Gå til innhold

Avtalespesialister Agder. Noen av disse dere vil anbefale eller fraråde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg bor i Agder og en behandler. Jeg har en oversikt over de forskjellige psykologene og psykiaterne med driftsavtale.

Noen som har gått til noen av disse og har noen å anbefale?

61E041DF-B998-44E1-8662-4D6D24C5AC98.jpeg

8A62573B-1A95-4583-9AB0-FF331455ACAA.jpeg

Anonymkode: 15873...177

Ryddet for oppfordring til negativ omtale av behandlere. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg TRENGER en behandler*

Ts

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS her.

Jeg trenger traumebehandling.

Jeg ser helst etter en behandler som ikke skal pensjoneres i nærmeste framtid, samt en som er 100 % stødig i norsk. Jeg ønsker også helst en kvinne, men kjemi er viktigere enn kjønn.

Hvis du har gått til noen av disse, si gjerne noe om hvordan de er, hva de tilbyr, om du var fornøyd eller ikke. 

Takk!

Ryddet for oppfordring til negativ omtale av behandlere. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Hei. Jeg kan anbefale både Amund Andenæs og Tone Meberg. De er begge sympatiske og lune mennesker som du vil oppleve varme og trygge, mtp traumer vil det være bra. 

Med mindre du også trenger veiledninger ift seksualitet, hadde jeg styrt unna Elsa almås som er sexolog. 

Lykke til. 

Anonymkode: 3d05b...e7e

Ryddet for persondebatt og injurierende innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke anbefale/ikke anbefale, da jeg ikke har peiling. Men vil ønske deg lykke til i behandlingen og den tøffe jobben du må gjennom.

Anonymkode: 3bae5...6fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 21.15):

Hei. Jeg kan anbefale både Amund Andenæs og Tone Meberg. De er begge sympatiske og lune mennesker som du vil oppleve varme og trygge, mtp traumer vil det være bra. 

Med mindre du også trenger veiledninger ift seksualitet, hadde jeg styrt unna Elsa almås som er sexolog. 

Og hun står ikke på listen her, men hvis du kommer over en psykolog son heter Kerstin Haddas så fort deg og løp. Hun er skadelig. 

Lykke til. 

Takk.
De to har jeg faktisk tenkt på. Har hørt at en annen også har god erfaring med Andenæs. 
Kanskje jeg skal ringe de i løpet av nærmeste framtid for å få en liten feeling over telefon.

Jeg har store problemer med seksualitet, men, er Elsa psykolog og sexolog?

Ts

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan ikke anbefale/ikke anbefale, da jeg ikke har peiling. Men vil ønske deg lykke til i behandlingen og den tøffe jobben du må gjennom.

Anonymkode: 3bae5...6fc

Takk :) 

Ts

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 21.20):

Takk.
De to har jeg faktisk tenkt på. Har hørt at en annen også har god erfaring med Andenæs. 
Kanskje jeg skal ringe de i løpet av nærmeste framtid for å få en liten feeling over telefon.

Jeg har store problemer med seksualitet, men, er Elsa psykolog og sexolog?

Ts

Ryddet for svar til slettet innhold. Perelandra, mod. 

Overbevist om at du vil like Andenæs. Super sympatisk fyr med glimt i øyet. 

Elsa er vel bare sexolog tror jeg og muligens lege? Ikke psykolog. Ring Andenæs du 🤗

Ryddet for persondebatt. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 21.27):

Overbevist om at du vil like Andenæs. Super sympatisk fyr med glimt i øyet. 

Elsa er vel bare sexolog tror jeg og muligens lege? Ikke psykolog. Ring Andenæs du 🤗

Ryddet for persondebatt. Perelandra, mod. 

Jeg prøvde å søke han opp, og han så veldig sympatisk og snill ut. Jeg trenger virkelig en forståelsesfull, varm og empatisk behandler. 

Jeg har dårlig erfaring med to av avtalespesialistene på listen, så ja.

Kommer til å ringe Andenæs og Meberg, og ellers ta imot tips hvis folk har flere innspill.

Takk for at dere tar dere tid :) 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg har vært hos to hvor jeg har kuttet behandlingsforløp tvert, og brukt halvannet år på venting og noe som ikke har fungert, så ønsker jeg å komme til noe som faktisk funker nå. Da trenger jeg en behandler som er varm og empatisk, og kan få meg til å føle meg trygg. Tryggheten har manglet hos de to andre.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lett lenge etter en med kompetanse på traumer i Agder som også tar inn pasienter. Har ikke funnet noen. Håper du kan være så snill å oppdatere om du finner en som er flink, jeg har gitt opp :( Dps kan heller ikke traumer her. 

Anonymkode: da482...047

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har lett lenge etter en med kompetanse på traumer i Agder som også tar inn pasienter. Har ikke funnet noen. Håper du kan være så snill å oppdatere om du finner en som er flink, jeg har gitt opp :( Dps kan heller ikke traumer her. 

Så leit å høre at du ikke har funnet noen. Skal oppdatere når jeg vet noe (hvis jeg finner ut noe).

Hvis du er bosatt i Kristiansand kan jeg anbefale Bryggeloftet fysioterapi. De jobber med traumer og psykosomatikk - og herlighet for noen fantastiske damer! De er gull. ❤️

Men jeg vet at de har hatt stopp i inntak og bare tatt inn folk som har blitt henvist fra spesialisthelsetjenesten. Usikker på hvordan det er nå, men behovet er stort.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med Lindy Riisnes? Hun holder til i Arendal. 

Anonymkode: e1193...411

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Ellers: Jeg vil anbefale dere alle som har en god eller dårlig erfaring å legge inn en vurdering på legelisten. Det er kanskje litt kjipt gjort mot behandleren, men det hjelper pasientene stort. Bedre at vi vet hvem vi skal styre unna.

TS

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 22.50):

Ellers: Jeg vil anbefale dere alle som har en god eller dårlig erfaring å legge inn en vurdering på legelisten. Det er kanskje litt kjipt gjort mot behandleren, men det hjelper pasientene stort. Bedre at vi vet hvem vi skal styre unna.

TS

Problemet er imidlertid at de man bør styre unna er de eneste som tar inn flere pasienter, de gode tar ikke inn. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er imidlertid at de man bør styre unna er de eneste som tar inn flere pasienter, de gode tar ikke inn. 

Det var det da 🥺

Ts

AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld er Elsa Almås psykolog. Det er bare psykologspesialister og legespesialister som kan få avtale. 

Anonymkode: 50597...ddc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler Tone Meberg på det sterkeste. Går til henne og hun er fantastisk. Jeg stod nesten et år på venteliste men det var så verdt det. 

bodil Solberg tar bare barn tror jeg. 

Anonymkode: ca542...299

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg anbefaler Tone Meberg på det sterkeste. Går til henne og hun er fantastisk. Jeg stod nesten et år på venteliste men det var så verdt det. 

bodil Solberg tar bare barn tror jeg. 

Anonymkode: ca542...299

Jeg skal prøve Meberg eller Andenæs. Føler det er de som er mest aktuelle.

Jeg venter gjerne ett år hvis jeg venter på noe godt! Bedre å vente på noe bra enn å holde ut med noe som ikke fungerer.

TS!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 22.50):

TS

Mange som ikke er listet på legelisten.

lykke til, håper du finner noen. Kan være vanskelig å finne en som tar inn nye pasienter på venteliste. Har du en fastlege du har en god relasjon til? Det hjelper med en god henvisning.

Anonymkode: f9ac9...a5a

Endret av Perelandra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...