AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Mulig jeg er litt sår og var når det gjelder dette. Men min egen mor er dessverre død, og i all den tid etter det så har ikke mine svigerforeldre en eneste gang sendt mld og hørt hvordan det går. Til jul nå har jeg heller ikke hørt en dritt fra de. Svigermor vippset til julegave, men skrev ikke noe i vippsen heller. Jeg svarte på Vipps med hyggelig mld og hjerte, men ikke svar. De sendte aldri mld før det med mamma skjedde heller, men nå synes jeg de kan tenke litt og vise litt omsorg. Får dere mye mld fra svigers? Og synes dere jeg bør forvente det? Anonymkode: ebc0d...415 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Nei, egentlig ikke, men vi har en familiechat og de kommenterer som regel noe hyggelig hvis vi sender et bilde dit eller en melding. Men de tar sjelden initativ ovenfor oss. De kjøper julegaver til barna, men alltid i feil størrelser 😉 menmen Anonymkode: 7bef5...c12
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #3 Skrevet 3. januar 2022 Nei, lite meldinger, utover praktiske ting. Men titter jo innom og sier hei, og takker for gaver, når mannen facetimer dem i juledagene. Og så har vi familiechat, der hun som regel kommenterer positivt og med emojis om jeg legger ut noe. Jeg har heller ikke mamma her lenger. Men har aldri forventet at svigermor skal være et substitutt, det er en helt annen relasjon. Anonymkode: b550b...fea 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 fikk ikke god jul eller godt nyttår fra NOEN. Anonymkode: 0be36...a74
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Svarer de når du sender melding til dem og spør hvordan de har det eller ønsker dem god jul? Anonymkode: ad822...4bb
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Ja. Snakker med de minst 1 gang i uka, og noen sms innimellom også. Hele året, uavhengig av jul eller ikke. Anonymkode: 2a593...3d0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Jeg får hyggelige meldinger av mine eks- svigerforeldre fortsatt, til jul, bursdag og sommer. Selv etter mange år. Men vi treffes jo fortsatt av og til i forbindelse med barnebarnas runde dager, konfirmasjon etc. Anonymkode: d9a67...b3e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Jeg ser svigerforeldrene mine minst 1 gang i uka (naboer), så vi kommuniserer aldri på sms. Men jeg har ikke fått verken god jul eller godt nyttår-melding fra mine foreldre som bor et annet sted i landet. Det betyr ikke at de ikke bryr seg, men vi pleier ikke å sende sånne meldinger. Har daglig kontakt via familiechat om dagligdagse ting. Anonymkode: 224d8...9af
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Her er vi glad svigerfar har mobilen på. Hender mannen må bort for å gi beskjeder. Svigermor sin er av. Blir bare tatt på når hun skal ringe til sin søster. Svigermor er på sykehjem. Svigerfar snakker jeg ikke med. Anonymkode: e4699...4ca
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Ikke fra svigers, men fra den av mine foreldre som fortsatt er frisk. Anonymkode: 4bb03...ddc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Nei, men det er naturlig ettersom vi feirer jul sammen. Anonymkode: 75e94...d45
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Ja, dvs dersom jeg ikke feirer jul med de allerede. Men får alltid melding og presang på bursdag, svigermor kontakter like ofte meg som samboer for å invitere til middag etc. Svigerforeldre gir uttrykk for at det er like viktig å treffe meg som sin sønn, selv om det kanskje ikke er tilfelle så betyr det mye at de fremstiller det slik. Blir all over behandlet som et fullverdig familiemedlem, noe som egentlig bare skulle mangle. Når jeg blir voksen vil jeg behandle svigerbarn slik svigers behandler meg nå, jeg har lært masse av dem om relasjoner. Er veldig takknemlig. Anonymkode: b7771...dc4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Jeg ser dem alltid i løpet av julen, så da sier vi det til hverandre. Ellers sender vi mld, og memes😅, til hverandre hele tiden. Spesielt svigermor sender bilder og memes hun syns er morsomme. Utenom det, så viser de at de alltid at de bryr seg om meg, sender mld og hører hvordan det går når jeg er dårlig/innlagt (har en sykdom) og også om det er noe med min familie, da spør de også om det er noe. Jeg er veldig glad for at jeg har dem, min tidligere svigerforeldre var ikke slik. Jeg skjønner at det er trist for deg, spesielt etter du mistet din mor. Hva slags forhold har du med dem? Kan du snakke med dem om dette? Anonymkode: d42fb...905
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Jeg får kun melding fra svigers på bursdagen min. Øvrige hilsener sendes fra svigermor til mannen, og er fra henne og svigerfar til hele vår familie. Samme er det på min side egentlig, hilsener fra min familie kommer til meg, med unntak av mannens bursdag. Anonymkode: 457a9...438
Juninho Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Nei, det gjør jeg ikke, for jeg ser dem jo ila jula hvert år 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå