Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2005 #1 Skrevet 16. oktober 2005 Ja, jeg lurer altså på hvordan jeg kan få spill, musikk ol. til å starte av seg selv når jeg setter dem i cd spilleren på pc`n?
Cronos Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Det spørs hvilket OS du har, men la oss si at du har XP: 1. Åpne Utforsker 2. Høyreklikk på cd-romspilleren og velg "Egenskaper" 3. Velg "Autostart" (eller hva det heter) 4. Sett opp autostart som du vil 5. OK
Melian Skrevet 13. november 2005 #4 Skrevet 13. november 2005 Det spørs hvilket OS du har, men la oss si at du har XP: 1. Åpne Utforsker 2. Høyreklikk på cd-romspilleren og velg "Egenskaper" 3. Velg "Autostart" (eller hva det heter) 4. Sett opp autostart som du vil 5. OK ← Er det ingen andre måter å gjøre det på i Windowsd XP? På autoruns må du jo stille inn hvilke program som skal brukes for hvilke type filer. Har en ikke-så-datakyndig-far som har kjøpt seg en PC, og for han blir alle disse innstillingene nok vanskelig, og unyttig, da det er akkurat mange program-installasjoner o.l. som han skal nå legge inn på PC'n. Uansett blir nok dette for langt og vanskelig arbeid for han. Har søkt en del på nett, fant svært lite (utenom hva man skal gjøre for å ikke ha autostart) og det mest utfyllende var på tysk som jeg er litt vel ustø i. Finnes det virkelig ingen måte en kan hake av for autostart av CD'er (uansett innhold) utenom å gå gjennom den lange listen på egenskaper?
heisann Skrevet 14. november 2005 #5 Skrevet 14. november 2005 hei, det finnes desverre ingen andre måter å gjøre det på. det går fort å gjøre det cronos foreslår. i min liste er det 7 ting du må velge på. anbefaler at dette gjøres. selv gamlefar får til det ved telefonveiledning:)
Cronos Skrevet 14. november 2005 #6 Skrevet 14. november 2005 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom Her er det en nøkkel som heter "AutoRun". Den skal være 1 for at cder skal kunne starte. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer Her er det en nøkkel som heter "NoDriveTypeAutoRun". Den skal være 95 for at cder skal starte. Sjekk begge disse to.
Gjest En annen gjest Skrevet 14. november 2005 #7 Skrevet 14. november 2005 HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom Her er det en nøkkel som heter "AutoRun". Den skal være 1 for at cder skal kunne starte. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer Her er det en nøkkel som heter "NoDriveTypeAutoRun". Den skal være 95 for at cder skal starte. Sjekk begge disse to. ← Hvordan finner jeg fram til disse? Jeg trenger en detaljert beskrivelse hvis du er grei.
Cronos Skrevet 15. november 2005 #8 Skrevet 15. november 2005 Ok, hvis du ikke vet, så må du være veldig nøye med at du gjør riktig. Her kan du lett krasje hele maskinen hvis det går feil. Velg Start - Kjør skriv "regedit" (uten gåseøyne) nå kan du browse deg frem til den riktige nøkkelen
Gjest en annen gjest Skrevet 15. november 2005 #9 Skrevet 15. november 2005 Ok, hvis du ikke vet, så må du være veldig nøye med at du gjør riktig. Her kan du lett krasje hele maskinen hvis det går feil. Velg Start - Kjør skriv "regedit" (uten gåseøyne) nå kan du browse deg frem til den riktige nøkkelen ← Nå har jeg gjort dette. Den første nøkkelen var satt til 1. Men den andre sto ikke på 95. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal endre det. Under type står det "reg_binary" og under data står det "ff 00 00 00". Er det de to siste 00 jeg skal endre til 95?
Melian Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 heisann: Vet det er enkelt, men min gamlefar er nok såpass uerfaren og han blir fort nervøs, så lange veiledninger på telefon går ikke. Det tar en halv time bare å få vite om han har et vindu oppe eller ei, så det var derfor jeg trenger en veldig kort og grei løsning. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom Her er det en nøkkel som heter "AutoRun". Den skal være 1 for at cder skal kunne starte. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer Her er det en nøkkel som heter "NoDriveTypeAutoRun". Den skal være 95 for at cder skal starte. Sjekk begge disse to. Takk for svar på mulige løsninger, Cronos. Så denne som en av løsningene på den tyske siden. Den tør jeg nok ikke å anbefale til faren min, så jeg tror løsningen her blir at jeg ordner det for han neste gang jeg er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå