Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man gjøre når kollega problematiserer og lyver om meg og arbeidet mitt for leder og andre kollegaer? 

Har forsøkt å ta opp det vedkommende har sagt, men da blir denne sint, hever stemmen og kommer med enda flere løgner og påstander. 

Det virker som h*n forsøker å bortforklare, og da kommer opp med påstander som ikke er riktige for å "dekke opp". Denne kollegaen er sjarmerende og flørtende mot de andre, men avvisende og ekkel mot meg.  Jeg forstår ikke hvorfor det er slik og har ikke fått noen forklaring. 

Jeg kan leve med å være mislikt, men det er forferdelig å ikke vite hva stygge løgner som blir sagt uten å ha muligheten å forsvare meg.

Dette er blitt så ubehagelig at bare tanken på jobben gjør meg kvalm og jeg har fått søvnproblemer. Hvordan forsvarer man seg mot løgner? 

Anonymkode: d201d...22c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Ferreira skrev (1 minutt siden):

Hæ?

Var det så vanskelig å forstå?

TS har en kollega som lyver og devaluerer hennes arbeid, og når kollegaen konfronteres, lyver hun enda mer. Kollegaen har singlet seg ut TS og sprer ikke løgn om andre kollegaer. TS synes dette er ugreit og lurer på hva hun skal gjøre.

Anonymkode: 9c711...515

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke greia. Bare si det til sjefen da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med sjefen da, har dere en sånn jobb der du har resultater å vise til som motbeviser påstandene til kollegaen, så bør det jo være veldig greit, ellers kan du kanskje dokumentere at du gjør det du skal? Jobber du tett med denne kollegaen? 

Anonymkode: 77d4b...5ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Politiker?

Anonymkode: 81a54...45e

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva kan man gjøre når kollega problematiserer og lyver om meg og arbeidet mitt for leder og andre kollegaer? 

Har forsøkt å ta opp det vedkommende har sagt, men da blir denne sint, hever stemmen og kommer med enda flere løgner og påstander. 

Det virker som h*n forsøker å bortforklare, og da kommer opp med påstander som ikke er riktige for å "dekke opp". Denne kollegaen er sjarmerende og flørtende mot de andre, men avvisende og ekkel mot meg.  Jeg forstår ikke hvorfor det er slik og har ikke fått noen forklaring. 

Jeg kan leve med å være mislikt, men det er forferdelig å ikke vite hva stygge løgner som blir sagt uten å ha muligheten å forsvare meg.

Dette er blitt så ubehagelig at bare tanken på jobben gjør meg kvalm og jeg har fått søvnproblemer. Hvordan forsvarer man seg mot løgner? 

Anonymkode: d201d...22c

Du gjør jobben din og viser deg selv fra din beste side, parkerer de som evt er dumme nok til å tro på disse løgnene og evt tar en prat med sjefen om det. Du får nok ikke kollegaen din til å endre seg med å ta en prat og du får antagelig heller ikke noe svar på hvorfor. Men skal jeg gjette så er det fordi vedkommende er sjalu eller ser deg som en trussel på et vis, kanskje pga dårlig selvtillit eller at h*n selv ikke er så god i jobben sin. Så det blir et klassisk forsøker å hevde seg selv ved å tråkke på andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du prøve å skrive innlegget en gang til og formulere deg litt bedre? Jeg skjønner ikke helt. 

Anonymkode: 4abbb...529

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...