missluna Skrevet 16. oktober 2005 #1 Skrevet 16. oktober 2005 Vi ahr en liten baby som nå sover på rom sammen med oss. Vi skal flytte og dermed ha en ny leilighet.. jeg lurer derfor på.. hvor stort børr det være for en familie på tre? Vi børr også ha et "datarom" eller kontor ettersom både jeg og sambo bruker datamaskinen mye..
Gjest Violetta Skrevet 16. oktober 2005 #2 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg synes det holder med to soverom jeg, når man er to + en, om dere ikke planlegger en til med det første da. En bæbar pc koster mye mindre enn et ekstra soverom...
liv Skrevet 16. oktober 2005 #3 Skrevet 16. oktober 2005 Jeg ville nok gått for en med to sove rom om dere har tenkt å bli boende lenge Greit å ha overnattigsplass/kontor som kan gjøres om til et ekstra soverom når den tiden kommer.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #4 Skrevet 16. oktober 2005 Dette kommer da vel an på hvor mye penger du har å bruke til leilighet og hvor du vil bo? Jeg bor i en toroms alene, men jeg vet at det bodde en hel familie her på 50-tallet. På den tida bodde det jo også hele familier i ettromsleilighetene her i gården! Og kjenner en familie som ikke har så altfor god råd, og der sover foreldrene på stua, mens tenåringsbarna får bo i hvert sitt rom. Bare husk på at det koster i snitt 50.000 å selge en leilighet, så det er bedre å kjøpe en stor nok nå, i stedet for å måtte kjøpe noe nytt enda en gang om ikke lenge.
Pasha Skrevet 16. oktober 2005 #5 Skrevet 16. oktober 2005 (endret) vi er to her og har en tre roms... stort nok til oss + en unge når den tid kommer.. regner jo med at ungen deres skal ha eget rom etterhvert..og dersom dere vil ha pc på et helt eget rom..så må dere ha en 4 roms.. og dette kan jo bli dyrt.. pcen vår står nå på det ekstra soverommet.. det vi planlegger når en evt baby kommer er å sette pc enten i stua eller på soverommet vårt.. det fungerer nok helt fint det.. Så jeg vil anbefale en 3 roms.. (men så klart.. kommer også ann på arealet.. vår er 70 m2 og ..mens den gamle til svigerbror som også var en 3 roms bare var 60 kvm) Endret 16. oktober 2005 av IdaH
missluna Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2005 vi er to her og har en tre roms... stort nok til oss + en unge når den tid kommer.. regner jo med at ungen deres skal ha eget rom etterhvert..og dersom dere vil ha pc på et helt eget rom..så må dere ha en 4 roms.. og dette kan jo bli dyrt.. pcen vår står nå på det ekstra soverommet.. det vi planlegger når en evt baby kommer er å sette pc enten i stua eller på soverommet vårt.. det fungerer nok helt fint det.. Så jeg vil anbefale en 3 roms.. (men så klart.. kommer også ann på arealet.. vår er 70 m2 og ..mens den gamle til svigerbror som også var en 3 roms bare var 60 kvm) ← når du sier treroms, mener du da tre soverom? eller mener du to soverom og stue? For jeg tenker at det mest praktiske hadde vært To soverom og ett "kontor"/gjesterom i tillegg til stue, kjøkken og bad. Dette er fordi vi begge har stasjonære datamaskiner (ig vi trenger en hverr) som IKKE passer å ha i stuen.. :/
Pasha Skrevet 16. oktober 2005 #7 Skrevet 16. oktober 2005 en 3 roms er 2 soverom + stue (men dersom det er kjøkken og stue i ett..men 2 soverom er det muligens et den blir regnet som en 2 roms.) (rom som blir regnet med er stue + soverom.. kjøkken og bad er liksom med uannsett.. så en 4 roms er med stue og 3 soverom vanligvis) i hvilket område tenkte dere da? vi gav i underkant av 1,2 mill for våres like uten for lillestrøm (bruker ca 5 min dit med bil)
Gjest Gjesta Skrevet 16. oktober 2005 #8 Skrevet 16. oktober 2005 Treroms= to soverom. Toroms=ett soverom.
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #9 Skrevet 16. oktober 2005 Vi ahr en liten baby som nå sover på rom sammen med oss. Vi skal flytte og dermed ha en ny leilighet.. jeg lurer derfor på.. hvor stort børr det være for en familie på tre? Vi børr også ha et "datarom" eller kontor ettersom både jeg og sambo bruker datamaskinen mye.. ← Det har jo litt med økonomi å gjøre også. skal dere bo der lenge? skal dere ha flere barn? gjesterom? Mye en bør tenke på når en først kjøper. Barnet bør ha eget rom. Et ekstra rom til data/gjesterom. jeg har villet gått for tre soverom.
nat26 Skrevet 16. oktober 2005 #10 Skrevet 16. oktober 2005 Vi er i samme situasjon som dere.Vi bor nå i en 2 roms med en baby på snart 5 mnd.I dag var vi på visning på en 3 roms+kontor.Boarealet er på 83.Synes ikke vi trenger noe større akkurat nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå