Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet

Vurderer om jeg skal bli husøkonom................. Hvor kan jeg få jobb hen? Noen som vet hvordan lønna er? Man har jo husøkonomer på hotell..... jobber de også natt/ helger eller er de der kun på dagtid?? Hva slags arb.oppgaver er det vanlig å ha? Håper noen kan hjelpe meg :-)

Skrevet

Jeg har jobbet på to hoteller og på begge stedene har husøkonomen vært den som er ansvarlig for renhold. Altså hatt ansvar for ansettelse og opplæring av nye renholdere, ansvar for timelister til renholderene, sørge for at alt renhold blir gjort ordentlig (på det ene hotellet var husøkonomen el husøkonomassistenten innom samtilige rom etter at de var rengjort for å godkjenne dem), ansvar for at renholderene har det en trenger (bestilling av varer, sengetøy/håndkær blir vasket/sent på rens) osv.

Begge stedene jeg har jobbet har husøkonomen bare hatt dagvakter i hverdagene. Men hvis det er helt krise så har de steppet inn på kveldstid/i helgene.

Arbeidsoppgavene varierer nok fra hotell til hotell. Det kan både ha med hotellets størrelse og andre ting å gjøre.

Når det gjelder lønn så ligger kan du finne tariffavtalen på Hotell- og Restaurantarbeideren

Skrevet

Er også husøkonomer innenfor helsesektoren, bl.a på sykehus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...