AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #1 Skrevet 3. januar 2022 Hei… vi har en klassekamerat av min sønn som også er vår nabo. Har ofte reagert litt på at denne gutten alltid så Og si er ute eller så kommer han hit og leker. Ofte! Min sønn får aldri komme inn dit. Og går han og ringer på der kommer Di hit etter 5 minutter. Bestevennen til min sønn er også nabo. Og i ferier har han fått besøke denne gutten. Da har vi værT vekkreist så forklarer litt. Men i dag sa min sønn: hva er grunnen til at jeg aldri får besøke han? Aldri komme inn og leke? visste ikke at dette var noe han tenkte/ følte på. Bør jeg gjør noe eller bare la det Gå? Skal siest at dette er meget «spesielle» foreldre med en sønn som havner i bråk og krangel hver dag på skolen og sønnen er veldig kontrollerende og utagerende. Men jeg har alltid inkludert han men vet mange foreldre snakker om Han og at mange snakker om oppførselen hans. Men foreldrene har en sånn « mitt barn gjør aldri noe galt uansett» holdning. Anonymkode: fe082...d0f
SoWhat? Skrevet 3. januar 2022 #2 Skrevet 3. januar 2022 Nå ser jeg ikke ett sted her at det bør være et ønske å være hjemme hos denne gutten akkurat. Det virker som om det er fint hvis dere har overblikk over situasjonen her. Det er helt normalt at foreldre forsvarer barna sine, så det hjelper nok ikke å klage på denne gutten. Du kan da bare si at du ikke vet? "Nei, det vet jeg ærlig talt ikke" kan du si. Så får du følge opp om han kommer med innspill. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 SoWhat? skrev (3 minutter siden): Nå ser jeg ikke ett sted her at det bør være et ønske å være hjemme hos denne gutten akkurat. Det virker som om det er fint hvis dere har overblikk over situasjonen her. Det er helt normalt at foreldre forsvarer barna sine, så det hjelper nok ikke å klage på denne gutten. Du kan da bare si at du ikke vet? "Nei, det vet jeg ærlig talt ikke" kan du si. Så får du følge opp om han kommer med innspill. Takk. Nei for min del må han ikke dit. Men forstår at det kan virker sårende når andre får. En gang gikk han ned og ringte på for å leke og da var bestevennen der. Moren til denne gutten sa da: *** får bare ha besøk av en person av gangen så du får dessverre ikke være med å Leke. mens andre veien kommer denne gutten opp hele tiden til oss. Uansett. Og jeg er opptatt av å inkludere. Men nå syns min sønn det er urettferdig at han alltid må være her, uansett. Og at Min sønn aldri får ha besøk uten at denne gutten kommer. Anonymkode: fe082...d0f
SoWhat? Skrevet 3. januar 2022 #4 Skrevet 3. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk. Nei for min del må han ikke dit. Men forstår at det kan virker sårende når andre får. En gang gikk han ned og ringte på for å leke og da var bestevennen der. Moren til denne gutten sa da: *** får bare ha besøk av en person av gangen så du får dessverre ikke være med å Leke. mens andre veien kommer denne gutten opp hele tiden til oss. Uansett. Og jeg er opptatt av å inkludere. Men nå syns min sønn det er urettferdig at han alltid må være her, uansett. Og at Min sønn aldri får ha besøk uten at denne gutten kommer. Anonymkode: fe082...d0f Jeg får litt tanker om at nabogutten ikke er videre grei med sønnen deres. Vi vil nok alltid tro at barn er uskyldige små og bare gode. Det er de dessverre ikke alltid, og selv om det så klart er fint at du vil inkludere, så tror jeg ikke at det gjør noe å la være iblant. Spesielt når sønnen din ikke har helt godt av det. Sett grenser så gutten din lærer seg det. Barn hater urettferdighet over alt. Endret 3. januar 2022 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #5 Skrevet 3. januar 2022 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Jeg får litt tanker om at nabogutten ikke er videre grei med sønnen deres. Vi vil nok alltid tro at barn er uskyldige små og bare gode. Det er de dessverre ikke alltid, og selv om det så klart er fint at du vil inkludere, så tror jeg ikke at det gjør noe å la være iblant. Spesielt når sønnen din ikke har helt godt av det. Sett grenser så gutten din lærer seg det. Barn hater urettferdighet over alt. Nei, fikk en telefon fra skolen om at denne gutten virker veldig «sjalu» på min sønn. Blir sur når han leker med andre. Sier stygge ting til han dersom han blir invitert eller skal være Med noen osv. de fulgte med på det men ville gi beskjed så jeg kunne snakke med han her hjemme. Er bare en vannskelig situasjon . Men de skal flytte heldigvis. Vi vet bare ikke når. Anonymkode: fe082...d0f
