Entern Skrevet 3. januar 2022 #21 Del Skrevet 3. januar 2022 Evangeliske kristne...🤐 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nykalender2022 Skrevet 3. januar 2022 #22 Del Skrevet 3. januar 2022 Sommer2464 skrev (18 timer siden): Adventister godtar ikke praktiserende homofile: ''Abort, prevensjon og samliv'' Abort, prevensjon og samliv - Adventist Nei de godtar ikke en gruppe mennesker basert på deres seksuelle legning. Dette er de ærlige på. De tror på bibelen som sier: 8 Men vi vet at loven er god når vi bruker den rett, 9 og forstår at loven ikke er bestemt for den rettferdige, men for lovbrytere og ulydige, ugudelige og syndere, spottere og gudsfornektere, og for dem som slår sin far og mor, for mordere, 10 dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære. Det er ingen som truer noen til å bli medlem og dere kan ikke true de til å mene det samme som dere. Hvis noen tror at jorda er flat og at de som har downs skal bli abortert så er det lov. Hvis man er fri så kan man tro og tenke hva man vil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #23 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ok, men det er nå bare din mening. Flertallet i verden mener heldigvis fortsatt det. Anonymkode: 0ce4c...73d Vis en kilde som sier at flertallet mener det. Anonymkode: 396ef...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #24 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, for det er ikke grunnlag for det i Bibelen og det strider ikke med fornuft slik oppheving av forbudet mot homofili gjorde som bare har ført til spredning av sykdommer og annet svineri. Anonymkode: 0ce4c...73d Hva mener du? Er det ikke grunnlag i Bibelen for vold mot barn eller tvungen sex i ekteskapet? Rimelig sikker på at det finnes greit med bibelvers som kan tolkes dithen at begge deler er innafor. For ordens skyld: jeg er imot begge. Du er klar over at heterofile kan spre greit med seksuelt overførbare sykdommer de også? Anonymkode: e1e76...6b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. januar 2022 #25 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er en synd i følge Bibelen, og det må kristne følge. De kan omvende seg og be om nåde og kristne bør forsøke å få dem til å gjøre det, men å ta dem inn i våre trossamfunn bare vanner ut troa vår, slik vi har sett med den norske kirke og er ikke bra for noen. At noe har eksistert betyr ikke at det var normalt, de har alltid vært i mindretall og i mesteparten av historien har dette vært forbudt. Anonymkode: 0ce4c...73d Disse "kristne" er såpass dårlige og lavmoralske mennesker at de ser ned på folk med f.eks. homofil legning. Tror de liksom at gud har skapt homofili fordi de "retttroende" skal ha noen å hakke på og føle seg mer høyverdig enn? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #26 Del Skrevet 3. januar 2022 Sommer2464 skrev (18 timer siden): Adventister godtar ikke praktiserende homofile: ''Abort, prevensjon og samliv'' Abort, prevensjon og samliv - Adventist Da så. Da får homofile skygge den gjengen der også. Anonymkode: 79269...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nykalender2022 Skrevet 3. januar 2022 #27 Del Skrevet 3. januar 2022 I Grosny skrev (Akkurat nå): Disse "kristne" er såpass dårlige og lavmoralske mennesker at de ser ned på folk med f.eks. homofil legning. Tror de liksom at gud har skapt homofili fordi de "retttroende" skal ha noen å hakke på og føle seg mer høyverdig enn? Gud må vell ha skapt de homofile også? Tror seriøst ikke kristne generelt ser ned på eller snakker stygt om homofile. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 3. januar 2022 #28 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ok, men det er nå bare din mening. Flertallet i verden mener heldigvis fortsatt det. Anonymkode: 0ce4c...73d Er man kristen, så tror man pr def at Gud er allmektig. Gud er enten ond eller inkompetent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. januar 2022 #29 Del Skrevet 3. januar 2022 Nykalender2022 skrev (4 minutter siden): Gud må vell ha skapt de homofile også? Tror seriøst ikke kristne generelt ser ned på eller snakker stygt om homofile. Diskriminering , sanksjoner og baksnakkelse mot homofile er en uting som har fulgt flere religioner. Det var mer utbredt blant kristne før, men mange kristne samfunn har utviklet seg såpass langt at din generelle oppfatning har mye for seg. I noen islamske samfunn er det absolutt ille. Særlig i Saudi-Arabia. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. januar 2022 #30 Del Skrevet 3. januar 2022 sicario skrev (5 timer siden): Er man kristen, så tror man pr def at Gud er allmektig. Gud er enten ond eller inkompetent. Artig nok viser mange av de eldste tekstene i GT en Gud som IKKE er allmektig. Som er mer som en konstitusjonell monark enn en absolutt enehersker. Han er Den Høyeste men det finnes flere Høye. Han er El Elohim men det er mange Elohim og Bene Elohim. I Grosny skrev (5 timer siden): Diskriminering , sanksjoner og baksnakkelse mot homofile er en uting som har fulgt flere religioner. Det var mer utbredt blant kristne før, men mange kristne samfunn har utviklet seg såpass langt at din generelle oppfatning har mye for seg. I noen islamske samfunn er det absolutt ille. Særlig i Saudi-Arabia. Jepp dette her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #31 Del Skrevet 3. januar 2022 I Grosny skrev (27 minutter siden): Disse "kristne" er såpass dårlige og lavmoralske mennesker at de ser ned på folk med f.eks. homofil legning. Tror de liksom at gud har skapt homofili fordi de "retttroende" skal ha noen å hakke på og føle seg mer høyverdig enn? Tror de ikke at homofile har de følelsene de har som en slags test fra Gud, slik at de skal gå igjennom prøvelsene ved å fortrenge sin egen legning for å bevise for den «fantastiske» Gud hvor rettroende og oppofrende de er? Det med at de rettroende kan se ned på og hakke på dem er vel mer en slags bonus. Alle religiøse samfunn trenger vel noen de kan «redde fra fortapelsen», viktig å ha en felles fiende og et felles mål, og det holder visst ikke å bare ha som mål å være gode mennesker uten klare fiender. Anonymkode: 3c6d5...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. januar 2022 #32 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror de ikke at homofile har de følelsene de har som en slags test fra Gud, slik at de skal gå igjennom prøvelsene ved å fortrenge sin egen legning for å bevise for den «fantastiske» Gud hvor rettroende og oppofrende de er? Det med at de rettroende kan se ned på og hakke på dem er vel mer en slags bonus. Alle religiøse samfunn trenger vel noen de kan «redde fra fortapelsen», viktig å ha en felles fiende og et felles mål, og det holder visst ikke å bare ha som mål å være gode mennesker uten klare fiender. Anonymkode: 3c6d5...279 Gud er ikke så kjip, med mindre man er gnostiker eller pietist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #33 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hva mener du? Er det ikke grunnlag i Bibelen for vold mot barn eller tvungen sex i ekteskapet? Rimelig sikker på at det finnes greit med bibelvers som kan tolkes dithen at begge deler er innafor. For ordens skyld: jeg er imot begge. Du er klar over at heterofile kan spre greit med seksuelt overførbare sykdommer de også? Anonymkode: e1e76...6b0 Det er uansett i gamle testamentet som kristne ikke følger lengre. Sjansen er mye mindre enn for homofile, som årsaken til aids, hiv og andre sykdommer. Anonymkode: 0ce4c...73d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 3. januar 2022 #34 Del Skrevet 3. januar 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 3. januar 2022 #35 Del Skrevet 3. