Gå til innhold

Kunne dere damer tenke dere å date en i forsvaret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er både kvinner som ønsker å være med forsvarsmenn, og de som ikke ønsker det. Personlig hadde jeg vært skeptisk da de kvalitetene man ofte har som gjør en kompatibel med en slik jobb ikke er kvaliteter jeg liker.

Enfoldige, statiske og lite selvstendig tenkende, er drillet i å ta imot kommandoer og alltid jobbe for fellesskapet. Mange synes sikkert at dette er positivt, eller fokuserer mer på andre egenskaper de mener vedkommende har. Men for meg hadde dette vært dealbreaker. Jeg trenger noen som tenker kritisk.

Jeg kommer fra en plass hvor mange jobber i forsvaret, har flere gamle venninner som er gift med dem. De fleste fremstår som hjernevasket dessverre. Kun han som er drittlei og vil ut fremstår som et selvstendig individ for meg, men prosessen med å innse dette var veldig tung og vanskelig for han. Tok flere år, og han kom dit selv uten press fra partner.

Anonymkode: 2b5f1...877

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for engasjementet folkens, litt varierte svar ser jeg! :) 
Til dere som lurer var jeg lagfører i Irak for 2 år siden i en 6 måneders periode, på vegne av ISAF-styrken. Kommer aldri til å glemme den turen for å si det sånn! 

Tenker også at min fremtidige kjæreste dukker opp når jeg minst venter det. Får bare være tålmodig og krysse fingrene.😎
Håper alle dere har hatt en god jul/nyttår. :) 

-TS

Anonymkode: e5fbe...8d1

TS, du er er troll som ikke jobber i Telemark bataljon (i HI kaller du det Telemarksbataljonen, men det heter altså Telemark bataljon uten s. Det vet de som jobber der). 

ISAF var aldri en operasjon i Irak, ISAF var i Afghanistan, men den spesifikke operasjonen ble avsluttet i 2014. Operasjonen i Irak har et annet navn som du finner hvis du googler :-)

Om jeg kunne datet en som virkelig jobber i TMBN? Ja, men så jobber jeg også i Forsvaret og vet hva jobben går ut på. 

Anonymkode: 6fff3...cb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si mitt inntrykk av yrkesmillitære / befal etter et år i førstegangstjeneste ikke er kjempepositivt 😬 Hver sin smak, men det er et yrke som tiltrekker seg mye rart. Selvsagt normale og hyggelige folk og, men sannelig stor andel raringer og usympatiske folk...

Jeg er mann da, mulig kvinner tiltrekkes slike menn.

Anonymkode: cdf5c...f30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må si mitt inntrykk av yrkesmillitære / befal etter et år i førstegangstjeneste ikke er kjempepositivt 😬 Hver sin smak, men det er et yrke som tiltrekker seg mye rart. Selvsagt normale og hyggelige folk og, men sannelig stor andel raringer og usympatiske folk...

Er ikke meningen at du skal like befalen fin undet førstegsngstjenesten. Befalene inntar en rolle og er langt unna slik de er i normalt liv.

Anonymkode: 86065...bf1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

TS, du er er troll som ikke jobber i Telemark bataljon (i HI kaller du det Telemarksbataljonen, men det heter altså Telemark bataljon uten s. Det vet de som jobber der). 

ISAF var aldri en operasjon i Irak, ISAF var i Afghanistan, men den spesifikke operasjonen ble avsluttet i 2014. Operasjonen i Irak har et annet navn som du finner hvis du googler :-)

Om jeg kunne datet en som virkelig jobber i TMBN? Ja, men så jobber jeg også i Forsvaret og vet hva jobben går ut på. 

Og i Irak for 2 år siden bestod oppdragene av å trene iranske rekrutter for det iranske forsvaret, så at det er "noe man aldri glemmer for å si det sånn" virker jo også litt rart 🤪

Anonymkode: fae9c...7b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en som jobber i militæret nå, jeg har aldri vært så hodestups forelsket nå, han er tvers igjennom en fantastisk mann. 

