AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Hei alle damer som er sammen med menn Jeg lurer på om dere vil fortelle litt om mannen har en søster på omtrent samme alder, som han har vokst opp sammen med, alternativt om han har vokst opp med en jentevenn, og litt om hvorvidt dere føler at dere blir sett, hørt og ivaretatt av mannen. Anonymkode: cfa64...655
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei alle damer som er sammen med menn Jeg lurer på om dere vil fortelle litt om mannen har en søster på omtrent samme alder, som han har vokst opp sammen med, alternativt om han har vokst opp med en jentevenn, og litt om hvorvidt dere føler at dere blir sett, hørt og ivaretatt av mannen. Anonymkode: cfa64...655 Mannen min har kun en søster på under 2 år eldre. Jeg føler meg ikke sett og han sier sjelden noe fint, han er flink på å vise at han bryr seg ved å gjøre tjenester en sjelden gang! Anonymkode: a72dd...916 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Min mann har en søster som er noen år eldre enn ham. De to har ikke noe godt forhold (hovedsaklig han som ikke vil ha kontakt med henne). Min mann har hatt mange jentevenner. Jeg føler meg sett, hørt og ivaretatt av ham. Anonymkode: b4dfb...c82
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Mannen min har søster og han er den skjønneste, snilleste som finnes. Anonymkode: fcae1...09c
Anciol Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Mannen min har en del år yngre halvsøster som er en super dame, og en flink mor:) De snakker ofte sammen!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Samboeren min har ikke noen søster. Jeg føler meg sett, hørt og ivaretatt. Anonymkode: 06f3e...d39 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Ja, men hun er litt yngre. Så han har alltid hatt en omsorgsrolle, fremfor å være venn. Og han har flere, nære kvinnelige kollegaer. Han er fantastisk, både mot meg, henne, og alle andre. Anonymkode: e6ec5...d8f 1
Olive_North Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Ja, hun er noen år yngre. Og de er close, hun og jeg er også veldig gode venner så vi alle tre henger ofte sammen. Men nå den seneste tiden har jeg sagt st de kan få henge mer uten meg (de vil heldt henge alle tre sammen), fordi det kan være litt Slitsomt å henge med dem når dem klikker inn i søskensonen😅 Jeg føler meg sett og ivaretatt av ham, men samtidig kan hun fortelle han ting som jeg har sagt tuuusen ganger -som han aldri har hørt 😂 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Han har en lillesøster. De er ikke nære, har hatt minimalt med hverandre å gjøre og har ikke mye kontakt nå heller. Føler nesten de var to fremmede under samme tak 😅Han har ei bestevenninne som han har hatt siden de var små. Hun er gull verdt!! Hun har alltid holdt ham litt i ørene og har blitt en god venninne av meg også. Vet at jeg alltid får fine gaver, for hun er med på shopping 😉 Han er veldig flink til å se meg, høre meg, forstå meg og vise masse kjærlighet og omsorg 😊 Anonymkode: 37163...101 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Min eksmann har to søstre. De er tett i alder og han er eldst. Den ene har han et veldig dårlig forhold til. Den andre har han et litt bedre forhold til, men hun er veldig «needy». Han var ikke særlig oppmerksom eller kjærlig mot meg, var nok hovedårsaken til at det ble slutt. Anonymkode: 82e10...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Min har en storesøster. Har inntrykk av at menn med storesøstre de har et godt forhold til, er supre kjærester. Og enda bedre om de er godt vant til å ha venninner. Anonymkode: 4e0a8...07e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #12 Skrevet 5. januar 2022 Jeg husker jeg misunte kompisene som hadde søstre, for de var ikke redde for å prate med jenter, slik som jeg var. Søstre betyr gjerne huset fullt av søstres venninner også. Men jeg skjønner at det ikke automatisk gjør menn til kvinnekjennere. Anonymkode: f4ed3...8fb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #13 Skrevet 5. januar 2022 Mannen har to søstre, en eldre og en yngre. Hele søskenflokken er veldig nære, og jeg har også et godt forhold til de. Mannen min er verdens snilleste, og føler meg absolutt sett og godt behandlet av ham. Anonymkode: d410e...faa