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tror de ikke at homofile har de følelsene de har som en slags test fra Gud, slik at de skal gå igjennom prøvelsene ved å fortrenge sin egen legning for å bevise for den «fantastiske» Gud hvor rettroende og oppofrende de er? Det med at de rettroende kan se ned på og hakke på dem er vel mer en slags bonus. Alle religiøse samfunn trenger vel noen de kan «redde fra fortapelsen», viktig å ha en felles fiende og et felles mål, og det holder visst ikke å bare ha som mål å være gode mennesker uten klare fiender. Anonymkode: 3c6d5...279 Legningsfortrenging kan gi dårlige utslag. Tenk om en omvendt homofil mann gifter seg med ei dame og bruker henne som en fasade men ikke liker å gi henne masse kos, kjærlighet og sex. Den dama får et stusselig sexliv , særlig hvis hun er trofast til døden (noe gode kristne er, og de nest beste kristne later som de er). Stusselig sexliv kan også gjøre forholdet stusselig og gledesfattig og føre til dårlig stemning og dårlig psykisk og også fysisk helse. Endret 3. januar 2022 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #36 Del Skrevet 3. januar 2022 Entern skrev (21 minutter siden): Gud er ikke så kjip, med mindre man er gnostiker eller pietist. Jeg tror ikke på Gud, men alle menighetssidene jeg var inne på og leste om dette, beskrev det mer eller mindre slik. Jeg som ikke-kristen leser Bibelen og budskapet i den svært annerledes enn de fleste menigheter og trosretninger jeg har hørt om, men de må jo få ha sin tolkning, slik jeg gjerne vil ha min. Anonymkode: 3c6d5...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. januar 2022 #37 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tror ikke på Gud, men alle menighetssidene jeg var inne på og leste om dette, beskrev det mer eller mindre slik. Jeg som ikke-kristen leser Bibelen og budskapet i den svært annerledes enn de fleste menigheter og trosretninger jeg har hørt om, men de må jo få ha sin tolkning, slik jeg gjerne vil ha min. Anonymkode: 3c6d5...279 Vel ifølge Jobs bok kan Gud teste mennesker temmelig hardt...enig i at det nok kan tolkes slik selv om jeg og du ikke tolker det slik. En av Bibelens både sterkeste og svakeste sider er alle tolkningsmulighetene, AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er uansett i gamle testamentet som kristne ikke følger lengre. Sjansen er mye mindre enn for homofile, som årsaken til aids, hiv og andre sykdommer. Anonymkode: 0ce4c...73d Mange kristne følger GT for mye, selv om JK sa «jeg er hele loven»...😵 Troen på arvesynd sitter i og, selv om det gjør JKs offer meningsløst 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #38 Del Skrevet 3. januar 2022 Entern skrev (3 minutter siden): Vel ifølge Jobs bok kan Gud teste mennesker temmelig hardt...enig i at det nok kan tolkes slik selv om jeg og du ikke tolker det slik. En av Bibelens både sterkeste og svakeste sider er alle tolkningsmulighetene, Det er både trist og ganske i tråd med den menneskelige natur å heller velge å tolke noe slik at man lager seg fiender og mennesker som er mindre verdt enn de «rettroende». Uansett er det synd, da alle religioner i utgangspunktet kan brukes til å lage et mer inkluderende og varmere samfunn for absolutt alle. Anonymkode: 3c6d5...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 3. januar 2022 #39 Del Skrevet 3. januar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Å jeg trodde du var Jehovas vitne. var - ikke er 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. januar 2022 #40 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er både trist og ganske i tråd med den menneskelige natur å heller velge å tolke noe slik at man lager seg fiender og mennesker som er mindre verdt enn de «rettroende». Uansett er det synd, da alle religioner i utgangspunktet kan brukes til å lage et mer inkluderende og varmere samfunn for absolutt alle. Anonymkode: 3c6d5...279 Helt enig ☝️👍 Godt sagt 😊 Ellers hadde jo JK et par lignelser og uttalelser om dømming av enkeltindivider og grupper. Folk i dag kjenner dessverre ikke alltid konteksten. Lignelsen om Den Gode Samaritaner er jo f.eks. på mange måter en sterkt antirasistisk tekst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå