Gå til innhold

Anonym bruker og kodene

visningsnavnpåkg

Anbefalte innlegg

Hei, 

Synes kodene til anonym bruker kan være vanskelig å følge i lenger tråder. Er det mulig at ts sin ab-kode f eks blir i uthevet eller en annen farge? Eller at de endres til ts, ab 1, ab 2 osv? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

visningsnavnpåkg skrev (21 timer siden):

Hei, 

Synes kodene til anonym bruker kan være vanskelig å følge i lenger tråder. Er det mulig at ts sin ab-kode f eks blir i uthevet eller en annen farge? Eller at de endres til ts, ab 1, ab 2 osv? 

Helt enig. Tøysete at de ikke kan nummereres slik som på Jodel. Totalt umulig å følge hvis en "ny" AB plutselig henger seg på i en debatt, og det fremstår som en annen AB man egentlig diskuterte med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dette har blitt tatt opp før og at forklaringen da var at det var ikke støttet i softwaren forumet kjører på, men at det jobbes med.

Men jo flere som "maser" jo bedre er det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, nomore82 said:

Mener dette har blitt tatt opp før og at forklaringen da var at det var ikke støttet i softwaren forumet kjører på, men at det jobbes med.

Men jo flere som "maser" jo bedre er det :)

Visste ikke at det var tatt opp før, men håper det er mulig nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visningsnavnpåkg skrev (På 2.1.2022 den 16.57):

Hei, 

Det er jo også en mulighet at både TS og de som svarer i tråden velger å bruke sitt eget brukernavn i stedet for å være anonyme brukere.  Det er jo i teorien et anonymt forum uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Whistler said:

Det er jo også en mulighet at både TS og de som svarer i tråden velger å bruke sitt eget brukernavn i stedet for å være anonyme brukere.  Det er jo i teorien et anonymt forum uansett.

Siden jeg ikke har mulighet til å å be alle som svarer i tråder jeg leser om å svare ned brukernavn, tenker jeg en enklere nummerering hadde vært fint :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (15 minutter siden):

Enig. Den sterkt overdrevne bruken av AB her er negativt for forumet i sin helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, nomore82 said:

Enig. Den sterkt overdrevne bruken av AB her er negativt for forumet i sin helhet.

Jeg etterspør om det er teknisk mulig å skape et klare skille mellom de anonyme innad i en tråd. Dette vil i seg gi mer "brukernavn" i hver aktuelle diskusjon. 

Personlig har jeg ikke noe behov for å se brukernavn for å knytte brukere opp mot ulike diskusjoner. Men innad i en diskusjon opplever jeg det som hensiktsmessig med enklere identifikasjon. 

Om man skal eller ikke skal bruke anonym og hvorvidt det er negativt for forumet opplever jeg som en annen diskusjon. Mitt spørsmål var teknisk, ikke en diskusjon rundt ulike meninger om anonymitet. Hva jeg personlig mener om anonym bruker er uansett irrelievant for hvorvidt andre velger å bruke funksjonen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visningsnavnpåkg skrev (1 time siden):

Jeg etterspør om det er teknisk mulig å skape et klare skille mellom de anonyme innad i en tråd. Dette vil i seg gi mer "brukernavn" i hver aktuelle diskusjon. 

Personlig har jeg ikke noe behov for å se brukernavn for å knytte brukere opp mot ulike diskusjoner. Men innad i en diskusjon opplever jeg det som hensiktsmessig med enklere identifikasjon. 

Om man skal eller ikke skal bruke anonym og hvorvidt det er negativt for forumet opplever jeg som en annen diskusjon. Mitt spørsmål var teknisk, ikke en diskusjon rundt ulike meninger om anonymitet. Hva jeg personlig mener om anonym bruker er uansett irrelievant for hvorvidt andre velger å bruke funksjonen :)

For all del.

Men spørsmålet ditt kommer jo ut fra det overdrevne bruken av AB funksjonen. For rent teknisk kan forumet allerede synliggjøre bedre hvem som er TS - gitt at en ikke er anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se nærmere på dette i forbindelse med en oppgradering. Ulempen er man blir nødt til å hive inn en del ekstra databasekall på alle sidevisninger hvis man f.eks. vil utheve en anonym trådstarter og det vil man helst unngå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

On 1/14/2022 at 2:39 PM, TSP said:

Jeg skal se nærmere på dette i forbindelse med en oppgradering. Ulempen er man blir nødt til å hive inn en del ekstra databasekall på alle sidevisninger hvis man f.eks. vil utheve en anonym trådstarter og det vil man helst unngå.

Hadde det vært mulig å bygd ut metoden som lager AB-koden, slik at den også inkluderer en fargekode? Da burde det ikke være noen flere SQL-kall, siden det bare legges på eksisterende funksjonalitet. Tidligere var hashene lenger også, nå ser de forkortet ut. Kanskje det går an å legge til noe i koden som utfører den jobben, concate inn en vilkårlig karakter fra et sett med unicode-karakterer av lett gjenkjennlige symboler?

Det ville i stor grad også dekket behovet for å merke innlegget med trådstarter/forfatter, for da ville det vært rimelig enkelt å skille AB-er innen en og samme tråd, uten å måtte merke seg hashene.

Det hadde i hvert fall vært til stor hjelp!

For øvrig skjønner jeg ikke at avsporingene i denne tråden får stå 😕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...