Gå til innhold

Noen som har delt opp permisjonen? 2-3 dager hver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det lov?

At mor er hjemme 3 dager feks, også er far hjemme 2. 

Hvordan har det gått? 

Hvilke ordning synes du var best?

Anonymkode: 5d419...069

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det i overgangen fra min permisjon til mannens permisjon.  Fungerte fint for å få det til å gå opp med barnehagestart, så trengte ingen av oss å ta 100% ulønnet permisjon. 

Anonymkode: a9113...91a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi gjorde det i overgangen fra min permisjon til mannens permisjon.  Fungerte fint for å få det til å gå opp med barnehagestart, så trengte ingen av oss å ta 100% ulønnet permisjon. 

Kan legge til at jeg var i 50% jobb og 50% ulønnet, mannen var i 50% jobb og 50% pappaperm. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan legge til at jeg var i 50% jobb og 50% ulønnet, mannen var i 50% jobb og 50% pappaperm. 

Takk for svar.

Men er det mulig å ta det fra start? Altså jeg vet at de første ukene et forbeholdt mor, men etter det? 

At jeg har 50 prosent perm, han har 50 prosent - også jobber begge 50?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar.

Men er det mulig å ta det fra start? Altså jeg vet at de første ukene et forbeholdt mor, men etter det? 

At jeg har 50 prosent perm, han har 50 prosent - også jobber begge 50?

Ja, etter de 6 første ukene er det mulig. 

Her har jeg hatt 80% fra frøkna var 7 uker, trapper ned til 40% perm om et par mnd, da går pappaen ut i 50% permisjon. Siden han jobber turnus og jeg har hjemmekontor kan vi strekke permisjonen litt lenger ved å gjøre det sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kicki_90 skrev (8 minutter siden):

Ja, etter de 6 første ukene er det mulig. 

Her har jeg hatt 80% fra frøkna var 7 uker, trapper ned til 40% perm om et par mnd, da går pappaen ut i 50% permisjon. Siden han jobber turnus og jeg har hjemmekontor kan vi strekke permisjonen litt lenger ved å gjøre det sånn.

Synes du det var en fin løsning?

Jeg tror det hadde vært fint å kunne jobbet to dager i uken, går på veggene av å bare være hjemme i permisjon i flere måneder. Samme tror jeg samboeren synes. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det hadde vært fint å kunne jobbet to dager i uken, går på veggene av å bare være hjemme i permisjon i flere måneder. Samme tror jeg samboeren synes. 

Vi har ikke kommet til 40/50 enda, men jeg liker å kunne jobbe litt i permisjonen. Er også en som går litt på veggen av å bare være hjemme, men med litt jobbing så går det mye bedre enn sist gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det sånn i overgangen mellom min og hans permisjon, fungerte veldig fint for oss. Ville ikke gjort det før tidligst 5-6 måneder dog, i alle fall ikke om du har tenkt til å amme. Det tar sin tid (gjerne mer enn seks uker) å komme seg etter en graviditet og fødsel, og datteren min bodde omtrent på puppen de første månedene. 

Anonymkode: 2b6f8...321

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi gjorde det sånn i overgangen mellom min og hans permisjon, fungerte veldig fint for oss. Ville ikke gjort det før tidligst 5-6 måneder dog, i alle fall ikke om du har tenkt til å amme. Det tar sin tid (gjerne mer enn seks uker) å komme seg etter en graviditet og fødsel, og datteren min bodde omtrent på puppen de første månedene. 

Anonymkode: 2b6f8...321

Men 7 første ukene er vel uansett bare forbeholdt mor? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobbet 1 dag i uken fra 3-4 mnd en gang, og syntes det var nydelig.

Anonymkode: 13710...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobbet 1 dag i uken fra 3-4 mnd en gang, og syntes det var nydelig.

Også hadde pappaen perm en dag i uken? 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men 7 første ukene er vel uansett bare forbeholdt mor? 

De første 6 ukene, ja. 

Anonymkode: 95461...f00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Også hadde pappaen perm en dag i uken? 😊

Han var hjemme en dag i uken ja. Han avspaserte overtid som han aldri fikk tatt ut ellers, og så brukte vi heller permisjonen frem mot barnehagestart. Hadde han ikke hatt den timesbanken hadde han brukt permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...