Anonymkode: 1df83...813

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har snart jobbet i Telemarksbataljonen i 3 år som grenader/lagfører.
Må innrømme at det har blitt vanskeligere å komme i kontakt med damer ettersom at 80 % av folkene her er menn.. Lite fri får vi også. Tilbringer ganske mye av tiden på jobb og leir. Er 24 år gammel. 
Har alltid vært en ganske sosial kar og elsker jobben min, men ettersom at den biologiske-klokken tikker ønsker jeg meg fryktelig å finne  en dame.
Var i bryllup til bestekompisen min for 2 uker siden, var litt kjipt være en av dem som sto alene uten en partner ved siden av..😅 Men glad på hans vegne! 😎

Kunne godt ha tenkt meg å være sammen med en i forsvaret. Spesielt om ham brukte uniformen på soverommet🤤

Anonymkode: 1341c...181

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og i Irak for 2 år siden bestod oppdragene av å trene iranske rekrutter for det iranske forsvaret, så at det er "noe man aldri glemmer for å si det sånn" virker jo også litt rart 🤪

Det var vel å trene irakiske rekrutter, men ja. 
Ut fra det TS skriver har han aldri vært i Irak. At han påstår han var i ISAF avslører han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var vel å trene irakiske rekrutter, men ja. 
Ut fra det TS skriver har han aldri vært i Irak. At han påstår han var i ISAF avslører han. 

Irakiske ja såklart **

Skrevet
TreningsSofie skrev (14 timer siden):

Refererte til Rena leir...
Hvis du drar til Rena leir hvor TMBN, FSK (spesialkommandoen)/HJK og alle disse badass avdelingene holder til, finner man kun barske folk! Bare for å kunne være i disse avdelingene er man nødt til å ha en meget god fysikk/mental helse. Det kaller jeg barskt! 

Man kan ha sterk mental helse på Rena Leir. Det betyr ikke at man fungerer godt i et forhold/samboerskap.

I would know. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trodde vi i 2022 ikke tok det som en selvfølge at alle kvinner vil ha barn! Jeg vil ikke ha det så den problemstillingen angår ikke meg, men forstår at det angår de som ønsker barn såklart. 

Anonymkode: 7ee52...ccd

Hadde du lest åpningsinnlegget før du svarte så hadde du sett han ønsker seg barn. Om du ikke ønsker barn så skulle du selvsagt ikke svart i tråden.

Anonymkode: fe479...62c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, det rulles jo opp noen saker i ny og ne hvor det avsløres ukultur rundt hvordan rekrutter behandles. Var det ikke en sak nylig, hvor alle ble sendt hjem og befalet sendt på kurs for hvordan de skal oppføre seg?

Anonymkode: 723a5...532

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Sant. 

Anonymkode: fe479...62c

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Møtt som påtruffet i regi av min egen jobb. 
.....

Anonymkode: a58dd...5b9

Som politi treffer man oftest kjeltringer. Som kundebehandler i Nav treffer man oftest folk uten jobb.  Dårlig empirisk grunnlag.

AnonymBruker
Skrevet

Seff…! Been there done that. Eneste jeg synes kunne være litt tøft var når han var i krig. 

Anonymkode: 1d923...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/2/2022 den 15.55):

Jeg har snart jobbet i Telemarksbataljonen i 3 år som grenader/lagfører.
Må innrømme at det har blitt vanskeligere å komme i kontakt med damer ettersom at 80 % av folkene her er menn.. Lite fri får vi også. Tilbringer ganske mye av tiden på jobb og leir. Er 24 år gammel. 
Har alltid vært en ganske sosial kar og elsker jobben min, men ettersom at den biologiske-klokken tikker ønsker jeg meg fryktelig å finne  en dame.
Var i bryllup til bestekompisen min for 2 uker siden, var litt kjipt være en av dem som sto alene uten en partner ved siden av..😅 Men glad på hans vegne! 😎

Du har da pinadø ingen biologisk klokke som mann.  Det er verre med kvinnfolk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 16.02):

Du er 24 år og mann. Du har ingen biologisk klokke som tikker.

Streng tatt har han det, men han har veldig god tid på seg. Den mannlige overgangsalderen inntreffer ca. ti år etter kvinnenes (dvs. i alderen 45–60 år). 

Anonymkode: bafb7...6bd

Skrevet

Nei. Liker ikke militærmenn. Heller ikke jegere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...