SoWhat? Skrevet 3. januar 2022 #6 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, fikk en telefon fra skolen om at denne gutten virker veldig «sjalu» på min sønn. Blir sur når han leker med andre. Sier stygge ting til han dersom han blir invitert eller skal være Med noen osv. de fulgte med på det men ville gi beskjed så jeg kunne snakke med han her hjemme. Er bare en vannskelig situasjon . Men de skal flytte heldigvis. Vi vet bare ikke når. Anonymkode: fe082...d0f Ja, det er ikke bra. Det er alltid synd på barn som havner på utsiden pga oppførselen sin. Det er jo ikke det at de bevisst vil være vanskelige og ekle mot andre. Det er jo en grunn, som du jo har skjønt selvfølgelig, og vil ta hensyn til, iom at du vil inkludere. Jeg tror bare at iblant må man ekskludere for å redde sine egne barn. Ingen kan klandre foreldre fra å gjøre det. Håper de flytter snart da, og så får en jo håpe at den gutten også får det bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Skrevet 3. januar 2022 SoWhat? skrev (1 minutt siden): Ja, det er ikke bra. Det er alltid synd på barn som havner på utsiden pga oppførselen sin. Det er jo ikke det at de bevisst vil være vanskelige og ekle mot andre. Det er jo en grunn, som du jo har skjønt selvfølgelig, og vil ta hensyn til, iom at du vil inkludere. Jeg tror bare at iblant må man ekskludere for å redde sine egne barn. Ingen kan klandre foreldre fra å gjøre det. Håper de flytter snart da, og så får en jo håpe at den gutten også får det bedre. Det er helt sant. Har også prøvd å snakke med min sønn om dette. At oppførselen nå kan være en reaksjon på at de skal flytte eller at han skal bytte skole og syns ting er vannskelig. Og at han skal inkluderes fordi. Men er enormt vannskelig når foreldrene er slik i tillegg. Men jeg må bare ikke ta det personlig og er enig i det du skriver. Jeg er bare redd min sønn havner utenfor. Men det er vel det alle foreldre er redd for. Anonymkode: fe082...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Skrevet 3. januar 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hei… vi har en klassekamerat av min sønn som også er vår nabo. Har ofte reagert litt på at denne gutten alltid så Og si er ute eller så kommer han hit og leker. Ofte! Min sønn får aldri komme inn dit. Og går han og ringer på der kommer Di hit etter 5 minutter. Bestevennen til min sønn er også nabo. Og i ferier har han fått besøke denne gutten. Da har vi værT vekkreist så forklarer litt. Men i dag sa min sønn: hva er grunnen til at jeg aldri får besøke han? Aldri komme inn og leke? visste ikke at dette var noe han tenkte/ følte på. Bør jeg gjør noe eller bare la det Gå? Skal siest at dette er meget «spesielle» foreldre med en sønn som havner i bråk og krangel hver dag på skolen og sønnen er veldig kontrollerende og utagerende. Men jeg har alltid inkludert han men vet mange foreldre snakker om Han og at mange snakker om oppførselen hans. Men foreldrene har en sånn « mitt barn gjør aldri noe galt uansett» holdning. Anonymkode: fe082...d0f Bestevennen til din sønn kunne nesten vært min sønn. Han har en venn som kun han får lov til å komme inn til. Men de er ikke fullt så ekskluderende som de du beskriver da - hvis min sønn er på besøk der og noen andre ringer på, så blir de sendt ut så alle kan leke sammen. Hvorfor det kun er min sønn som får komme inn der vet jeg ikke. Det jeg vet er at de første gangene han var der så måtte det avtales i god tid på forhånd, og de brukte visst veldig mye tid på å rydde først. Nå er de ikke så nøye på det, de har kanskje merket at sønnen min over hodet ikke legger merke til hvordan det ser ut rundt ham. Mens bestevennen hans (som ikke får slippe inn) og hans foreldre er veldig ordentlige og ryddige, så det er mulig det er noe der... at de er flaue over hvordan det ser ut hos dem. Men det blir egentlig bare spekulasjoner fra min side. Disse foreldrene er også ganske spesielle, og sønnen har sine sider, men han har få venner og er ganske utenfor i klassen. Og med foreldre som stadig stikker kjepper i hjulene for hans sosiale liv på ulike måter, så synes vi litt synd på ham og inkluderer ham så mye vi kan. Men nå trives min sønn med å være sammen med ham, ellers hadde jeg nok satt hensynet til eget barn først. Han får likevel ikke alltid komme inn når det er andre barn på besøk her, da flere av vennene til sønnen min ikke ønsker å være sammen med denne gutten pga oppførselen hans, og det kunne jo endt med at de sluttet å komme hit. Det er lov å si nei av og til synes jeg, man må ikke bli så inkluderende at man ødelegger for sitt eget barn. I de tilfellene minner jeg sønnen min på å ta initiativ til å være sammen med ham ved første anledning etterpå. (Han må selvsagt ikke hvis han ikke har lyst, men som oftest har han