AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Hei! Søker litt råd her. Er det vanlig å ha barneforsikring? Jeg har nylig blitt mor for første gang, samboer har 3 stk fra før. Og hvilken type? Man vil jo det beste for barna sine, kjenner jeg. Får nesten dårlig samvittighet av hele greia. Kan noen med beina planta på jorda hjelpe oss, kanskje noen med erfaring? Anonymkode: 09454...b9b
Pachka Sigaret Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Kjøp uføreforsikring og livsforsikring til deg selv først, hvis du ikke har det.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Man må ikke ha barneforsikring. Hvilken man synes er best er avhengig av hvilke kriterier som er viktigst for deg. At barna skal få en engangssum hvis de får en sykdom eller at de skal få månedlige beløp resten av livet hvis de blir ufør. Jeg syns ikke det er så viktig at barna skal få penger for selve sykdommen. Jeg syns det er viktigere at de får penger hvis sykdom/skade medfører arbeidsuførhet og dermed tapt framtidig inntekt. Så vi har Gjensidige sin barneforsikring med høyest uføreutbetaling. Anonymkode: a31af...7ee
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Flott, takk for svar. Har også tenkt selv at uføre og livsforsikring til oss voksne er viktigst. Ganske sikker på vi skal kunne klare å hjelpe barna våres om det skulle skje noe med de. Sånn jeg har sett det er det lite å få i den forstand ved skade/sykdom. Tenkte kanskje noe i den form som du snakket om ved uføre eller tapt arbeidsinntekt senere i livet. Vet vi kan hjelpe barna en del, samtidig er det kanskje fint for de å være selvstendig og. Anonymkode: 09454...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå