Gå til innhold

Spleis og tigging når man åpenbart har nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følger en dame på Tise da jeg er interessert i spesielt eksklusive skjerf som hun stadig legger ut fine eksemplarer av. Samtidig selges det mengder av pelser, flere designervesker til 20000+, sko, smykker ... Altså, det er en helt absurd sum, ikke bare 10, 12 dyre designerplagg.. En venninne kjenner henne via gammel jobb og påpekte at hun har tigget penger i media pga sykdom og operasjon utlandet. Hun tigger 200.000 til en operasjon og har en samling designersko verdt det dobbelte . Ganske åpenbart en dame med midler til å ta opp et evt lån til operasjon. 

Jeg tenker det er svindel. Hva synes dere? 

Anonymkode: 7d9d2...77e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være hun selger unna disse veskene og plaggene for å få råd til operasjonen?

Anonymkode: b3892...a29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Følger en dame på Tise da jeg er interessert i spesielt eksklusive skjerf som hun stadig legger ut fine eksemplarer av. Samtidig selges det mengder av pelser, flere designervesker til 20000+, sko, smykker ... Altså, det er en helt absurd sum, ikke bare 10, 12 dyre designerplagg.. En venninne kjenner henne via gammel jobb og påpekte at hun har tigget penger i media pga sykdom og operasjon utlandet. Hun tigger 200.000 til en operasjon og har en samling designersko verdt det dobbelte . Ganske åpenbart en dame med midler til å ta opp et evt lån til operasjon. 

Jeg tenker det er svindel. Hva synes dere? 

Anonymkode: 7d9d2...77e

Nei, det er ikke åpenbart. 

Hun kan ha masse forbruks- og kredittkortgjeld som gjør at hun ikke får lånt mer penger.

Anonymkode: fc92a...9ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange influensere holder også på sånn og tigger. Bytilbygd for eksempel. Jeg mener også det er svindel. 

Anonymkode: 56c75...ea8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan det være hun selger unna disse veskene og plaggene for å få råd til operasjonen?

Anonymkode: b3892...a29

Signerer dette. 

Anonymkode: 26da7...29a

Skrevet

Har hun tatt opp masse kredittkortgjeld for å finansiere forbruk hun ikke har råd til og er nødt til å selge de dyre gjenstandene sine nå? Stakkars ... :popcorn:

Hvis hun tigger penger ETTER at hun har begynt å selge gjenstandene, så er det svindel, ja.

Skrevet

Jeg har observert noe lignende flere ganger nå i koronaåret. Dvs. det er andre enn eieren som starter spleis for diverse mindre bedrifter med tåredryppende tekster om at XXX står i fare for ikke å overleve osv. Dette gjelder små bedrifter (mer eller mindre hobbyprosjekter) der eierne har andre og mer lukrative inntektskilder.  De har formue på flere millioner osv., noe som er godt kjent i lokalmiljøet. I utgangspunktet er det jo ikke ulovlig, det er frivillig å gi, men jeg skjønner meg ikke på verken de som starter spleisen eller de som bidrar til sånne tilfeller. 

Hadde jeg vært velstående og fått høre at noen hadde startet en spleis for å "redde" bedriften min, hadde jeg blitt flau, rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at hun selger fake greier, som egentlig ikke er verdt noe?

Anonymkode: db650...61a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (52 minutter siden):

Har hun tatt opp masse kredittkortgjeld for å finansiere forbruk hun ikke har råd til og er nødt til å selge de dyre gjenstandene sine nå? Stakkars ... :popcorn:

Hvis hun tigger penger ETTER at hun har begynt å selge gjenstandene, så er det svindel, ja.

Skjønner du ikke at de færreste vet at de skal bli alvorlig syke og trenge svindyr behandling i utlandet. 

Ugh så ekkelt å se noen med så lite empati for andre mennesker 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (50 minutter siden):

Jeg har observert noe lignende flere ganger nå i koronaåret. Dvs. det er andre enn eieren som starter spleis for diverse mindre bedrifter med tåredryppende tekster om at XXX står i fare for ikke å overleve osv. Dette gjelder små bedrifter (mer eller mindre hobbyprosjekter) der eierne har andre og mer lukrative inntektskilder.  De har formue på flere millioner osv., noe som er godt kjent i lokalmiljøet. I utgangspunktet er det jo ikke ulovlig, det er frivillig å gi, men jeg skjønner meg ikke på verken de som starter spleisen eller de som bidrar til sånne tilfeller. 

Hadde jeg vært velstående og fått høre at noen hadde startet en spleis for å "redde" bedriften min, hadde jeg blitt flau, rett og slett. 

Formue, f eks et arvet hus betyr jo ikke at man har penger. 

Er folk virkelig så dumme at du ikke skjønner det?! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Formue, f eks et arvet hus betyr jo ikke at man har penger. 

Er folk virkelig så dumme at du ikke skjønner det?! 

Ordene "velstående", "lokalmiljø" og "andre og mer lukrative inntektskilder" sa deg ingenting? Her er det ikke snakk om uføretrygdede eller minstepensjonister som har arvet, det er snakk om velstående ressurspersoner på mindre steder der forholdene er så små og gjennomsiktige at alle vet hvordan den økonomiske situasjonen er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...