det.) Anonymkode: e5873...72a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Både jeg og barna har hatt venner hvor vi knapt får komme inn i huset og vennene var hjemme hos meg/oss. For meg var det at det så helt jævlig skittent ut der, oppdaget det en gang jeg fikk være med inn når foreldrene ikke var hjemme. Tre unger, to under, uføretrygdet mamma og hjemmejobbende pappa gjorde det kaos og skittent. Mine barn har venner hvor foreldrene jobber kvelds og nattskift og som trenger mer ro. Mine unger ringer ikke engang på døra for å få de ut, men sender sms/ringer. Har også venner med søsken med spesielle behov som gjør det veldig utfordrende med besøk. Så vi holder huset åpent for barnas venner så de får utfolde seg. Anonymkode: 55f82...efc 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 I vårt hus får alle komme. Både to og tre venner samtidig. min sønn har også opplevd å få beskjed når de besøker andre at bare en får komme inn, og han er den som må rusle hjem mens den andre vennen fikk komme inn. Noen foreldre er helt blåst! Kommer det to barn på døra her sier jeg ikke at bare en får komme inn og den andre må gå hjem. Det er synd på barn som har slike foreldre. Det er flaut for de. Mine barn er ungdommer nå, og sier de er takknemlig for at deres venner alltid har vært velkommen til oss, og at vi foreldre alltid har vært hyggelig mot vennene deres, og tilbudt de både mat, vafler og kakao når de er på besøk. Dette er gode barndomsminner. Barn som ikke opplever dette lærer seg ikke å inkludere og bli ruse mennesker. Anonymkode: ebada...53a 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Nei! Gutten din blir jo ikke utestengt, han henger jo med denne gutten - bare ikke hjemme hos han. Det kan være mange årsaker til at noen ikke vil ha andres barn rennende inn hos seg. Sykdom og fattigdom foreksempel! Anonymkode: 57194...a14 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barn som ikke opplever dette lærer seg ikke å inkludere og bli rause mennesker. Anonymkode: ebada...53a Merkelig antakelse. Hos meg fikk jeg aldri ha med venner pga syk mor, og jeg har alltid vært et inkluderende og raust menneske. Jeg er langt over gjennomsnittet inkluderende og har ikke lidd noe av at leiligheten vår ikke var lekeplass for meg og vennene mine. Vi hadde nok av andre steder å leke Anonymkode: 57194...a14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 3.41): I vårt hus får alle komme. Både to og tre venner samtidig. min sønn har også opplevd å få beskjed når de besøker andre at bare en får komme inn, og han er den som må rusle hjem mens den andre vennen fikk komme inn. Noen foreldre er helt blåst! Kommer det to barn på døra her sier jeg ikke at bare en får komme inn og den andre må gå hjem. Det er synd på barn som har slike foreldre. Det er flaut for de. Mine barn er ungdommer nå, og sier de er takknemlig for at deres venner alltid har vært velkommen til oss, og at vi foreldre alltid har vært hyggelig mot vennene deres, og tilbudt de både mat, vafler og kakao når de er på besøk. Dette er gode barndomsminner. Barn som ikke opplever dette lærer seg ikke å inkludere og bli ruse mennesker. Anonymkode: ebada...53a Jeg er så enig! Er så viktig og lære barna dette… er samme diskusjon i klassen. De er 5 gutter. Noen foreldre ønsker vi skal kjøpe julegave til alle guttene mens 2 foreldre ( samme som aldri inkluderer) mener det er ok å kjøpe Til de man har lyst til. Det er forsåvidt ok men når det da er de to samme som Ikke får av noen blir dette helt feli. Spurte min sønn og han svarte: jeg vil kjøpe til alle guttene flr alle er mine venner. Anonymkode: fe082...d0f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #14 Skrevet 7. januar 2022 Du vet at mangt kan foregå bak fire vegger? For meg høres det ikke ut som om nabogutten har det så bra med foreldrene sine... Alt kan se perfekt ut på utsiden, men lang i fra være det sånn egentlig. Fasade.. Bare sier det høyt jeg, vet jo ikke. Anonymkode: 273d0...016
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #15 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du vet at mangt kan foregå bak fire vegger? For meg høres det ikke ut som om nabogutten har det så bra med foreldrene sine... Alt kan se perfekt ut på utsiden, men lang i fra være det sånn egentlig. Fasade.. Bare sier det høyt jeg, vet jo ikke. Anonymkode: 273d0...016 Det er helt sant… men er vannskelig å vite hvordan man skal håndtere dette. Men prøver å tenke at så lenge vi inkluderer og han vet han er velkommen her får jeg ikke gjort så Mye mer. Samt snakke med min gutt og forklare Anonymkode: fe082...d0f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå