AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Har ei jente på 4 uker og 6 dager. Hun kan fint sovne igjen når jeg ammer hun om natta, men problemet kommer ofte når jeg skal skifte bleie etter amming. Da våkner hun til og jeg bruker flere timer på å få hun til å sovne igjen. Er det noen som har noen triks å dele for å stoppe henne fra å våkne under bleieskift? Anonymkode: 84fdf...393
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Har hun avføring eller et det bare urin? Hvis ikke det er avføring trenger man ikke skifte, da er det bedre å la dem sove. Anonymkode: 65857...f6d 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Trenger ikke å skifte hvis det ikke er avføring. Ellers har jeg god erfaring med å skifte etter pupp nummer en, før du gir på andre siden. Da sovner hun i mellom. Anonymkode: 08dd7...694
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har hun avføring eller et det bare urin? Hvis ikke det er avføring trenger man ikke skifte, da er det bedre å la dem sove. Anonymkode: 65857...f6d Er som regel avføring Det kommer mens hun spiser. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trenger ikke å skifte hvis det ikke er avføring. Ellers har jeg god erfaring med å skifte etter pupp nummer en, før du gir på andre siden. Da sovner hun i mellom. Anonymkode: 08dd7...694 Hun spiser som regel bare fra ene puppen. Spiser til hun er mett 😅 Takk for råd Anonymkode: 84fdf...393
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Skifte på sengen, med kladd eller håndkle under, minst mulig lys. Og så enten forsøke å amme i søvn igjen eller bysse. Anonymkode: 3e697...79f 1
Kakaoen Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Går du inn på badet for å skifte? minnes at min eldste var slik. Og jeg endte med å skifte i senga håndkle på madrassen, baby oppå og våtservietter. Tror jeg brukte lommelykt. For han våkna også til da vi gikk inn på badet. Ble veldig god på å skifte kjapt 🤣 og det gikk vel over etter noen uker tror jeg 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er som regel avføring Det kommer mens hun spiser. Hun spiser som regel bare fra ene puppen. Spiser til hun er mett 😅 Takk for råd Anonymkode: 84fdf...393 Etterhvert så blir det mindre og mindre avføring på natt (til slutt ingen), men ellers får man bare prøve gjøre det med minst mulig styr og lys, kanskje i senga om du får det til ha det du trenger i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 65857...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Vi skiftet på soverommet med stelleteppe under. Holdt babyen inntil huden til hun var sovnet etterpå, så la ned i sengen. Anonymkode: 76d25...ea6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Jeg pleide å skifte i mørket og sang nattasang samtidig ☺️ Anonymkode: fe0d1...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Jeg skifter tissebleie før amming om det er behov. Dersom han bæsjer mens han spiser avbryter jeg ammingen, skifter bleie og legger ham tilbake ved samme bryst. Da sovner han som regel fint ❤️ Anonymkode: 6fbd6...025
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Legg en håndkle under henne Dee hun ligger, tenn ett t-lys eller spnn bitteliten nattlampe som er direkte på kontakten med svaaaakt lys! Det gjorde min mor, og det hjalp meg også:) Anonymkode: f26eb...d29
Crazydoglady Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 Skift på rommet med minst mulig styr iallefall, om du ikke gjør det allerede.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Skrevet 3. januar 2022 Kan det fungere med rød lampe istedetfor gult/hvitt lys? Anonymkode: abec3...2f6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Skrevet 3. januar 2022 Om det var avføring skiftet jeg i sengen hennes i mørket. Du får dreisen på det etter noen forsøk! Var det bare urin så skiftet jeg ikke. Anonymkode: 55719...1eb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Skrevet 3. januar 2022 Min første som regel bæsjet rett etter amming, også på natta. Jeg har egentlig ikke noe annet å si enn at jeg fikk det aldri til å ikke vekke ham. Uansett hva jeg prøvde, hvor dempet lys det skulle være. Kunne heller ikke bruke heldress-pysjamas eller soveposer pga det, for måtte jo kle av hele ungen. Så han sov bare i tskjorte/body og bleie fra tidlig av. Men, ammet ham bare tilbake i søvn litt etter hvert. Brukte trenningsball/gymball de nattene det ble for ille og han aldri fant søvn igjen. Noe som var sikkert veldig mange netter frem til 3-4 måneders alder.. Tror egentlig ikke selve bæsjen og skiften var problemet, det var bare slik hans døgnrytme var, at han var våken mellom 1-3. det ble etter hvert litt bedre, eller, han begynte til slutt å bæsje kl 5-6 på morgen og vi måtte da stå opp og begynne dagen. Det er noe han beholdt langt ut til barnehagealder.. Selv nå som skolebarn, hender det at han bæsjer første ting på morgenen. Anonymkode: 569fe...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå