Gå til innhold

Hva kan man gjøre for hjemmeboende sykt men myndige familiemedlem som utsettes for omsorgssvikt, mindreårig også i bildet!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to familiemedlemmer som bor hos sin mor og mors kjæreste.  Hen ene er myndig (under 20), den andre ikke.  Men begge opplever omsorgssvikt.  Jeg vet at barnevernet har vært inni bildet tidligere, men nå er hen ene myndig.  

Hen som er myndig er ikke i stand til å bo alene eller ta vare på seg selv både pga. fysisk og psykisk sykdom.  Hen som ikke er myndig er jo enda et barn (tenåring).  Men begge to trenger omsorg, men det får dem ikke i dette hjemmet.  Det har faktisk stått om liv og død da hen som er myndig opplevde hjertestans pga var ikke i stand til å ta til seg næring pga DYP depresjon, så hen holdt på å sulte/tørste ihjel!

Men hva kan jeg gjøre, er det noen som kan hjelpe ved omsorgssvikt av voksne?  Jeg blir å kontakte barnevernet i forhold til yngste!  Men eldste er jo teknisk sett voksen.

Jeg bor for langt unna og har ikke psykisk kapasitet til å gi omsorg de trenger.  Men får så vondt av disse barna og hva de utsettes for.

Anonymkode: a84f5...333

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har den eldste en fastlege? Kanskje du kan sende bekymringsmelding dit.  Jeg gjorde det ang en venn i en annen landsdel som klarer seg dårlig på egen hånd. 

Anonymkode: eda8f...427

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har den eldste en fastlege? Kanskje du kan sende bekymringsmelding dit.  Jeg gjorde det ang en venn i en annen landsdel som klarer seg dårlig på egen hånd. 

Jeg vet ikke hvem fastlegen er, men jeg skal prøve å finne det ut.  Hvordan gikk du frem, hva sa du?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hvem fastlegen er, men jeg skal prøve å finne det ut.  Hvordan gikk du frem, hva sa du?

Jeg skrev et brev og la fram situasjonen slik den var. Og skrev hva jeg bekymret meg for.  Det ble satt i gang hjelpetiltak, med hjemmesykepleie o.l. 

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt kontakt med kommunelegen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet. Jeg vet barnevernet følger opp noen barn etter de er 18 også. De kan følge de opp til de er 23 år om de ønsker og trenger. 

Anonymkode: d5aa5...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...