Gå til innhold

Slå barne sitt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så utrolig skyldfølse og gråter inni meg :( lille er ikke i form og ville ikke legge seg. Har holdt på i flere timer med toåringen. Gråt/skrekk selv om hun hadde fått alt. Jeg ble så sint at jeg bare hadde lyst til å klappe til henne!!! Da hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Det var nære på! 

Jeg klarer ikke å sitte alene med tanken og deler den her..er det nå jeg burde oppsøke hjelp? Har noen andre alenemødre hatt det slik?

:,( ....

Anonymkode: c4071...6f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg ned og pust ! 
Er barnet sykt så må en godta at det trenger trøst og ro,  og at den vanlige døgnrytmen ikke fungerer akkurat nå. 
Har barnet feber ? 

Anonymkode: 1178e...2ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja du burde oppsøke hjelp, snakk med helsestasjon. Høres ut som du er utslitt , det er man mange om 💖 Håper det ordner seg 💖

Anonymkode: 04a40...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja du burde oppsøke hjelp, snakk med helsestasjon. Høres ut som du er utslitt , det er man mange om 💖 Håper det ordner seg 💖

Jeg er forresten alene med 2. En på straks 3 og en på 5. Pappaen har dem noen timer I helger. Nå er det søkt om avlastning for 5åringen:) har vært hos oppfølging i barnevernet siden 5åringen var 2.5 år, veldig glad for veiledning vi får og støtte når det trengs 😊

Skrevet

Oppsøk hjelp før det går for langt. Ellers av tips er det absolutt bedre å gå i et annet rom og tell til ti om du kjenner du mister kontroll, og forsøk igjen

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har så utrolig skyldfølse og gråter inni meg :( lille er ikke i form og ville ikke legge seg. Har holdt på i flere timer med toåringen. Gråt/skrekk selv om hun hadde fått alt. Jeg ble så sint at jeg bare hadde lyst til å klappe til henne!!! Da hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Det var nære på! 

Jeg klarer ikke å sitte alene med tanken og deler den her..er det nå jeg burde oppsøke hjelp? Har noen andre alenemødre hatt det slik?

:,( ....

Anonymkode: c4071...6f4

Det skjer når man blir sliten og frustrert. Prøv å husk at når man ikke er i form så spiller det ingen rolle at man "har fått alt".. Men jeg tenker du kunne hatt godt av litt avlastning kanskje. 🙂 ellers må jeg bare si, som alene mor med lite avlastning og ikke verdens enkleste barn, at noen ganger, spesielt i unntakstilfeller som dårlig form etc så er det bare å bruke skjerm for det der er verdt (om det funker for å bevare freden) også kan man være den beste man kan resten av tiden. Her har vi (eller han mens jeg sover) sett Fantorangen mitt på natten i senga på det verste når mini av en eller annen grunn har vært helt utrøstelig/nekter å sovne igjen, fordi jeg trenger mer enn to timer søvn om jeg skal ta vare på han. Vell og merke etter å ha forsøkt mye for å både roe ned og få til soving. Det er jo ikke dagligdags liksom, men ja, sånn sett veldig glad for at jeg er alenemor nå og ikke for 30 år siden 😂🙈

Skrevet

Slapp av, forskjellen på en god foreldre og en dårlig en er at en klarer å styre seg selv om en får tanker om å slå barnet, kaste barnet ut av vindu og alt annet vi vet ikke er greit.

Når en selv er sliten pga kaos, søvnmangel.... så er det normalt å få sånne tanker, om en derimot sliter stort med å ikke utføre disse tankene så bør en søke hjelp. 

Du vet jo at ting vil løse seg, når minste blir frisk og du kan gi toåringen litt mer god oppmerksomhet tidligere på dagen så trasset ved legging ikke blir så stort ❤

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var bare en tanke du hadde fordi du var utslitt og sliten. Men du gjorde det ikke. Mange foreldre kan bli så slitne og irriterte at de kunne ha ristet barnet sitt, men de fleste har en innebygd sperre som stopper de fra det. 
har hørt flere foreldre med kolikkbarn som er så slitne og trøtte av å gå i timesvis å bysse på natta at de får tanker om å kaste ungen ut vinduet, men ingen gjør det. 
Nettopp fordi de har en sperre. 
Når foreldre blir så slitne og utmattet er det vanskelig å roe ned et barn, da barnet merker at foreldrene er veldig stresset. Da blir det verre. 
Sørg for å få deg pauser, nok søvn og spis godt. 
opplagt foreldre har mye mer å gi

Anonymkode: e0c4d...10a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...