Gå til innhold

Adventister godtar ikke praktiserende homofile

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så bra! Skjønner godt at de ikke vil ha folk som lever på en måte som strider totalt med Bibelen. Synd Den Norske Kirke ikke er like tøffe og tør å stå opp for Guds ord.

Anonymkode: 0ce4c...73d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra! Skjønner godt at de ikke vil ha folk som lever på en måte som strider totalt med Bibelen. Synd Den Norske Kirke ikke er like tøffe og tør å stå opp for Guds ord.

Skam deg homofili er naturlig hvis kristendommen er sann var forfatterne som skrev at homofili var galt bare fulle.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (6 minutter siden):

Skam deg homofili er naturlig hvis kristendommen er sann var forfatterne som skrev at homofili var galt bare fulle.

Homofili har alltid vært unaturlig gjennom hele menneskets historie. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Homofili har alltid vært unaturlig gjennom hele menneskets historie. 

Homofili har eksistert gjennom menneskets historie og en en av driftene/egenskapene noen mennesker har, jeg ser ikke hvorfor dette er verre enn grådighet og ondskap. Det er mange ting som iflg Bibelen er en synd og ingen mennesker er ufeilbare. Man ser i dyreriket også at homofili praktiseres, blandt sjimpanser blandt annet. Jeg er kristen selv men forstår ikke demoniseringen av homofili da det, i mitt syn, er mange verre synder man som menneske kan gjøre.

Anonymkode: 52954...2f8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Homofili har eksistert gjennom menneskets historie og en en av driftene/egenskapene noen mennesker har, jeg ser ikke hvorfor dette er verre enn grådighet og ondskap. Det er mange ting som iflg Bibelen er en synd og ingen mennesker er ufeilbare. Man ser i dyreriket også at homofili praktiseres, blandt sjimpanser blandt annet. Jeg er kristen selv men forstår ikke demoniseringen av homofili da det, i mitt syn, er mange verre synder man som menneske kan gjøre.Anonymkode: 52954...2f8

Det er en synd i følge Bibelen, og det må kristne følge. De kan omvende seg og be om nåde og kristne bør forsøke å få dem til å gjøre det, men å ta dem inn i våre trossamfunn bare vanner ut troa vår, slik vi har sett med den norske kirke og er ikke bra for noen.

At noe har eksistert betyr ikke at det var normalt, de har alltid vært i mindretall og i mesteparten av historien har dette vært forbudt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en synd i følge Bibelen, og det må kristne følge. De kan omvende seg og be om nåde og kristne bør forsøke å få dem til å gjøre det, men å ta dem inn i våre trossamfunn bare vanner ut troa vår, slik vi har sett med den norske kirke og er ikke bra for noen.

At noe har eksistert betyr ikke at det var normalt, de har alltid vært i mindretall og i mesteparten av historien har dette vært forbudt.

Jeg syns det er utrolig at folk i 2022 mener at homofili er synd.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er utrolig at folk i 2022 mener at homofili er synd.

Ok, men det er nå bare din mening. Flertallet i verden mener heldigvis fortsatt det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok, men det er nå bare din mening. Flertallet i verden mener heldigvis fortsatt det.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist at flertallet i verden mener det og skjønner godt at du er anonym.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Adventistene har mye bra for seg, men også mange snevre menneskeregler.  De følger av og til ordet til Ellen G White mer enn ordet til Jesus. 

Anonymkode: 7d5a4...3cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis man vil sammenligne seg med verdisynet til den tredje verden, så tenker jeg at man har all grunn til selvransakelse. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er en type tro som får nakkehårene til å reise seg. Den ekle falske fasaden til "gode" skinnhellige kristne.

Anonymkode: eef64...199

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og så da? Det er også mye som har ikke har vært forbudt men som er det nå. Vold mot barn, for eksempel. Eller voldtekt innenfor ekteskapet. Synes du det er fornuftig også?

Anonymkode: e1e76...6b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og så da? Det er også mye som har ikke har vært forbudt men som er det nå. Vold mot barn, for eksempel. Eller voldtekt innenfor ekteskapet. Synes du det er fornuftig også?Anonymkode: e1e76...6b0

Nei, for det er ikke grunnlag for det i Bibelen og det strider ikke med fornuft slik oppheving av forbudet mot homofili gjorde som bare har ført til spredning av sykdommer og annet svineri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og så da? Det er også mye som har ikke har vært forbudt men som er det nå. Vold mot barn, for eksempel. Eller voldtekt innenfor ekteskapet. Synes du det er fornuftig også?

Anonymkode: e1e76...6b0

Forklar heller hvorfor det er fornuftig at noen som er homofil ønsker å leve etter en overtro som fordømmer deres eget kjærlighetsliv 🧐

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at mine barn blir streite. Og det sier jeg ikke fordi jeg har noe i mot homofile men fordi jeg håper at de slipper å måtte forsvare det å elske sin kjære. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofiemyr skrev (6 timer siden):

Forklar heller hvorfor det er fornuftig at noen som er homofil ønsker å leve etter en overtro som fordømmer deres eget kjærlighetsliv 🧐

Å jeg trodde du var Jehovas vitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...