Jente-24 Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Jeg er usikker, derfor ber om råd her. Beklager åå forhånd hvis det høres dumt ut.. Jeg jobber i bhg, men er i mammaperm nå frem til september 22. Jeg har tatt 2 doser med pfizer vaksine, og skal ta den 3 nå i morn. Er ikke i risikogruppe, og aldri blitt smittet med covid. Har heller ingen planer om å reise til utlandet. Så anbefaler dere at jeg tar vaksinen imorn eller la vær frem til jeg begynner på jobb igjen?
Jullen Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Jente-24 skrev (2 minutter siden): Jeg er usikker, derfor ber om råd her. Beklager åå forhånd hvis det høres dumt ut.. Jeg jobber i bhg, men er i mammaperm nå frem til september 22. Jeg har tatt 2 doser med pfizer vaksine, og skal ta den 3 nå i morn. Er ikke i risikogruppe, og aldri blitt smittet med covid. Har heller ingen planer om å reise til utlandet. Så anbefaler dere at jeg tar vaksinen imorn eller la vær frem til jeg begynner på jobb igjen? Det er bare mulighet for å få svar fra dem som oppfordrer deg til å ta vaksinen her.
Crazydoglady Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 (endret) Jente-24 skrev (4 minutter siden): Jeg er usikker, derfor ber om råd her. Beklager åå forhånd hvis det høres dumt ut.. Jeg jobber i bhg, men er i mammaperm nå frem til september 22. Jeg har tatt 2 doser med pfizer vaksine, og skal ta den 3 nå i morn. Er ikke i risikogruppe, og aldri blitt smittet med covid. Har heller ingen planer om å reise til utlandet. Så anbefaler dere at jeg tar vaksinen imorn eller la vær frem til jeg begynner på jobb igjen? Hvorfor tenker du evt at du skal la være nå å heller vente, om du uansett tenker å ta den? Er det ikke like greit å bare få tatt den? Spesielt om du har et lite barn hjemme? jada, vet man kan smitte lell osv, men mindre sjanse for å bli smittet/alvorlig sjuk/få symptomer(så man er mindre smittsom). Er jo god sjanse for å få noen runder med korona før eller siden og så da får man jo videre boost senere Endret 3. januar 2022 av Crazydoglady 1
Nicathv Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 Jeg anbefaler å ikke ta helseråd fra anonyme nolduser på et internettforum. Hør på offisielle helseråd, og på legen din hvis du har spesielle helseutfordringer.
Pivot Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 Som Camilla Stoltenberg sa på pressekonferansen i desember, på direktespørsmål om akkurat dette fra en mann på 27 år; oppfriskningsdosen til den aldersgruppen (under 30 år) uten underliggende sykdommer er et tilbud, og avveiningen nytte/risiko må gjøres individuelt. Du er ikke utsatt, statistikk sett, mht alvorlig sykdomsforløp ved smitte, og du har allerede beskyttelse fra to doser, men du får tilbud om 3. dose.
Lomvi Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 Tråden er stengt i henhold til rommets retningslinjer, les mer her: Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg