Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På skjemaet vi fikk på OUL gir alder over 40 2 poeng, IVF 1 poeng. Og ut fra det skal jeg settes igang 2 uker før en «normal» kvinne..

noen som vet hvorfor- og kan man si at man ikke ønsker det?

Barnet mitt vokser fint, men ligger en uke bak (og fremdeles innenfor normalen)

min søster er alltid blitt satt tilbake en uke i forhold til tidlig ultralyd v ordinær ultralyd. Og alltid gått over termin - og fått normalt store barn.

Hadde jeg ikke blitt gravid v IVF ville jeg blitt satt tilbake en uke -og jeg hadde gått til uke 41 og hadde jeg vært 39 ville jeg fått gått en uke lengre. Dvs barnet mitt må ut opp til 3 uker før det som er «normalt» i vår familie. Jeg ønsker IKKE å bli igangsatt pga fødselen ofte blir være og jeg tenker barnet er ment å ligge litt leger i magen.. 
Vil de ta hensyn til mors ønske ? Eller er det slik at det bare er skjemaet som bestemmer?

Anonymkode: ea2c8...516

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meg ville de ha i gang pga assistert befruktning og alder over 35 år. Jeg ville ikke så lenge alt var bra med baby, det så fint ut på ul og jeg ble fulgt opp med ul og ctg jevnlig. Sa ja til ballong 10 dager over. Du bestemmer helt selv!!!!

Anonymkode: 9b770...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor igangsetter de før termin om man har IVF? Hvordan er befruktningsmetoden relevant for når barnet "bør" fødes? Bare nysgjerrig, hadde aldri hørt om dette før. 

Anonymkode: b547b...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor igangsetter de før termin om man har IVF? Hvordan er befruktningsmetoden relevant for når barnet "bør" fødes? Bare nysgjerrig, hadde aldri hørt om dette før. 

Anonymkode: b547b...cef

Lurer på det samme.. faktisk like mange poeng som ved tidligere morkakesvikt, eller om man skulle røyke... 

skal spørre på neste kontroll.. 

Anonymkode: ea2c8...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...