AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Del Skrevet 2. januar 2022 Hei. Når er babyen mer utsatt i livmoren, og ikke godt beskyttet inni bekkenet lengre? Jeg er i uke 14,og tenker jeg dropper tredemølla når det er farlig i falle på magen... Hva har dere andre gjort? Anonymkode: 76b3f...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Del Skrevet 2. januar 2022 Løp til uke 25/26 sist. Da føltes det ikke så behagelig mer, men ikke fordi jeg var redd for å falle, men pga ubehag. Anonymkode: b4356...d1a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei. Når er babyen mer utsatt i livmoren, og ikke godt beskyttet inni bekkenet lengre? Jeg er i uke 14,og tenker jeg dropper tredemølla når det er farlig i falle på magen... Hva har dere andre gjort? Anonymkode: 76b3f...3fe Jeg leste at man burde unngå å ligge på magen under trening etc. i slutten av første trimester, det kan jo gi en indikasjon:) Anonymkode: 4d78f...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg trente på tredemølle til jeg var rundt 7 mnd på vei, men løp veldig rolig/jogget etter hvert, da jeg sånn smått begynte å merke det i bekkenet. Unngå å ligge på magen eller ta situps og sånn når du er ca halvveis, da det kan skade magemusklene Anonymkode: eb6da...39c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg leste at man burde unngå å ligge på magen under trening etc. i slutten av første trimester, det kan jo gi en indikasjon:) Anonymkode: 4d78f...bd5 Lol, nei Anonymkode: 12d83...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Del Skrevet 2. januar 2022 Slag mot magen skal man vel unngå hele graviditeten, ikke bare for babyen, men for at du ikke skal skade morkaken. Hvis ikke du har for uvane og tryne på tredemøllen så hadde jeg vel ikke akkurat tenkt på det som en risiko for slag mot magen da men… Anonymkode: acbd0...569 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Del Skrevet 3. januar 2022 Trodde det var rundt uke 12-14 at livmor kom opp av bekkenet? Jeg har iallfall hørt at foster og morkake er godt beskyttet før det fordi det er inni bekkenet.. Sånn med tanke på aktiviteter som man må unngå (undersøkte det vel fordi jeg skulle på ridetur rundt uke 😎 Men er det vanlig å falle på tredemølle? Kan du ikke bare løpe litt roligere...? Anonymkode: 26b42...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. januar 2022 #8 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg leste at man burde unngå å ligge på magen under trening etc. i slutten av første trimester, det kan jo gi en indikasjon:) Anonymkode: 4d78f...bd5 Bare tull. Man kan slutte med å ligge på magen når det ikke føles behagelig lenger, det finnes ingen medisinsk grunn på noe tidspunkt i svangerskapet som tilsier noe annet 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Del Skrevet 3. januar 2022 Patriotpaula skrev (4 minutter siden): Bare tull. Man kan slutte med å ligge på magen når det ikke føles behagelig lenger, det finnes ingen medisinsk grunn på noe tidspunkt i svangerskapet som tilsier noe annet Hun skrev ikke hvile på magen, men å ligge på magen under trening, det er to forskjellige ting. Anonymkode: 5b12b...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. januar 2022 #10 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun skrev ikke hvile på magen, men å ligge på magen under trening, det er to forskjellige ting. Anonymkode: 5b12b...273 Jeg skrev jo ikke noe med «hvile på magen»? 🙄 Jeg skrev ligge på magen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Del Skrevet 3. januar 2022 Patriotpaula skrev (5 minutter siden): Jeg skrev jo ikke noe med «hvile på magen»? 🙄 Jeg skrev ligge på magen Ja, er jo forskjell på å ligge/hvile på magen og å trene på magen. Anonymkode: 5b12b...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 3. januar 2022 #12 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, er jo forskjell på å ligge/hvile på magen og å trene på magen. Anonymkode: 5b12b...273 For en kverulant du er. Hun skrev jo «… ligge på magen under trening». Jeg skriver «ligge på magen», men droppet å spesifisere under trening - for det var allerede skrevet i innlegget jeg siterte. Så, takk til deg - nok nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hun skrev ikke hvile på magen, men å ligge på magen under trening, det er to forskjellige ting. Anonymkode: 5b12b...273 Samme om man ligger på magen generelt eller under trening - så lenge det føles behagelig går det veldig bra. Kroppen gir beskjed lenge før det begynner å utgjøre noen fare for fosteret😊 Fosteret er dessuten godt beskyttet i fostervannet i livmoren lenge etter at livmoren begynner å komme opp av bekkenet. Jeg trente f.eks. liggende legcurls leenge før det begynte å føles ubehagelig. Prøvde vel sist i uke 30 og da var det ikke lenger mulig å gjøre det på en behagelig måte😅 Anonymkode: 0a324...890 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Del Skrevet 3. januar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Ja, er jo forskjell på å ligge/hvile på magen og å trene på magen. Anonymkode: 5b12b...273 Hva er forskjellen? Jeg har også hørt man kan ligge på magen så lenge det ikke er ubehagelig. Når det gjelder trening er det vel en del mageøvelser eller trening som bruker mye magemuskler man ikke skal gjøre (pga magemusklene skiller seg), kanskje det du mener? Men tror det gjelder i 2. og 3. trimester først og fremst? Anonymkode: 26b42...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå