Gå til innhold

Er jeg et avvik som har hatt litt mer egenmelding det siste året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 8 egenmeldingsdager i 2021 og 7 av disse dagene var i januar og mars. Altså når vi fikk beskjed om å holde oss hjemme med symptomer. Så snart jeg fikk svar på koronatest så dro jeg på jobb igjen. 

Ble fryktelig dårlig i dag og ringte arbeidsgiver om egenmelding i morgen,  sjefen gav meg skikkelig kjeft for å ha alt for mange egenmeldinger. Fikk sjokk når jeg ringte og turte ikke si noe. Nå er jeg sur, for det kan da ikke være så unormalt å ha hatt litt mer egenmeldingsdager det året en normalt?

Anonymkode: edd7f...be3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 21.57):

Hadde 8 egenmeldingsdager i 2021 og 7 av disse dagene var i januar og mars. Altså når vi fikk beskjed om å holde oss hjemme med symptomer. Så snart jeg fikk svar på koronatest så dro jeg på jobb igjen. 

Ble fryktelig dårlig i dag og ringte arbeidsgiver om egenmelding i morgen,  sjefen gav meg skikkelig kjeft for å ha alt for mange egenmeldinger. Fikk sjokk når jeg ringte og turte ikke si noe. Nå er jeg sur, for det kan da ikke være så unormalt å ha hatt litt mer egenmeldingsdager det året en normalt?

Anonymkode: edd7f...be3

Ikke unormalt

Anonymkode: 004b9...cbd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide ikke ha mye egenmeldingr før men er så deprimert av jobben og lei at terskelen for å bli hjemme har blitt lav. Jeg skylder mye på forkjølelsessymptomer/covidtester ol men egentlig greier jeg bare ikke gå til jobben jeg ikke trives i lenger.

(Ja - jeg søker selvfølgelig nye jobber)

Anonymkode: 8d33c...08c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg pleide ikke ha mye egenmeldingr før men er så deprimert av jobben og lei at terskelen for å bli hjemme har blitt lav. Jeg skylder mye på forkjølelsessymptomer/covidtester ol men egentlig greier jeg bare ikke gå til jobben jeg ikke trives i lenger.

(Ja - jeg søker selvfølgelig nye jobber)

Anonymkode: 8d33c...08c

Det må være så tøft å ha det sånn. Jeg startet på bunnen i en bransje der jeg gruet meg til hver eneste gang jeg måtte på jobb. Jeg måtte starte der for å komme meg videre, og jeg har det mye bedre nå, men det var så ille. Gruet meg i mange timer før jobb. 

Håper du får napp noen andre steder snart, men det er jo gjerne ikke den beste tiden akkurat nå. Synd at du må bruke så mye egenmeldinger, men jeg skjønner deg veldig godt. Det er grenser for hvor mye man kan strekke seg når man ikke har det bra. 

Anonymkode: 94c8e...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Covid eller ikke, det er mange dager.

Hos min bedrift ble det kun brukt 3 dager tilsammen på 6 ansatte i 2021

Anonymkode: f29ad...19c

• Liker 1
Skrevet

Heh.. jeg hadde sikkert 60 dager i 2021. Har ikke fått sparken ennå. Men jeg har en kronisk sjukdom og de på arbeid vet om det.. 🙄

AnonymBruker
Skrevet
xaca skrev (15 timer siden):

Heh.. jeg hadde sikkert 60 dager i 2021. Har ikke fått sparken ennå. Men jeg har en kronisk sjukdom og de på arbeid vet om det.. 🙄

Da får jo arbeidsgiver refusjon. TS sine 8 dager koster bedriften penger.

men synes det er kjipt at du får kjeft ts, dårlig ledelse:/

Anonymkode: 66a6b...f76

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke unormalt.

Jeg har ikke brukt en egenmelding på flere år, men det ser ut som jeg kommer til å være borte fra jobb på grunn av sykdom hele denne uka. Shit happens, det er lov å være syk..

Anonymkode: 1fb06...183

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...