AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Har munnsår, dvs. herpes. Kan jeg få herpes genetialis om jeg tar på munnsåret og deretter tar på underlivet?? Ble redd nå. Anonymkode: 9a94c...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Oi, kom borti publiser før jeg var ferdig å skrive tittel.. Anonymkode: 9a94c...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Ja, jeg tror det Anonymkode: ed69d...25f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Ja. henter fra sex og samfunn: Begge variantene av herpes, både HSV-1 og HSV-2 kan smitte til underlivet. Herpes i underlivet kalles kjønnsherpes eller genital herpes. Virusene kan kryssmitte. Det vil si at dersom en person med munnherpes gir munnsex, kan personen som får munnsex bli smittet, og kan få kjønnsherpes. Anonymkode: 949a4...152 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. henter fra sex og samfunn: Begge variantene av herpes, både HSV-1 og HSV-2 kan smitte til underlivet. Herpes i underlivet kalles kjønnsherpes eller genital herpes. Virusene kan kryssmitte. Det vil si at dersom en person med munnherpes gir munnsex, kan personen som får munnsex bli smittet, og kan få kjønnsherpes. Anonymkode: 949a4...152 Det er jo ikke det samme da, i eksempelet som vises til her er det direkte kontakt med munnsåret og kjønnsorganet, det er det ikke dersom man tar på munnsåret og så tar på kjønnsorganet. Håper noen vet sikkert, er livredd nå Ts Anonymkode: 9a94c...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke det samme da, i eksempelet som vises til her er det direkte kontakt med munnsåret og kjønnsorganet, det er det ikke dersom man tar på munnsåret og så tar på kjønnsorganet. Håper noen vet sikkert, er livredd nå Ts Anonymkode: 9a94c...e4e Har du viruspartikler på hendene og tar deg i underlivet kan du smitte deg selv. Imidlertid er dette vanligst ved førstegangsutbrudd da kroppen ennå ikke har lært seg å bekjempe viruset. Dersom du har plagsomme munnsår eller herpes i underlivet anbefaler jeg deg å få Valtrex på resept. Vær alltid nøye med hygiene under utbrudd. Ta deg ALDRI i øynene etter å ha tatt på blemmer. Anonymkode: ed69d...25f 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du viruspartikler på hendene og tar deg i underlivet kan du smitte deg selv. Imidlertid er dette vanligst ved førstegangsutbrudd da kroppen ennå ikke har lært seg å bekjempe viruset. Dersom du har plagsomme munnsår eller herpes i underlivet anbefaler jeg deg å få Valtrex på resept. Vær alltid nøye med hygiene under utbrudd. Ta deg ALDRI i øynene etter å ha tatt på blemmer. Anonymkode: ed69d...25f Har ikke blemmer eller væske nå lenger, kun sår. Og så tok jeg meg nedentil etter å ha tatt på såret. Er så redd, vet ikke hva jeg skal gjøre… Ts Anonymkode: 9a94c...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke blemmer eller væske nå lenger, kun sår. Og så tok jeg meg nedentil etter å ha tatt på såret. Er så redd, vet ikke hva jeg skal gjøre… Ts Anonymkode: 9a94c...e4e Mindre sjanse når det kun er skope, men sikkert er det ikke. Er det første gang du har munnsår? Anonymkode: ed69d...25f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har ikke herpes, men har klart å smitte meg selv med after (munnskold) fra munn til underliv. Antagelig fordi jeg ikke vasket hendene grundig nok etter å ha tatt meg i munnen, før jeg gikk på do. Det var i hvert fall forklaringen jeg fikk fra legen. Så regner med at herpes kan smitte på samme måten. Anonymkode: 68a6d...6a7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 Ja, det kan du Anonymkode: 74dee...d1c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke herpes, men har klart å smitte meg selv med after (munnskold) fra munn til underliv. Antagelig fordi jeg ikke vasket hendene grundig nok etter å ha tatt meg i munnen, før jeg gikk på do. Det var i hvert fall forklaringen jeg fikk fra legen. Så regner med at herpes kan smitte på samme måten. Anonymkode: 68a6d...6a7 Auuuu. After i munnen er jo så vondt. Må være J.... å få det i underlivet. Visste ikke at det smittet på samme måte. Der lærte jeg noe nytt Anonymkode: ed69d...25f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mindre sjanse når det kun er skope, men sikkert er det ikke. Er det første gang du har munnsår? Anonymkode: ed69d...25f Nei ikke første