AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Hei dere. Mamma fikk hjerneslag for noen uker siden og vil ikke klare å komme i gang i jobb med en gang, mulig aldri. Hun er 50% uføretrygdet, og har kun ansettelse fast en dag i helgen pr. måned. Hun jobbet ca. 2-3 dager i uken ellers. Det jeg lurer på er om hvordan hun skal gjøre det med sykemelding og sykepenger. Hun er nå sykemeldt 100%. Hun er jo avhengig av jobben ved siden av for å betale faste utgifter. Når hun sykemelder seg, vil hun kun få penger for den ene dagen som er i kontrakten da? Eller hvordan fungerer dette? Setter pris på all hjelp, tips og råd. Anonymkode: 4b8ca...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Når NAV skal betale sykepenger fra 17. dag, fastsetter vi et eget sykepengegrunnlag. Gjennomsnittet av inntekten din de tre siste hele kalendermånedene omregnes til årsinntekt. Hvis denne årsinntekten avviker mer enn 25% fra inntekten du har hatt de siste 12 månedene, skal sykepengegrunnlaget fastsettes ved skjønn. https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykepenger/sykepenger-til-arbeidstakere#chapter-7 Anonymkode: 885ca...37c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når NAV skal betale sykepenger fra 17. dag, fastsetter vi et eget sykepengegrunnlag. Gjennomsnittet av inntekten din de tre siste hele kalendermånedene omregnes til årsinntekt. Hvis denne årsinntekten avviker mer enn 25% fra inntekten du har hatt de siste 12 månedene, skal sykepengegrunnlaget fastsettes ved skjønn. https://www.nav.no/no/person/arbeid/sykmeldt-arbeidsavklaringspenger-og-yrkesskade/sykepenger/sykepenger-til-arbeidstakere#chapter-7 Anonymkode: 885ca...37c Kan du forklare det som at jeg er et barnehage barn? Eller en ung voksen som jeg er med lite forståelse av ord, tydeligvis Anonymkode: 4b8ca...d6b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan du forklare det som at jeg er et barnehage barn? Eller en ung voksen som jeg er med lite forståelse av ord, tydeligvis Anonymkode: 4b8ca...d6b Sånn som jeg forstår det, blir sykepengene regnet ut ved at de bruker de tre siste måneders inntekt som grunnlag, og regner ut gjennomsnittet av de tre månedene. ☺️ Anonymkode: 6933b...0fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå