy å prøve å lære noe nytt sammen, som et klatrekurs for eksempel! Og ellers anbefaler jeg sterkt disse samtalespillene man kan kjøpe, hvor hvert kort har et spørsmål som begge skal svare på. Det starter mange fantastiske samtaler! Jeg har det som heter We're not really strangers, men det finnes garantert norske varianter også. Anonymkode: 940af...e02
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Sånn isbading og badstu på brygga i byen, som er så hipt for tiden! Eller tur til en sånn spesiell hytte man kan leie rundtom i skoger og fjell. Glassbur inkludert i naturen, eller tretopphytte. Anonymkode: 2a923...2aa 1
Hansehan Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Her er mange gode idéer: https://youwish.no/weekend Jeg har fått kjøretur i Ferrari av kona, og det var midt i blinken! 😍 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Har forsøkt dette selv med fruen, men er ikke noe suksess for vår del. En date skal være spennende og forfriskende og man skal oppleve noe nytt. Og det gjør man ikke sammen med noen man har sett i tusenvis av dager i strekk, og kjenner inn og ut. Konklusjonen er at date night utelukkende alltid hadde vært morsommere om det var med noen andre. Så vi har kutta det ut, og bruker heller tiden på noe konstruktivt som kompetanseheving eller lære barna noen nye ferdigheter. Skjønner at det er andre som er overbevist om at man kan kose seg med partner etter 10+ år, og da vil jeg egentlig bare berømme standhaftigheten som skal til for å holde illusjonen ved like. Anonymkode: 97fb8...f1f 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har forsøkt dette selv med fruen, men er ikke noe suksess for vår del. En date skal være spennende og forfriskende og man skal oppleve noe nytt. Og det gjør man ikke sammen med noen man har sett i tusenvis av dager i strekk, og kjenner inn og ut. Konklusjonen er at date night utelukkende alltid hadde vært morsommere om det var med noen andre. Så vi har kutta det ut, og bruker heller tiden på noe konstruktivt som kompetanseheving eller lære barna noen nye ferdigheter. Skjønner at det er andre som er overbevist om at man kan kose seg med partner etter 10+ år, og da vil jeg egentlig bare berømme standhaftigheten som skal til for å holde illusjonen ved like. Anonymkode: 97fb8...f1f Hjelpe meg så stusselig! Ja, jeg kjenner mannen min ut og inn etter 17 år. Men det er jo det som gjør forholdet så godt. Det er fremdeles ingen som får meg til å le slik som han gjør. Det er fremdeles ingen jeg heller vil være sammen med. Og selv om jeg kjenner ham uendelig godt, så er det jo fremdeles forfriskende å være med ham. Anonymkode: d28c6...1a5 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har forsøkt dette selv med fruen, men er ikke noe suksess for vår del. En date skal være spennende og forfriskende og man skal oppleve noe nytt. Og det gjør man ikke sammen med noen man har sett i tusenvis av dager i strekk, og kjenner inn og ut. Konklusjonen er at date night utelukkende alltid hadde vært morsommere om det var med noen andre. Så vi har kutta det ut, og bruker heller tiden på noe konstruktivt som kompetanseheving eller lære barna noen nye ferdigheter. Skjønner at det er andre som er overbevist om at man kan kose seg med partner etter 10+ år, og da vil jeg egentlig bare berømme standhaftigheten som skal til for å holde illusjonen ved like. Anonymkode: 97fb8...f1f Det er jo noe helt annet enn "dating" vi snakker om. Jeg setter meg ikke akkurat ned ved restaurantbordet og spør hvor han har vokst opp 🤣 Det handler om å prioritere tid med hverandre. Og da kommer ofte de gode samtalene, og følelsene. Hverdagen er jo ofte familien.as, der man løper rundt for å rekke jobb, trening, det sosiale. Og med det gjerne detter ned foran hver sin skjerm på kvelden. Når vi i stedet for finner på noe sammen en kveld eller helg så er vi "kjærester" igjen Når jeg leser innlegg som dette forstår jeg hvorfor folk går fra hverandre fordi de bare har vennskapet igjen... Anonymkode: b07ea...4c3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 20.31): Kajakkdate! Det er superkoselig. På vinteren ville jeg gått for skøytedate. Ellers kan det være gøy å prøve å lære noe nytt sammen, som et klatrekurs for eksempel! Og ellers anbefaler jeg sterkt disse samtalespillene man kan kjøpe, hvor hvert kort har et spørsmål som begge skal svare på. Det starter mange fantastiske samtaler! Jeg har det som heter We're not really strangers, men det finnes garantert norske varianter også. Anonymkode: 940af...e02 Takk for gode tips. Brattkort (klatring) har vi begge to og det er noe han driver med fast, og som jeg er med på i blandt (trener og jobber hverdag på treningsstudio så,litt begrenset ekstra energi). Har også et sånt samtale spill (fuel box) MEN det har stått,og samlet støv ganske lenge nå, så absolutt noe å ta frem igjen - hadde helt glemt at vi har det. Skøyter er gøy - skal definitivt gjøre det! (Og aking…har kjøpt sånn svær akemadrass, mangler bare snøen) Anonymkode: 8e73c...737
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for gode tips. Brattkort (klatring) har vi begge to og det er noe han driver med fast, og som jeg er med på i blandt (trener og jobber hverdag på treningsstudio så,litt begrenset ekstra energi). Har også et sånt samtale spill (fuel box) MEN det har stått,og samlet støv ganske lenge nå, så absolutt noe å ta frem igjen - hadde helt glemt at vi har det. Skøyter er gøy - skal definitivt gjøre det! (Og aking…har kjøpt sånn svær akemadrass, mangler bare snøen) Anonymkode: 8e73c...737 Obs. Kom borti annonymknappen. Var altså jeg, TS, som svarte … Anonymkode: 8e73c...737
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #16 Skrevet 7. januar 2022 Vi har jevnlige dates etter 20 år sammen. Noen ganger så enkelt som å ta en kaffe på byen sammen. Det er å bare sitte og prate sammen, ikke være opptatt med noe annet, som er en fin ting ved det. Sist uke satt vi tre timer og pratet ute på Egon, til kaffe ble iskaffe, og bena kalde tross varmelamper, gode klær og sko, og pledd. Jevnlig går vi og spiser på "vårt sted", der vi har spist sammen i alle årene vi har vært sammen. Innimellom bestiller vi en natt på hotell, for å kose oss med "miniferie " og sex uten at vi må tenke på (store) barn. Om sommeren tar vi gjerne noen netter i telt jevnlig, eller tilbringer dagen ved sjøen, med grilling, bading og avslapning. Vi har vært på par- massasje også. Det var utrolig deilig. Eget par- rom, med boblebad vi avsluttet med alene. Vi har en liten balkong vi jevnlig oppgraderer til koselig sted å dele en flaske vin og prat, med tepper, lys og varmelampe. Vi går også jevnlig ut for å spise diverse steder vi får anbefalt. Er alltid åpen for å prøve nye steder. Vi har også boblebad ute, hvor vi sitter en time sammen et par ganger i uka. Hva vi gjør er ikke så viktig egentlig, poenget er å sette av tid til tosomhet, hvor annet enn det å være mentalt tilstede med hverandre ikke stjeler fokus. Etter 20 år sammen har vi alltid mye å prate om, og det er antagelig mye fordi dette skjer så jevnlig og ofte at vi ikke kommer inn i å leve separate liv. Anonymkode: ce5cb...398
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå