Gå til innhold

Noen som har noen gode forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Lille Ballerina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe noen ordentlige eventyrbøker jeg når jeg skal i barnedåp på nyåret.

Skrevet

En stol med navn, dåpsdato, giver og ett bilde fra ett eventyr.

Utrolig fine stoler som jentene elsker.

Skrevet

gjest: Hvor får du tak i slike da? :klø:

¤Arwen¤: Takk for tipset, har tenkt på det, og det står høyt på listen over mulige gaver. Jeg har brukt mine egne eventyrbøker som jeg fikk i dåpsgave masse både da jeg var liten, og nå. Geniale gaver :-D

Skrevet
gjest: Hvor får du tak i slike da? :klø:

¤Arwen¤: Takk for tipset, har tenkt på det, og det står høyt på listen over mulige gaver. Jeg har brukt mine egne eventyrbøker som jeg fikk i dåpsgave masse både da jeg var liten, og nå. Geniale gaver :-D

Ja, på sikt synes jeg det er mye finere en alle disse gullsmedgavene.

Hvis man finner litt spesielle bøker og skriver en liten hilsen i de så blir det jo ekstra personlig også.

Skrevet (endret)

Bunadsølv! Hvis det ikke er er noe du synes om, er barnebestikk i sølv eller hardangerbesikk noe vi bruker daglig her i huset...

Som tante må du jo skille deg litt ut i gave mener jeg... (Ikke nødvendivis ang pris)

Styr unna smykker, små smykkeskrin, fotorammer, sølvplett ting som dåpsattestholder, min første tann holder, kopp osv. som er så vanlig. Det får hun sikkert i bøtter og spann av :)

(Dessuten liker jeg det ikke for å si sannheten...)

Endret av Niko
Gjest Violetta
Skrevet

Gjentar hva jeg ga i gave til min nevø jeg, det er ikke akkurat tinn, men det er varig og personlig.

Det var en ramme man kunne fylle med gips og sette fot og håndavtrykk i, kjøpte den hos FotoKnudsen (fotobutikk).

Ble godt mottatt.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg ga en gang bort de fire første Harry Potter-bøkene på norsk med opsjon på å lese dem for vesla når hun blir stor nok.

Skrevet

Niko: Er ikke spesielt begeistret for det jeg heller ;) Og er enig med deg, som tante vil jeg gjerne gi noe litt spesielt (og er jeg heldig får jeg være fadder :sjenert: ) og noe som vesla kan huske at "den gaven har jeg fått av tante da jeg ble døpt" om du skjønner :-D

Skrevet

Hva med å kjøpe en fin litografi/akvarell som ikke er for barnslig og kan følge henne senere i livet? Trenger ikke være så veldig stor!

Skrevet

Violetta: Ja, det er en kjempe fin gave, og noe som en husker. Tror jeg ville likt å få noe slikt når jeg engang skal få barn. Det eneste er at søsteren min har mistet et barn, og har håndavtrykk og fotavtrykk av barnet hun mistet. På grunn av dette reagerer hun veldig når hun ser andre har slikt på veggene.

Dalwhinnie: Utrolig flott gave! Jøss, det har jeg ikke tenkt på engang :-D

Skrevet

Octavia: Hmm, det har jeg heller ikke tenkt på. Takk! :) Skriver ned for harde livet her :ler:

Skrevet

Av fadderene sine fikk lille jenta vår barnebestikk i sølv, gullhjerte og barnebibel. Flotte gaver alle sammen.

Men det jeg synes var mest genialt var altså at hun fikk voksen bunadsølv. På Sunnmøre er det veldig vanlig at jentene får bunad, så da passer det jo bra at hun har nesten alt hun trenger når den tid kommer, samtidig er de gode minner fra besteforeldre, oldeforeldre og grand onkler som kanskje ikke er med oss lenger da.

Skrevet

Niko: Kjempefine gaver dere fikk. Hun kommer sikkert til å sette kjempe stor pris på dem når hun blir større. Bunadsølv høres jo kjempe lurt ut. Har faktisk ikke tenkt på det før, men jeg tror faktisk jeg også fikk det til dåpen. Kjempe god idè!

Gjest Primula
Skrevet

Hva med et epletre? Noe hun kan ha glede av leeenge. ( og veldig originalt synes jeg..) :)

Skrevet

Hva med å lage et album med avisutklipp fra barnets første uke? Ikke så moro for en liten unge, men når h*n blir større må det vel være gøy å se hva som skjedde i Norge og i verden den uka h*n ble født. Ta med både nyhetsklipp, motebilder og reklamer og lim det inn i et fint album. Aviser kan kjøpes fra lager hos avishusene, kan de ikke?

Skrevet

Primula: Jøss, det var jo en kjempe fin idè. Den ville jeg aldri kommet på! Klarer bare å komme på de tradisjonelle gavene, og har null kreativitet for noe nytt. Takk! Det eneste er at jeg tviler det blir så mye epler på det, vi er ikke akkurat bortsjemt med sol og sommer i nordland :ler:

Skrevet

Loolaa: Kjempe lurt! Hvorfor kommer jeg aldri på slikt :klø:

Skrevet

Lemona: Tusen takk for linkene! Fikk så utrolig lyst til å få laget en slik stol til henne nå ;) Vet du hvor lang tid hun trenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...