Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (3 minutter siden):

Hva spør du om?

Ikke alle som kan senke kravene. Hva mener du de skal gjøre?

Anonymkode: db21d...130

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke alle som kan senke kravene. Hva mener du de skal gjøre?

Ts skriver at de har gode jobber.

Alle kan senke kravene jo. Nordmenn er blant de i verden som har størst kjøpekraft, vi har også størst forventninger og klager mest. Vi har også økte forskjeller, og det er et problem. Jeg vil gjerne stoppe denne utviklingen, og hadde det vært opp til meg hadde jeg gjort større endringer i skatt, uten at jeg tror det ville hjulpet ts.

hva mener du « de» skal gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Klær, sko, leker, sportsutstyr, møbler osv kommer også til å bli dyrere. Alt som produseres i østen vil øke ganske kraftig i pris fordi fraktprisene fra østen har mangedoblet seg som følge av koronakrisen. 

Anonymkode: f970f...b3e

Skrevet

Arbeiderpartiet hadde rett med mottoet sitt. Nå er det virkelig vanlige folks tur. Synd at det ble vanlige folks tur til å slite mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (14 minutter siden):

Alle kan senke kravene jo. Nordmenn er blant de i verden som har størst kjøpekraft, vi har også størst forventninger og klager mest. Vi har også økte forskjeller, og det er et problem. Jeg vil gjerne stoppe denne utviklingen, og hadde det vært opp til meg hadde jeg gjort større endringer i skatt, uten at jeg tror det ville hjulpet ts.

Hva med uføre som bruker mye penger på div medisiner og knapt har råd som det er nå?

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med uføre som bruker mye penger på div medisiner og knapt har råd som det er nå?

Jeg foreslo en endring i skatt , jeg kan i tillegg foreslå at flere medisiner bør være på blå resept. Jeg skjønner ikke hva dette har med prisøkning og øke, men kom gjerne med en løsning selv. Hvordan vil du unngå generell prisøkning ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ts 

For meg hadde ikke det vært noe herlig liv. Da vil jeg heller ha litt bekymringer for fremtiden. Hadde nok hatt det uansett om jeg hadde barn eller ikke. 

Anonymkode: f808a...34b

Jeg liker ikke barn! 

Anonymkode: f7085...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Plastpåsar blir dyrere, men det har da ikkenoe å si. Bruk handlenett eller bruk påsan flere ganger. 

Anonymkode: 0eec4...a77

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Plastpåsar blir dyrere, men det har da ikkenoe å si. Bruk handlenett eller bruk påsan flere ganger. 

De som er bekymret for dette er jo ganske heldige da, tenk så lett det er for dem det og gjøre en liten endring for bedre økonomi 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå er det vanlige folks tur. Synd de ikke nevnte i valgkampen at det er vanlige folks tur til å betale mer for absolutt alt. Og generelt få det verre.

Anonymkode: 0c33f...858

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (9 minutter siden):

De som er bekymret for dette er jo ganske heldige da, tenk så lett det er for dem det og gjøre en liten endring for bedre økonomi 😅 

Ts

Jeg skjønner det ble litt tullete å ta det med, men poenget mitt var at det føles ut som alt blir dyrere. Til og med sånne småting som man kanskje ikke tenker over. En krone her og en krone der. Alt økes. Jeg bruker forresten stort sett handlenett. 

Anonymkode: f808a...34b

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (3 timer siden):

Den var god. Har du vært utenfor Norge det siste tiåret?

Og hvorfor skal vi senke kravene? Jeg liker å ha ok plass til å bo (med vårt klima tilbringer vi Nordmenn mer tid inne enn i sørligere strøk) og at innetemperatur ligger på 20 varmegrader. Der går største utgiftspost for Nordmenn flest.

Anonymkode: 60867...05c

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (6 timer siden):

Alle vil ha høyere lønn, men ingen vil betale mer for varer og tjenester 😅

Nå snur du jo helt på det. Vi ønsker jo selvfølgelig en lønn som følger prisveksten!

Anonymkode: 6e228...b02

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den var god. Har du vært utenfor Norge det siste tiåret?

Og hvorfor skal vi senke kravene? Jeg liker å ha ok plass til å bo (med vårt klima tilbringer vi Nordmenn mer tid inne enn i sørligere strøk) og at innetemperatur ligger på 20 varmegrader. Der går største utgiftspost for Nordmenn flest.

Anonymkode: 60867...05c

Ja, jeg har vært utenfor Norge det siste tiåret. 
Jeg skjønner at du liker og ha det komfortabelt og ikke vil senke kravene, du er sikkert en god inntekt så du slipper og bekymre deg da .

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ta en titt på coop obs sin kundeavis idag. Mel på kronemarkedet koster 10 kroner som alltid, men så er det ikke en kilo i posen men 850 g. Det er faktisk en ganske heftig prisøkning på over 10%. 

Det står "fra 850 g". Pizzamelpakken deres er på 850 g, tvilsomt at alle de andre melpakkene plutselig er mindre. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå snur du jo helt på det. Vi ønsker jo selvfølgelig en lønn som følger prisveksten!

Anonymkode: 6e228...b02

Javel 

AnonymBruker
Skrevet
laPistola skrev (13 timer siden):

Ja, nemlig. Jeg skjønner ikke de som klager på at plastpåsar er så dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva med de som allerede sliter og må snu hver krone for å få det til å gå rundt?

Jepp, tviler jeg på minstesum aap får 4,2 % i økning av inntekt. Får bare fortsette å bruke et absolutt minimum...

Anonymkode: b16af...e50

AnonymBruker
Skrevet

De øker også egenandeler til medisiner.. hvordan våger de når de snakker om"vanlige folks tur"? De burde virkelig utvikle seg som mennesker på en positiv måte, løgnere.

Anonymkode: 0b3ef...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...