trønder Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/frykter-flodbolge-av-innleggelser/75045723 Scenene som nå utspiller seg på sykehusene i USA, er skremmende, ifølge amerikansk lege. Rekordmange barn er nå innlagt på amerikanske sykehus som følge av omikronbølgen som har truffet landet. Eksperter er kritiske til at barna ikke har blitt vaksinert tidligere. Det skriver blant andre AP News og Reuters. - Det er hjerteskjærende, sier Paul Offit, lege og ekspert på infeksjonssykdommer ved barnesykehuset i Philadelphia. Brace for impact! 8
silkevinge Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 2/3 har underliggende sykdommer og mange er overvektige sto det i artikkel her om dagen.. Ikke bli skremt, pust med magen og ro ned. 24
LisbethBerg Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Riktig kosthold er et viktig poeng. Mange amerikanere (også barn) spiser bare dritt mat uten næring. Dessuten viste forrige skremselsartikkel fra USA at tallet i realiteten var langt lavere enn en helt vanlig sesong for RS- virus. Jeg boikotter katastrofeoverskriftene til Dagbladet, så har ikke tenkt til å klikke meg inn og lese denne artikkelen. 22
Example Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Her hjemme har man jo begrunnet tiltakene med at må er det barna som blir smittet, og at man er redd at det skal nå de eldre. I og med at barna har blitt såpass mye smittet i det siste, tror jeg man skal ta det rolig. Er uansett lite å få gjort med det faktum at barn skal bli smittet nå. Den store omikronbølgen i Norge blant barna starter i morgen. 9
zemer Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Example skrev (20 minutter siden): Her hjemme har man jo begrunnet tiltakene med at må er det barna som blir smittet, og at man er redd at det skal nå de eldre. I og med at barna har blitt såpass mye smittet i det siste, tror jeg man skal ta det rolig. Er uansett lite å få gjort med det faktum at barn skal bli smittet nå. Den store omikronbølgen i Norge blant barna starter i morgen. Ja det starter i morgen. Mine tester neg før de går så får vi se hvor langt det rekker . 5
Example Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 zemer skrev (34 minutter siden): Ja det starter i morgen. Mine tester neg før de går så får vi se hvor langt det rekker . Rekker nok ikke så langt. Vi vil nok se det på tallene allerede denne uken med etterslep av testing og at mange tester seg før første skoledag i morgen og på tirsdag. Utbruddene blir nok mer synlige neste uke igjen. Men dette er noe vi må gjennom. Litt dumt for oss 80 % av skoleansatte som ikke har fått tredje dose, men det heldigvis har de fleste I risikogruppene fått det. Da er det vel neppe så dumt å få opp litt immunitet nå. Jeg er spent på hvordan foreldre vil reagere, og om mange vil holde barna hjemme. Det er vel egentlig unødvendig da de trolig blir smittet uansett i nær fremtid. 4
Ukjentkjendis Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Problemet med barna er at de beveger seg aktivt! For å forebrygge barnesmitte, idretten kan være viktigst verktøy her: jeg foreslår at hver skoledag skulle begynne med minst 2 timer av fysisk trening, og så kan de bare sitte stille. Endret 2. januar 2022 av Ukjentkjendis 2
Gjest Tutte Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 trønder skrev (3 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/frykter-flodbolge-av-innleggelser/75045723 Scenene som nå utspiller seg på sykehusene i USA, er skremmende, ifølge amerikansk lege. Rekordmange barn er nå innlagt på amerikanske sykehus som følge av omikronbølgen som har truffet landet. Eksperter er kritiske til at barna ikke har blitt vaksinert tidligere. Det skriver blant andre AP News og Reuters. - Det er hjerteskjærende, sier Paul Offit, lege og ekspert på infeksjonssykdommer ved barnesykehuset i Philadelphia. Brace for impact! Og lenger ned i samme artikkel, så står dette: Barn utgjør fortsatt en liten prosentandel av sykehusinnlagte med covid-19 i USA. Den siste uka har landet registrert 10 200 daglige innleggelser som følge av covid-19 - blant alle aldre. I tillegg sier mange leger at barna ser ut til å bli mindre syke nå, sammenliknet med barna som ble innlagt som følge av deltasmitte i sommer, skriver AP.
Rhodiola Skrevet 3. januar 2022 #9 Skrevet 3. januar 2022 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. - Rhodiola, mod.
MissLucy Skrevet 3. januar 2022 #10 Skrevet 3. januar 2022 (endret) silkevinge skrev (13 timer siden): 2/3 har underliggende sykdommer og mange er overvektige sto det i artikkel her om dagen.. Ikke bli skremt, pust med magen og ro ned. hvilken forskjell gjør det egentlig? for jeg antar at du ikke mener å si at det ikke er så farlig eller hjerteskjærende med de syke og de overvektige barna? Endret 3. januar 2022 av MissLucy 7
Lomvi Skrevet 3. januar 2022 #11 Skrevet 3. januar 2022 Ryddet for avsporinger og vaksinedebatt. Lomvi, mod.
Mhmjadda Skrevet 3. januar 2022 #12 Skrevet 3. januar 2022 Beste kuren mot indre uro og høyt blodtrykk: Ikke les dagbladet. Har ikke gjort det siden mars 2020, var såvidt innom her en dag, og gikk rimelig fort ut igjen. Er som en nyhetsversjon av Se&Hør. Første bud er å prøve og finne kildeartikkelen de har (feil)sitert, og lese den. I 9/10 tilfeller er det krisemaksimering. 5
Anbefalte innlegg