Gå til innhold

Finne tilbake til en gammel flamme, eks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kunne trengt noen solskinnshistorier

er det noen her som har funnet tilbake til en eks og fått det til å fungere? Jeg ser ikke så svart/hvit på kjærligheten, og dermed trenger ikke en eks være en eks for alltid. Er mye som spiller inn selvom dette kanskje hører med til sjeldenhetene, samtidig finnes det mange eksempler på mange som prøver på nytt og får det til å fungere..

Noen faktorer som er viktige for at man kan finne tilbake? Dere som ble sammen igjen, hvor lenge var dere fra hverandre og hva var grunnen til brudd? ❤️

Anonymkode: 6c9f3...04e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hørt siste podkast fra nrk mellom oss «havarikommisjonen Harald og Marion» 😀 kan gå bra tilslutt! 

Anonymkode: aa152...024

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et eksempel er Janne Formoe og Jan Fredrik Karlsen. 

Jeg tror et ønske om en fremtid med den andre og villighet til å jobbe for å få det til å fungere.

Anonymkode: e54f7...da5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

er det noen her som har funnet tilbake til en eks og fått det til å fungere? Jeg ser ikke så svart/hvit på kjærligheten, og dermed trenger ikke en eks være en eks for alltid. Er mye som spiller inn selvom dette kanskje hører med til sjeldenhetene, samtidig finnes det mange eksempler på mange som prøver på nytt og får det til å fungere..

Noen faktorer som er viktige for at man kan finne tilbake? Dere som ble sammen igjen, hvor lenge var dere fra hverandre og hva var grunnen til brudd? ❤️

Var fra hverandre i 10 mnd og fikk det bedre etterpå. 

Han sleit med psyken, var vel mest grunnen, som gjorde utslag på andre områder i livet vårt. Han ønsket brudd en periode han var langt nede. Jeg dro fra han da og klarte meg helt fint. I mellomtiden fikk vi mye hjelp med samarbeid om felles barn og slikt. Han søkte hjelp for psyken sin og etter 10 mnd begynte vi å bli forelsket igjen. 

Anonymkode: b5cd4...60e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg prøvde det en gang for leenge siden....hun ble ex dobbelt så fort andre gangen...for å si det sånn...😅

Gjest Alterego666
Skrevet

Vi hadde et kort forhold som tok en brutal slutt.

Mer enn ti år senere viste deg seg at ingen av oss hadde glemt den andre, vi så begge den andre som vårt livs store kjærlighet. Har nå vært sammen en del år, og det går rett og slett skamløst lett. Misforståelsene som var så ulykksalige for nesten 20 år siden ble ryddet av veien i løpet av noen få telefonsamtaler.

Skrevet
Alterego666 skrev (18 timer siden):

Vi hadde et kort forhold som tok en brutal slutt.

Mer enn ti år senere viste deg seg at ingen av oss hadde glemt den andre, vi så begge den andre som vårt livs store kjærlighet. Har nå vært sammen en del år, og det går rett og slett skamløst lett. Misforståelsene som var så ulykksalige for nesten 20 år siden ble ryddet av veien i løpet av noen få telefonsamtaler.

Stående applaus! 👏

AnonymBruker
Skrevet

Tror absolutt det er mulig å finne tilbake til hverandre, men det kommer jo veldig an på hvordan og hvorfor ting ble slutt. Om det var et sunt eller usunt brudd. Om begge er innstilt på hva som ble gjort feil, og ønsker å rette på det. Er nok veldig mange faktorer som spiller inn, handler vel egentlig hvor mye man ønsker det.  

Jeg for min del går å håper på at det en dag min ex og meg skal finne tilbake til hverandre, men jeg stopper ikke å leve livet mitt på grunn av det. Viktig å vise det at man ikke er avhengig av personen, men at man lever livet uansett hvordan ting er og føles.  Vi endte det ganske sunt, og vi begge har vokst mye siden den tid. Vi kan fortsatt snakke sammen på en ordentlig måte, og respektere den andre. For min situasjon så vet jeg at vi kunne fikset opp i det, men det virker som akkurat nå det er jeg som kunne vært klar for det. Her er det ingen barn i bildet, og heller ikke bodd sammen. Så er egentlig ingen grunn til at vi skal ha kontakt, men likevel så får jeg stadig meldinger hvor hun spør hvordan ting er, hvordan det gikk med ting som tidligere var en utfordring ++ :)

Viktig å leve i håpet. 

Anonymkode: 367b8...27e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror absolutt det er mulig å finne tilbake til hverandre, men det kommer jo veldig an på hvordan og hvorfor ting ble slutt. Om det var et sunt eller usunt brudd. Om begge er innstilt på hva som ble gjort feil, og ønsker å rette på det. Er nok veldig mange faktorer som spiller inn, handler vel egentlig hvor mye man ønsker det.  

Jeg for min del går å håper på at det en dag min ex og meg skal finne tilbake til hverandre, men jeg stopper ikke å leve livet mitt på grunn av det. Viktig å vise det at man ikke er avhengig av personen, men at man lever livet uansett hvordan ting er og føles.  Vi endte det ganske sunt, og vi begge har vokst mye siden den tid. Vi kan fortsatt snakke sammen på en ordentlig måte, og respektere den andre. For min situasjon så vet jeg at vi kunne fikset opp i det, men det virker som akkurat nå det er jeg som kunne vært klar for det. Her er det ingen barn i bildet, og heller ikke bodd sammen. Så er egentlig ingen grunn til at vi skal ha kontakt, men likevel så får jeg stadig meldinger hvor hun spør hvordan ting er, hvordan det gikk med ting som tidligere var en utfordring ++ :)

Viktig å leve i håpet. 

Har du testet å be henne ut når hun kontakter deg da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 21.18):

Tror det er avhengig av grunnen til det ble slutt. Ligger det mye uavklart grums der. Utroskap, hemmelighold , løgner osv har det ikke en sjangs.

Jeg var sammen med ei dame, hun var utro, jeg gjorde det slutt på refleks. Vi hadde lite kontakt etterpå, jeg sørget, hun gikk ut på byen.

6 mnd seinere ville hun bli sammen igjen. Jeg ga det en sjanse. Men klarte aldri å i bli kvitt tanken på at jeg ble plan B. Hun prøvde å finne en ny mann, hadde en del sex med andre..

Dette kom frem etter hvert og i mitt stille sinn tenkte jeg at hun egentlig ville ha andre, men de ville bare ha et billig knull, så da gikk hun for plan B...meg.

Hun var veldig lite interessert i å "bygge meg opp" etter sviket. Lite anger, mest interessert å feie under teppet å la tiden gå. Hun mente jeg var "patetisk" som ikke klarte å legge dette fra meg uten å gi meg noen som helst klarhet.

Dette ødela meg gradvis....har etter hvert fått meg ryggrad og forstår at jeg fortjener bedre.

Kommunikasjon og åpenhet er utrolig viktig, hvis ikke er det bare å glemme

Anonymkode: 472f6...820

Skrevet
hudorm1 skrev (På 4.1.2022 den 21.16):

Har du testet å be henne ut når hun kontakter deg da? 

Har ikke bedt hun ut, men vi har vært sammen i ettertid ja? Det er veldig god stemning, og har det veldig bra sammen. Vi snakker mye om forholdet, så jeg tror jo det er på rett vei :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...