AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Hva er det med folk som jobber i HR? Hatt ei venninne derfra og hun er helt psykopat!!! Anonymkode: fd840...e44 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Veldig godt datagrunnlag du har, må jeg si. Anonymkode: 57056...f51 17
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Jobber selv innen HR og syns du er utrolig generaliserende. Hvordan i all verden mener du at du har grunnlag for den uttalelsen? Anonymkode: 8dc6c...0db 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber selv innen HR og syns du er utrolig generaliserende. Hvordan i all verden mener du at du har grunnlag for den uttalelsen? Anonymkode: 8dc6c...0db Liker du å bestemme over andre mennesker siden du jobber i HR? Er enig med at ts var veldig generaliserende. Men jeg har ennå ikke truffet noen gode mennesker fra HR selv Veldig spesielle ofte. Anonymkode: ca003...f5e 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Bestemme over andre mennesker? Man gjør ikke det selv om man jobber med HR. Har aldri fått høre av venner eller kollegaer at jeg er spesiell eller en person som liker å bestemme over andre. Min rolle i HR er å HJELPE de andre ansatte gjennom regler og lover som de ikke nødvendigvis vet nok om selv. Anonymkode: 8dc6c...0db 3
Johanne8686 Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Tror dette kan stemme. Hvorfor er ikke HR stötte for hele organisasjonen, men bare for sjefen i en konflikt. HR er bare sjefens forlengede arm dessverre... 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 Hæ? Har en bestevenn, en god venn og en bekjent som jobber med HR. Alle tre er helt ekstra skjønne, kule damer 🙌🏻🙌🏻🙌🏻 Anonymkode: f4be9...da0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 Johanne8686 skrev (3 minutter siden): Tror dette kan stemme. Hvorfor er ikke HR stötte for hele organisasjonen, men bare for sjefen i en konflikt. HR er bare sjefens forlengede arm dessverre... Vi har den søteste lille jenta i HR hos oss (egentlig var de to, men den andre ble sykemeldt på uviss tid). Denne "lille jenta" er sånn at man helst vil ta rundt henne når man ser henne og bare forsikre henne om at "det går nok bra skal du se". Hun ser helt fortapt og skremt ut. ...og jeg har tenkt tanken at det er ren og skjær taktikk fra oven at hun ble ansatt. Sjefsetasjen er ikke interessert i å ha sterke personligheter i HR i det hele tatt.... Kanskje jeg gjør dem urett når jeg tenker sånn, men... tanken er nå der, og jeg er ikke den eneste i organisasjonen som har vært innom den tanken. Anonymkode: f21e8...699
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 Har dårlig erfaring med HR selv. Ingen hjelp å få da jeg ble syk og ba om tilrettelegging. Fikk hele tiden beskjed om å finne meg annen jobb og at jeg skulle si opp selv. Ei som selv jobbet i HR var sykmeldt mesteparten av tiden selv, hun var visstnok syk hun også stakkars. Hun lunsjet med sjefene og de andre i HR og «vi som jobbet» fikk høre hvor stk hun var og at det var synd på henne. Hun og jeg sliter med det samme, men jeg må enten si opp eller jobbe. Gikk såpass langt at «hun» fikk ufør, jeg ble sagt opp etter 1 år sykmelding og går nå på AAP. Ekkelt å se hvordan de trur de er noe pga stillingen de har. Anonymkode: 66df3...99e 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 HR virker ekstremt oppblåst og forferdelig unyttig. Jeg lurer på om noen hadde merket det om halve HR-staben sluttet å jobbe i et halvt år. Hva er det HR egentlig gjør som har betydning? Flott at de er i jobb, føler at de gjør noe meningsfylt og at de betaler skatten sin. Men utover det så fremstår HR som big bullshit. Anonymkode: 90a89...063 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dårlig erfaring med HR selv. Ingen hjelp å få da jeg ble syk og ba om tilrettelegging. Fikk hele tiden beskjed om å finne meg annen jobb og at jeg skulle si opp selv. Ei som selv jobbet i HR var sykmeldt mesteparten av tiden selv, hun var visstnok syk hun også stakkars. Hun lunsjet med sjefene og de andre i HR og «vi som jobbet» fikk høre hvor stk hun var og at det var synd på henne. Hun og jeg sliter med det samme, men jeg må enten si opp eller jobbe. Gikk såpass langt at «hun» fikk ufør, jeg ble sagt opp etter 1 år sykmelding og går nå på AAP. Ekkelt å se hvordan de trur de er noe pga stillingen de har. Anonymkode: 66df3...99e Hun fikk ufør? Det er jo nav som bestemmer hvem som får uføretrygd, ikke arb.plassen/HR. Og hun måtte jo gjennom sykmelding/aap først hun også, slik alle må. Anonymkode: f4be9...da0 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bestemme over andre mennesker? Man gjør ikke det selv om man jobber med HR. Har aldri fått høre av venner eller kollegaer at jeg er spesiell eller en person som liker å bestemme over andre. Min rolle i HR er å HJELPE de andre ansatte gjennom regler og lover som de ikke nødvendigvis vet nok om selv. Anonymkode: 8dc6c...0db HVA er egentlig jobben din? Hvilke oppgaver har du sånn konkret ? Anonymkode: ca003...f5e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 Kjenner meg ikke helt igjen i dette. Hos oss har HR ansvar for mye, for eksempel kompetansebygging, oppfølging av lærlinger og folk som er inne på tiltak/praksisplass (de fleste som fungerer i jobben får fast jobb etterpå). Altså en HR-avdeling som jobber med å utvikle og forvalte den viktigste ressursen bedriften har: de ansatte. Anonymkode: 29a43...60d 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): HVA er egentlig jobben din? Hvilke oppgaver har du sånn konkret ? Anonymkode: ca003...f5e Jeg jobber som AB under med å forvalte ansatte-ressursen og bistå med utvikling av de ansatte. Altså gjøre sånn at de ansatte blir bedriftens viktigste egenkapital. Lurer virkelig på hvor dere andre her jobber som sier at HR bare er nikkedukker for sjefen og herser med de ansatte. HR kan IKKE innvilge uføretrygd, det må NAV gjøre. MEN HR kan bistå ansatte med å søke riktig og få det de har krav på. HR forvalter også personalreglement og retningslinjer for bedriften. Vi bistår i forhold til samarbeid mellom ledelse og tillitsvalgte og vi er med og forhandler lønn. Jeg tror mange av dere her faktisk ikke VET hva HR sine oppgaver er. De er veldig omfattende, og jeg tror det hadde vært merkbart dersom de var borte og de ansatte ikke fikk utbetalt det de hadde krav på i lønn eller fikk foreldrepermisjoner, velferdspermisjon og andre sånne ting. Anonymkode: 8dc6c...0db 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg jobber som AB under med å forvalte ansatte-ressursen og bistå med utvikling av de ansatte. Altså gjøre sånn at de ansatte blir bedriftens viktigste egenkapital. Lurer virkelig på hvor dere andre her jobber som sier at HR bare er nikkedukker for sjefen og herser med de ansatte. HR kan IKKE innvilge uføretrygd, det må NAV gjøre. MEN HR kan bistå ansatte med å søke riktig og få det de har krav på. HR forvalter også personalreglement og retningslinjer for bedriften. Vi bistår i forhold til samarbeid mellom ledelse og tillitsvalgte og vi er med og forhandler lønn. Jeg tror mange av dere her faktisk ikke VET hva HR sine oppgaver er. De er veldig omfattende, og jeg tror det hadde vært merkbart dersom de var borte og de ansatte ikke fikk utbetalt det de hadde krav på i lønn eller fikk foreldrepermisjoner, velferdspermisjon og andre sånne ting. Anonymkode: 8dc6c...0db Akkurat sånne som deg misliker jeg. Som må poengtere i caps. Hva faen er galt med deg? Og tok du master på BI eller? Anonymkode: fd840...e44 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Er en jente som gikk på ungdomsskolen min, som var en ufyselig mobber, som i 10 år har jobbet i ledelsen i HR i bearingpoint f.eks. Noen mobbere kommer seg opp og frem, dessverre. Anonymkode: 465a4...8ea 3
Apis Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber som AB under med å forvalte ansatte-ressursen og bistå med utvikling av de ansatte. Altså gjøre sånn at de ansatte blir bedriftens viktigste egenkapital. Lurer virkelig på hvor dere andre her jobber som sier at HR bare er nikkedukker for sjefen og herser med de ansatte. HR kan IKKE innvilge uføretrygd, det må NAV gjøre. MEN HR kan bistå ansatte med å søke riktig og få det de har krav på. HR forvalter også personalreglement og retningslinjer for bedriften. Vi bistår i forhold til samarbeid mellom ledelse og tillitsvalgte og vi er med og forhandler lønn. Jeg tror mange av dere her faktisk ikke VET hva HR sine oppgaver er. De er veldig omfattende, og jeg tror det hadde vært merkbart dersom de var borte og de ansatte ikke fikk utbetalt det de hadde krav på i lønn eller fikk foreldrepermisjoner, velferdspermisjon og andre sånne ting. Anonymkode: 8dc6c...0db Fikk lønn på 90 tallet også, lønnskontoret opplevdes faktisk mer fleksibelt før blårussen tok overhånd og det ble opprettet HR kontor. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 45 minutter siden, AnonymBruker said: Er en jente som gikk på ungdomsskolen min, som var en ufyselig mobber, som i 10 år har jobbet i ledelsen i HR i bearingpoint f.eks. Noen mobbere kommer seg opp og frem, dessverre. Anonymkode: 465a4...8ea Det er mitt inntrykk av dem også. Anonymkode: fd840...e44 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #20 Skrevet 25. januar 2022 Her er HR også ei kjerring som bare ber meg om å si opp eller fonne ny jobb. Jeg er syk Anonymkode: b9f61...9b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå