Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Jeg liker best psykologiske thrillere. Og krim/spenning. Hva med dere? Endret 3. januar 2022 av AthenaRavenLuna
neon_sun Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Krim og psykologiske thrillere. Desverre har jeg ødelagt all interesse for annen litteratur pga dette, synes andre sjangre er så treige å lese.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 neon_sun skrev (Akkurat nå): Krim og psykologiske thrillere. Desverre har jeg ødelagt all interesse for annen litteratur pga dette, synes andre sjangre er så treige å lese. Det har jeg også merket, alt annet blir kjedelig.
neon_sun Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Athena79 skrev (1 minutt siden): Det har jeg også merket, alt annet blir kjedelig. Ja, det er litt kjipt i grunn. Det er mye jeg har lyst å lese i andre sjangere, men det blir for stillestående og kjedelig. Led meg gjennom en Paulo Coelho bok en gang, det var grusomt 😂
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 neon_sun skrev (16 minutter siden): Ja, det er litt kjipt i grunn. Det er mye jeg har lyst å lese i andre sjangere, men det blir for stillestående og kjedelig. Led meg gjennom en Paulo Coelho bok en gang, det var grusomt 😂 Prøvde meg på Lucinda Riley, siden alle skrytte sånn av bøkene hennes, men jeg gav for opp. Så kjedelig 😂
Mwanafunzi Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Jeg liker best dystopi. Liker minst krim, spesielt om det skjer noe med barn, det orker jeg ikke å lese om. Enkelte unntak, likte for eksempel «elskede barn» av Romy Hausmann og de fleste av Lars Keplers bøker.
Michaelhe Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Jeg liker ikke psykologiske thrillere. Men krim, spion og action er greit. Jeg leser lite seriøs litteratur. Jeg leste alt av klassikere da jeg var yngre. Herman Hesse var en favoritt, men ikke de dystre fortellingen (steppeulven etc. Jeg likte eventyrene) Nå orker jeg ikke. Jeg vil ha underholdning. Det er også begrenset med tid til å lese. Noen ganger hører jeg på lydbøker. Men stort sett bare fortellinger på rundt en time. Den siste lengre jeg hørte på tror jeg var en Jules Verne roman, men det ligger litt tilbake i tid. Så kanskje jeg husker feil. Min favorittforfatter har alltid vært Graham Greene. En av mine favorittbøker er The Comedians av Greene. jeg liker også en bok av Ken Follett om et sjøfly som reiser til USA ved krigsutbruddet i 1939. Husker ikke hva den heter, men jeg liker den av en mystisk grunn jeg ikke kan forklare. Folk som liker tog bare må lese eller høre fortellingen "The Four-fifteen Express" av Amelia B. Edwards. Det er en slags klassisk krimnovelle. Endret 2. januar 2022 av Michaelhe
Gjest Elder Millennial Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Humoristisk science-fiction og historiske romaner er favorittene mine.
Entern Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Fantasy, mest eldre ting som R.E. Howard, Fritz Leiber, C.L. Moore osv. Pluss noen mindre kjente fra senere tid som Tanith Lee og Karl Edvard Wagner. Ikke så glad i moderne fantasy med noen unntak som Abercrombie. Orker ikke klassikere, det gikk fint når jeg var ung men nå orker jeg ikke med mindre de er relativt lettleste slik som f.eks. Honore Balzac. Liker en del moderne skjønnlitteratur og som Murakami, Erlend Loe, Knausgård.
Gjest Alterego666 Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 neon_sun skrev (9 timer siden): Ja, det er litt kjipt i grunn. Det er mye jeg har lyst å lese i andre sjangere, men det blir for stillestående og kjedelig. Led meg gjennom en Paulo Coelho bok en gang, det var grusomt 😂 Det er et sunnhetstegn at du ikke klarer Coelho.🤟
Gjest Alterego666 Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Jeg liker de store, tykke amerikanske romanene. Siste favoritt er Jonathan Franzen. Jeg gikk i metning på krim for 20 år siden, det meste av dette er fast food for hjernen. Nettopp ferdig med Jan Guillou sin dekalog om det 20. århundre som jeg synes er fantastisk spennende og lærerik.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Fantasy, noe sci-fi/dystopisk/YA/urban fantasy. George R.R Martin, Holly Black, Brandon Sanderson, Cassandra Clare, Patrick Rothfuss, Robert Jordan, J.R. Ward, Suzanne Collins og mange flere. Leser 80-100 bøker i året, mange av de om igjen. Målet er alltid 100 bøker, men noen av de er så murstein av det blir vanskelig 😅 Akkurat gjenlest Rhytm of War, den er 1200 sider. Anonymkode: e28e4...74d
Balian d'Ibelin Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 (endret) Russisk 1800 talls litteratur og britisk viktoriansk litteratur. Endret 17. januar 2022 av Balian d'Ibelin
Motelvibes Skrevet 6. juni 2022 #14 Skrevet 6. juni 2022 Det går for tiden i psykologiske thrillere og historiske romaner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå