Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lille er nå 5 uker. Er livredd for kolikk. Har mye trøbbel med amming, men er meg som plages med smerter. Virker ikke som lille plages, og hun legger godt på seg. Er veldig redd for at hun skal få kolikk, for jeg tror ikke jeg takler det smertehelvete ammingen er (joda, jeg får hjelp fra helsevesenet, vi jobber med saken), og kolikk i tillegg. Både jeg og mannen hadde det som barn, så føler bare på meg at hun også får det, men ingen tegn til noe enda. Kan det hende vi går klar, eller kan kolikk komme etter uke 5 også?  

Anonymkode: 57630...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du egentlig her? Du vil slutte å amme? Nei, ungen får ikke kolikk av det. 

Anonymkode: c2181...2a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva mener du egentlig her? Du vil slutte å amme? Nei, ungen får ikke kolikk av det. 

Anonymkode: c2181...2a1

Med velvilje klarer du vel å forstå at hun ikke takler eventuelt kolikk OPPÅ ammeproblemene. 

TS, jeg tenker at du ikke kan styre om hun får kolikk eller ikke. Hvis det ikke er tegn til kolikk nå er det bra, og hvis det ikke er tegn til det i morgen er det bra osv. Hvis - HVIS! Ikke når - noe skulle forandre seg kan du eliminere ett av to problemer raskt: dropp ammingen. Hvis hun får kolikk og du ikke makter begge problemene: begynn med erstatning. Du kan amme så lenge du får til og så finnes det alternativer hvis det ikke går lenger. 

får hun ikke kolikk fortsetter du å amme så lenge du orker. Og så kan du faktisk slippe det og. Det er de første ukene som er viktigst med amming, og hver dag du står på er en seier. Men ikke slit deg helt ihjel. 

Det eneste vi vet for sikkert er at man ikke kan kontrollere hva som skjer neste dag. Å bekymre seg for at hun kanskje før kolikk stjeler energi fra deg, jeg håper du kan klare å legge bekymringene vekk. Du trenger energien til å være mamma, være deg selv, være kjæreste, være menneske. ❤️

Anonymkode: 072a8...d6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med velvilje klarer du vel å forstå at hun ikke takler eventuelt kolikk OPPÅ ammeproblemene. 

TS, jeg tenker at du ikke kan styre om hun får kolikk eller ikke. Hvis det ikke er tegn til kolikk nå er det bra, og hvis det ikke er tegn til det i morgen er det bra osv. Hvis - HVIS! Ikke når - noe skulle forandre seg kan du eliminere ett av to problemer raskt: dropp ammingen. Hvis hun får kolikk og du ikke makter begge problemene: begynn med erstatning. Du kan amme så lenge du får til og så finnes det alternativer hvis det ikke går lenger. 

får hun ikke kolikk fortsetter du å amme så lenge du orker. Og så kan du faktisk slippe det og. Det er de første ukene som er viktigst med amming, og hver dag du står på er en seier. Men ikke slit deg helt ihjel. 

Det eneste vi vet for sikkert er at man ikke kan kontrollere hva som skjer neste dag. Å bekymre seg for at hun kanskje før kolikk stjeler energi fra deg, jeg håper du kan klare å legge bekymringene vekk. Du trenger energien til å være mamma, være deg selv, være kjæreste, være menneske. ❤️

Anonymkode: 072a8...d6d

Tusen takk for utrolig fint svar og gode råd ❤️ dette tar jeg til meg. Takk igjen. 

Anonymkode: 57630...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...