gangen, hvordan det? Faen!!! dette er så krise😭 Anonymkode: 9a94c...e4e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Auuuu. After i munnen er jo så vondt. Må være J.... å få det i underlivet. Visste ikke at det smittet på samme måte. Der lærte jeg noe nytt Anonymkode: ed69d...25f Ja, det var mildt sagt smertefullt. Lærte hvert fall å alltid vaske hendene kjempenøye hver gang jeg har spist eller tatt meg til munnen. Forresten bør man også være forsiktig med å ta seg til øynene, for man kan visstnok smitte seg selv der også. Anonymkode: 68a6d...6a7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ikke første gangen, hvordan det? Faen!!! dette er så krise😭 Anonymkode: 9a94c...e4e Mindre sjanse for smitte til andre steder på kroppen dersom du har hatt viruset i kroppen i lang tid. Er du helt utafor ringer du legen og får resept på Valtrex som du tar forebyggende fra i morgen, da dukker det i hvert fall ikke opp noe der nede. Anonymkode: ed69d...25f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det var mildt sagt smertefullt. Lærte hvert fall å alltid vaske hendene kjempenøye hver gang jeg har spist eller tatt meg til munnen. Forresten bør man også være forsiktig med å ta seg til øynene, for man kan visstnok smitte seg selv der også. Anonymkode: 68a6d...6a7 Jeeeeezzz, høres invadiliserende ut å få det i øynene Anonymkode: ed69d...25f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei ikke første gangen, hvordan det? Faen!!! dette er så krise😭 Anonymkode: 9a94c...e4e Du seriøst, drit i svarene her. Jeg vet det som er verdt å vite om herpes etter at jeg dessverre fikk det i underlivet selv. Å ta på en skorpe av et herpessår og så på eget underliv, det er større sjans for at en ufo treffer deg i huet enn at du har smitta deg selv nedentil på denne måten. Generellt skal det SVÆÆÆRT mye til for at du skulle fått herpes hsv1 nedentil når du allerede har det i munnen. Anonymkode: 153df...d53 5
Majer Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 Du kan få det i underlivet og øynene. Uansett bedre med samme herpesvirus enn å skaffe seg flere O:-) Det går sannsynligvis fint! Lite du får gjort nå.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du seriøst, drit i svarene her. Jeg vet det som er verdt å vite om herpes etter at jeg dessverre fikk det i underlivet selv. Å ta på en skorpe av et herpessår og så på eget underliv, det er større sjans for at en ufo treffer deg i huet enn at du har smitta deg selv nedentil på denne måten. Generellt skal det SVÆÆÆRT mye til for at du skulle fått herpes hsv1 nedentil når du allerede har det i munnen. Anonymkode: 153df...d53 Ja ja. Det er ingen som har påstått at det er stor sjanse for å få det ved å ta på skorper, men det en sjanse og den er større enn å bli truffet i hodet av en ufo. Men hva vet jeg, jeg er jo kanskje ikke helsepersonell. Anonymkode: ed69d...25f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ja. Det er ingen som har påstått at det er stor sjanse for å få det ved å ta på skorper, men det en sjanse og den er større enn å bli truffet i hodet av en ufo. Men hva vet jeg, jeg er jo kanskje ikke helsepersonell. Anonymkode: ed69d...25f Saken er at det skal SVÆRT mye til for å få herpes hsv1 både i munnen og i underlivet, de legene jeg har snakket med sa at det jævlig uvanlig. Feks jente med giga herpesblemme suger fyr som har herpes hsv1 latent i kroppen, så får han ikke utbrudd eller reaksjoner i underlivet fordi han har allerede viruset. Om jenta har hsv2, den mer aggressive varianten i munnen, KAN hun smitte ham, han KAN få hsv1 i leppa og hsv2 i underlivet, men når en har en herpes variant så er man veldig immun mot den andre. Anonymkode: 153df...d53 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #20 Skrevet 2. januar 2022 Ut fra det scenariet du beskriver er det veldig liten sjanse for at du får herpes i underlivet. Det smitter neppe når det har fått skorpe, og selv om du skulle ha fått virus på fingrene er det liten sjanse for overføring når det ikke er første gangs utbrudd. Jeg har hatt munnsår-herpes siden jeg var helt liten. Med svære utbrudd fra 4-5- årsalderen. Jeg har garantert gjort det samme som deg flere ganger i løpet av livet. Har aldri fått noe i underlivet. Anonymkode: 2c96f...d57 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå