Gå til innhold

Klær i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kler dere på barnehagebarna inne? Bare ullundertøy? Tykkere genser utenpå? Ullstrømpebukse og joggebukse? Er det greit med annet enn ullklær nå på vinteren?

Anonymkode: 0f5f7...70f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har bare vanlige bomullsklær på. Har fleece, ull og annet i barnehagen om det trengs. Han er en varm unge, tar vanligvis av seg sokkene inne også på vinteren. 

Anonymkode: a6d96...5e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy. Muligens en joggebukse og en bomullsgenser utenpå på de kaldeste dagene, men det er som regel kun ullundertøyet som er på når vi henter. Det er varmekabler på gulvet i bhg vår, så det er ikke kaldt der. 

Anonymkode: 9a209...b2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på temperaturen i barnehagen. Noen bygg er mer trekkfulle og kalde enn andre. Jeg pleier å kle på barnet mitt tynt ulltøy innerst, så en tykkere ulldress utenpå. Den beholder jeg ofte på når jeg leverer på morgenen. Noen ganger tar jeg den av. Det er litt avhengig av temperatur. De ansatte kler av ved behov. Når barna leker blir de jo varme. Mitt barn fryser lett og ber om å få på ulldressen. Bruker ikke så mye strømpebukse. Barnet er 2 år. 

Anonymkode: 31c06...786

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår går kun i ull hele vinteren. Har likevel tidenes garderobe med bomullsklær, nesten kvalmt å tenke på alt som ikke blir brukt.

Har en unge som er veldig varm, men fryser lett på armer og bein. Opplever at temperaturen er veldig stabil med tynn ull, og derfor går vi kun for det.

Anonymkode: 1ef1b...5a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jenta mi bruker tynt ullsett. Men hun har mye klær, fine tykke gensere, som jeg ikke vet når hun skal få brukt... Og så syns jeg mange av ullsettene er så kjedelige. Vil ha klær med motiver.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde tynn ull underst og t-skjorte/tynn genser i bomull over med fine mønstre til sønnen og kjole til datteren. Hatet å vaske ull så var greit med bomull over som kunne vaskes etter hver dag.

Anonymkode: 31fbf...a5b

• Liker 2
Gjest Skogen4
Skrevet

Vi bruker nesten kun tynn ull, og jeg er stikk motsatt av deg, liker best ensfargede klær så vi bruker mye reflex ull i bhg 😊 har dog en t-skjorte liggende blandt skiftetøyetom hun blir for varm 😊 ellers bruker vi mye av det finere tøyet hjemme i helgene 😊 blir dritt lei av ulla når vinteren når et visst punkt 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde tynn ull underst og t-skjorte/tynn genser i bomull over med fine mønstre til sønnen og kjole til datteren. Hatet å vaske ull så var greit med bomull over som kunne vaskes etter hver dag.

Anonymkode: 31fbf...a5b

Vi gjør det samme. 

Barnehagen her er mye ute, så de må ha ull innerst. Inne er det varmt, så der klarer ikke mine barn mer enn noe tynt utenpå ulla.  

Barn er forskjellige. Kompisen til sønnen har gjerne på tykk genser over ulla inne, ellers blir han kald. Da har min gutt ofte tatt av sokkene, fordi det er varmt.

Anonymkode: 05241...86f

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Jenta mi bruker tynt ullsett. Men hun har mye klær, fine tykke gensere, som jeg ikke vet når hun skal få brukt... Og så syns jeg mange av ullsettene er så kjedelige. Vil ha klær med motiver.

Datteren min har fine bomullsklær med nydelige trykk, men jeg har bare brukt ullklærne. Datteren min vil bare ha ullklær. Et alternativ er jo ullstrømpebukse under og andre klær utenpå. Jeg har i hvert fall lært at vinterhalvåret ikke er året man skal bruke penger på fine bomullsklær. 🙈

Anonymkode: 31c06...786

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min er kjempeallergisk mot ull. Går mye i fleece og superundertøy her, men ser at de alltid kler av han masse siden de har det så varmt inne. Men sender heller med for mye enn for lite, så får de pakke han inn når de skal ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ullundertøy. Klart det går fint med annet enn ull også. 🙂 

Anonymkode: 2aa6c...471

Skrevet

Normalt ville jeg tenkt tynn ull innerst hele vinteren. Men mitt yngste barn, som går i barnehagen fortsatt, ser ut til å ikke tåle noen ull helt mot kroppen. Hun klør og klør, og får rødnuppete hud. Dette har skjedd hver vinter, etter at ulltøy er funnet frem og prøvd i noen dager. Så nå har vi gått over til å stort sett bruke superundertøy, bambus eller vanlig bomull innerst. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hva kler dere på barnehagebarna inne? Bare ullundertøy? Tykkere genser utenpå? Ullstrømpebukse og joggebukse? Er det greit med annet enn ullklær nå på vinteren?

Her er de mye ute og ønsker ull innerst iallefall, og det er jo best å bruke også så lenge barna tåler det så vi bruker ull. Har som regel på en bukse utenpå før vi drar siden det er kaldt og snø ute, men den forsvinner som regel av mens de er inne. Mini er veldig varm av seg så genser bruker han sjeldent, men har liggende i bhg både bomull og ullgenser.

Har på det samme som han skal ha på ute så bhg slipper å skifte innetøy på barna før de skal ut. Blir jo ikke for varmt inne lell om de løper rundt i longs/strømpebukse

Endret av Crazydoglady
AnonymBruker
Skrevet

Kun ullundertøy.

Anonymkode: 90cc4...486

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Aldri skjønt greia med å kjøpe tykkere gensere til småbarn. Det blir for varmt med 2 lag inne i de fleste tilfeller, og ute bruker de ull eller fleece som mellomlag. Vi bruker gensere kun på sommeren omtrent, og da med t-skjorte under så genseren kan tas av om det blir varmt nok. 

Anonymkode: bfd17...506

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

ja, jenta mi sier også at hun nesten ikke får brukt de andre klærne. Får mye klær i gave. De er mye ute i barnehagen, så det blir mange måneder med ull. Vi har løst det ved at hun bytter til glitterenhjørning-genser når hun kommer hjem hvis hun har lyst til det. Hun har ikke tykke gensere. De blir uansett ikke brukt. 

Anonymkode: 2aa6c...471

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp strykemerker og sy på ullklærne! Innmari greit på steder som blir fort slitt også, som knær og albuer. 

Anonymkode: 1f3af...967

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/3/2022 den 13.16):

Kjøp strykemerker og sy på ullklærne! Innmari greit på steder som blir fort slitt også, som knær og albuer. 

Anonymkode: 1f3af...967

Godt tips! Hvor kjøper du det? Er det holdbart?

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...