Gå til innhold

Skal dere dele fellesperioden? Eller delte dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best? Erfaringer? 

Anonymkode: 84dd2...8a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? Hva som er best kommer an på så mangt.

Vi delte fellesdelen likt første gang. Kommer definitivt til å gjøre det igjen, forhåpentligvis med gradert permisjon for begge etter relativt kort tid. Men vi har fleksible jobbet og mulighet for hjemmekontor. Det gjør f.eks. amming i kombinasjon med jobb for meg problemfritt.

Anonymkode: 0dbf6...323

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor langt er et tau? Hva som er best kommer an på så mangt.

Vi delte fellesdelen likt første gang. Kommer definitivt til å gjøre det igjen, forhåpentligvis med gradert permisjon for begge etter relativt kort tid. Men vi har fleksible jobbet og mulighet for hjemmekontor. Det gjør f.eks. amming i kombinasjon med jobb for meg problemfritt.

Ja? Jeg spør hva som var best for DERE. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet i 20% jobb etter 4 mnd (hjemmekontor), og startet i full jobb da barnet var litt over 7 mnd. Dvs vi delte fellesperioden. Det fungerte veldig bra for oss!

Anonymkode: 15496...6d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg startet i 20% jobb etter 4 mnd (hjemmekontor), og startet i full jobb da barnet var litt over 7 mnd. Dvs vi delte fellesperioden. Det fungerte veldig bra for oss!

Gikk det fint å jobbe etter 7 mnd? Tok barnet flaske? 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å dele fellesperioden. Den går til mor. Det er det riktige for oss. 

Anonymkode: 854dd...091

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gikk det fint å jobbe etter 7 mnd? Tok barnet flaske? 

Gikk veldig bra. Hn var ikke veldig glad i (tåte)flasken, drakk mye bedre av drikkeflaske/kopp. Ville ikke ha morsmelk på flaske/kopp. Ammet godt før jobb, og hn spiste ganske greit med vanlig mat. Ammet når jeg kom hjem, men det hadde hn rimelig snart ikke tid til. Fortsatte med kveld-natt-morgenamming til hn var godt over året, og kvelds- og morgenamming til hn var nesten to.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke det du skriver i HI. 

Anonymkode: 8733c...0d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke det du skriver i HI. 

Anonymkode: 8733c...0d5

Hvorfor tror du jeg spør her på et forum da? Ikke for å få folks meninger? 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok hele fellesperioden. 
Hvis man fullammer så har ungen så vidt begynt med mat når mors permisjon er over MED hele fellesperioden.
Samtidig skulle jeg ønske at jeg kunne tatt litt permisjon etter pappa hadde vært i permisjon. 

Det kommer jo an på barnet. Så permisjon skulle man kunne styre fritt synes jeg, også underveis. For noe man tror vil fungere, fungerer ikke alltid.

Anonymkode: 46f09...534

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her tok jeg hele fellesperioden. Var klar for jobb etter den. Da var baby 7,5 mnd. Men var rett på hjemmekontor i 2 mnd. Uten det hadde jeg syntes det hadde vært veldig tidlig å være borte så lenge, selv med hele fellesperioden. 

Anonymkode: 4ca40...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi deler 50/50. Viktig for oss at barnet og far får like mye tid sammen, også alene. Og jeg vil tilbake til jobb også. 

Anonymkode: dc5f7...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det gjorde du ikke. Men jeg valgte å forklare at vi delte likt og var veldig fornøyde med det allikevel. Jeg antok du var ute etter personlige historier, men du kunne vel så gjerne vært interessert i en prinsipiell diskusjon 🤷🏾‍♀️

Lykke til med valget!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok hele fellesperioden begge gangene, helt klart mest praktisk med tanke på amming. Hatet å pumpe og styre. Ingen av mine var glad i fast føde før nærmere 8 mnd heller. Yngste tok ikke flaske noen gang, men siden jeg jobbet ganske nær hjemmet og ikke så lange dager så gikk det. 

Tilknytning til far var helt super uansett og han tok ut ferie etter pappaperm og hadde tid med dem da. 

Anonymkode: ec9af...46c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk samboer 2/3 av fellesperioden. Jeg var veldig klar for jobb igjen, men det var litt tungvint med pumping på jobben. det gikk helt fint for oss. 

Anonymkode: 0b60c...6cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tok hele fellesperioden. 
Hvis man fullammer så har ungen så vidt begynt med mat når mors permisjon er over MED hele fellesperioden.
Samtidig skulle jeg ønske at jeg kunne tatt litt permisjon etter pappa hadde vært i permisjon. 

Det kommer jo an på barnet. Så permisjon skulle man kunne styre fritt synes jeg, også underveis. For noe man tror vil fungere, fungerer ikke alltid.

Anonymkode: 46f09...534

Jeg også fullammet begge mine, men vi delte - først gradert så fulltid og sp hadde jeg siste måneden før barnehage 10,5 mnd gamle. Men har jobb nær hjemmet så pappaen var innom for ammepauser. Er veldig glad for at vi delte selv om jeg nikoste meg. Han hadde stor glede av det, barna hadde det bra og som er lite drypp for likestillingen; våre arbeidsgivere fikk erfare at menn kan også være borte pga foreldrepermisjon. 

Anonymkode: e27e7...43d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen tok litt av fellesperioden med første, og jeg gikk tilbake i jobb da barnet var 7 mnd. Det gikk ikke bra. Babyen klarte ikke spise noe særlig, drakk ikke mme (jeg klarte ikke pumpe) og sov kjempelite. Når jeg kom hjem fra jobb var babyen sulten og kjenpesliten-/trøtt. Det var fryktelig tøft. Det skal sies at hen var godt over snittet krevende.  Heldigvis tok det "bare" fem slitsomme uker før jeg fikk sommerfri (var lærer). 

Med andremann tok jeg hele fellesperioden og et par måneder ulønnet permisjon. Med tredjemann skal jeg ha hele fellesperioden og flere måneder ulønnet permisjon. Det passer best for oss.

Anonymkode: 4aad3...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi delte med første, ikke med andre. Med andre graderte vi begge 2.

Anonymkode: bb89a...fa8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er best? Erfaringer? 

Det er jo opp til dere å avgjøre hvem som skal være hjemme med baby. Men mindre du ønsker å komme raskt tilbake i arbeid, så er vel det flest mødre som tar ut fellesperioden.

Gjorde det med de 2 første og skal gjøre det med tredjemann også.

Anonymkode: dc422...148

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor tror du jeg spør her på et forum da? Ikke for å få folks meninger? 🤔

Du spør " hva er best", ikke "hva er best for dere".

Anonymkode: dc422...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...