Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere mødre som føler seg alene med daglidagse gjøremål? At man ikke blir sett? At ingenting blir gjort med mindre du sier hva som skal gjøres?

Føler at kjæresten ikke lengere er like tiltrekkende, små krangling hele tiden osv?

Anonymkode: 69df6...77c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Alt du skrev.

Anonymkode: fab2d...4d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Alt du skrev.

Anonymkode: fab2d...4d5

Hva gjør man med det? Altså føles ut som jeg har fått 10 forskjellige personeligheter, humøret svinger som en ber-og dal bane. Prøver starte hverdag possitiv. Men ender alltid opp med at jeg irriterer meg over noe..

Anonymkode: 69df6...77c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men om du spørr mannen min sier han nok ja.

Anonymkode: 526a3...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjente på mye av det i perm. Selv om han er en mann som vasker, rydder og er huslig sånn sett. Så det gjorde han. Men følte ofte jeg måtte be om at han trillet tur med baby, be om å få sove ut, be han holde baby mens jeg tok en dusj. Tror jeg savnet at han SÅ meg, skjønte at det var mye for meg hjemme med baby på dagtid og natt. Og følelsen av at han unnet meg avlastning. Snakket mye om dette i permen. Syns det ble nye bedre etter hans perm. Føler oss mer likestilt nå på alt. (Annenhver dag med legging, den andre rydder/vasker mens den andre går på badet med barnet osv)

venter nå nr 2 og spent på hvordan den perioden blir denne gangen

Anonymkode: 21ff3...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en tøff tid. Vær stolt hvis forholdet overlever det! Den ultimate test. Begge må være superrause og nesten utslette egne behov. 

Anonymkode: 3269f...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nok mange som føler det slik.

Jeg har stor tro på at det blir bedre når samboer går i permisjon, da ser han faktisk hva det innebærer. Han tror jeg bare leker, triller og koser med baby dag inn, dag ut, enda jeg har fortalt x-antall ganger at det ikke er slik.

Vi har snakket om det en million ganger, men han mener han bidrar nok. Nå overtar han om en snau uke, så da får nok pipa en annen lyd snart.

Anonymkode: 6f9c1...20a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har stor tro på at det blir bedre når samboer går i permisjon, da ser han faktisk hva det innebærer. Han tror jeg bare leker, triller og koser med baby dag inn, dag ut, enda jeg har fortalt x-antall ganger at det ikke er slik.

Vi har snakket om det en million ganger, men han mener han bidrar nok. Nå overtar han om en snau uke, så da får nok pipa en annen lyd snart.

Det hjalp ikke her. Jeg fikk bare høre at alt var mye bedre i min permisjon 🙄 "Baby sov jo ikke på dagtid" hos ham, så jeg måtte ta netter og stå opp med babyen selv om jeg skulle på jobb. Og det stemte ikke, babyen sov mye bedre jo eldre han ble.

Anonymkode: f697b...1f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hjalp ikke her. Jeg fikk bare høre at alt var mye bedre i min permisjon 🙄 "Baby sov jo ikke på dagtid" hos ham, så jeg måtte ta netter og stå opp med babyen selv om jeg skulle på jobb. Og det stemte ikke, babyen sov mye bedre jo eldre han ble.

Æsj da.... Håper ikke det blir slik her. 😅

Jeg har vært tydelig på at jeg skal gjøre akkurat like lite som han har gjort det året jeg har vært hjemme, så vi får nå se.....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ehm. Også er permisjonen til mannen em svært kort periode, og det tar ikke så lang tid etter permisjonen at de går tilbake til jobb og er ferdig med alt annet. Dessverre. Så fint for barnet å være med pappa en stund, men mannfolka gidder ikke opprettholde nivået av involvering om de ikke må. Problemer er selvsagt at vi tar over og faktisk lar dem slippe unna. Eneste løsning er å stille krav, konkretiserte fordeling av oppgaver og sørge for at de er daglig involvert i driften av hjemmet. Lar man de slappe av en uke blir de som barn selv som bare lar "mor" ta seg av alt inkludert seg selv. Tror egentlig de fleste mannfolk ønsker seg tilbake til mor og setter pris på en kone som tar seg av alle inklusive seg selv. Veldig fort gjort å gå i "mammafella" og begynne å ta seg av mannen som et barn i stedet for å kreve at likeverdig partner. Alt er egentlig opp til oss selv...

Anonymkode: c06ea...8a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ehm. Også er permisjonen til mannen em svært kort periode, og det tar ikke så lang tid etter permisjonen at de går tilbake til jobb og er ferdig med alt annet. Dessverre. Så fint for barnet å være med pappa en stund, men mannfolka gidder ikke opprettholde nivået av involvering om de ikke må. Problemer er selvsagt at vi tar over og faktisk lar dem slippe unna. Eneste løsning er å stille krav, konkretiserte fordeling av oppgaver og sørge for at de er daglig involvert i driften av hjemmet. Lar man de slappe av en uke blir de som barn selv som bare lar "mor" ta seg av alt inkludert seg selv. Tror egentlig de fleste mannfolk ønsker seg tilbake til mor og setter pris på en kone som tar seg av alle inklusive seg selv. Veldig fort gjort å gå i "mammafella" og begynne å ta seg av mannen som et barn i stedet for å kreve at likeverdig partner. Alt er egentlig opp til oss selv...

Anonymkode: c06ea...8a7

Jeg synes det er litt ansvarsfraskrivelse av mannen, er de virkelig så håpløse at det er opp til kvinner å få dem til å gjøre grunnleggende ting i hjemmet? Føler at denne holdningen legger all skylda på kvinner fordi vi "lar dem slippe unna". 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...