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Skrevet 5. januar 2022 Grunnen til at jeg spurte er at jeg i det siste har lagt merke til at jeg overfor enkelte menn (ikke kjæresten, men andre) bare kan gi opp å bli hørt. Uansett hva det er jeg forsøker å si, så blir dette motsagt, overkjørt, man avsporer etc...ja, det er en så intrikat mengde teknikker som brukes, at jeg egentlig kan samle disse i ett; forsøk på å vinne en samtale. Og da føler man seg jo ikke hørt eller sett eller ivaretatt. Og da har jeg tenkt litt på de forholdene jeg leser om her inne, hvor kvinner er utslitt og bare vil bort fra mannen. Og jeg har lurt litt på hvorfor noen menn holder på sånn. Jeg har tenkt at det nok er litt typisk menn at man konkurrere mot hverandre fremfor å støtte hverandre. Og at hvis man da ikke er vant med jenter/kvinner, så forstår man ikke hvor feil det ofte blir for kvinner. Jeg kunne sikkert også spurt kvinner om de har en bror og om de får det til med menn eller ikke. Jeg kom også på en episode i Friends hvor Monica sliter med at Ross er kompetitiv, selv i voksen alder, og at han enda tror hun liker det. Men hun er jo også nokså kompetitiv. Og Ross et skrekkeksempel på en mann. Joey, derimot, har mange søstre, og synes å ha lært mye om kvinner. Og Chandler har ingen søstre og han gjør jo alt rett når han omsider får seg dame. Jeg synes søskenforhold vs kjæresteforhold er spennende grunnlag for en diskusjon/samtale Anonymkode: cfa64...655
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min har en storesøster. Har inntrykk av at menn med storesøstre de har et godt forhold til, er supre kjærester. Og enda bedre om de er godt vant til å ha venninner. Anonymkode: 4e0a8...07e Det hadde jo vært en oppløftende tanke. Er storesøster selv, og har en bror som har vært i det samme forholdet siden han var tenåring. Nå er han godt voksen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg husker jeg misunte kompisene som hadde søstre, for de var ikke redde for å prate med jenter, slik som jeg var. Søstre betyr gjerne huset fullt av søstres venninner også. Men jeg skjønner at det ikke automatisk gjør menn til kvinnekjennere. Anonymkode: f4ed3...8fb Jeg har tenkt på det samme med venninner. Noen av de har brødre og snakker lett med menn, mens andre ikke har brødre, og er langt mer keitete overfor menn. Anonymkode: cfa64...655 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 Min mann har ingen søstre, heller ingen kusiner. Han har imidlertid en gjeng han har hengt sammen med siden tenårene, der noen av guttenes søstre og kjærester også var med, men alle disse var "off limits" for flørting/sex, så i dag anser han dem som noe på linje med søstre/kusiner (og han har fremdeles kontakt med hele gjengen, uavhengig av kjønn, og nå nærmer de seg 50 alle sammen). Han er en flott mann, opptatt av likestilling og lik behandling uavhengig av kjønn, og oppfører seg også deretter. Snakker like gjerne til kvinner som til menn, og barn også, siden han behandler alle som mennesker og ingen som mystiske vesner. Så man må iallefall ikke ha en søster selv, for å få den "kompetansen". Anonymkode: 49b00...2b9
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Min mann har ingen søstre, heller ingen kusiner. Han har imidlertid en gjeng han har hengt sammen med siden tenårene, der noen av guttenes søstre og kjærester også var med, men alle disse var "off limits" for flørting/sex, så i dag anser han dem som noe på linje med søstre/kusiner (og han har fremdeles kontakt med hele gjengen, uavhengig av kjønn, og nå nærmer de seg 50 alle sammen). Han er en flott mann, opptatt av likestilling og lik behandling uavhengig av kjønn, og oppfører seg også deretter. Snakker like gjerne til kvinner som til menn, og barn også, siden han behandler alle som mennesker og ingen som mystiske vesner. Så man må iallefall ikke ha en søster selv, for å få den "kompetansen". Anonymkode: 49b00...2b9 Jo, men når man er tenåring så er man jo allerede godt i gang med puberteten, så da har man ikke kjent hverandre siden da man var like og før man "skilte lag" som kjønn. En annen ting som du nevner, og som jeg ikke hadde tenkt å nevne, er dette med likestilling. En av de tingene med de mennene jeg fortalte om (de som oppfører seg som om en samtale er en konkurranse) er at disse også alltid er opptatt av likestilling. Og jeg har lurt på om det er fordi de tror at menn og kvinner er like, at de også tror at kvinner liker å konkurrere om alt mulig. Mens de mennene som ikke er så opptatt av likestilling ofte ser på kjønnsforskjellene som en dyd, og dermed i større grad behandler kvinner på kvinners premisser. Anonymkode: cfa64...655
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er en flott mann, opptatt av likestilling og lik behandling uavhengig av kjønn, og oppfører seg også deretter. Snakker like gjerne til kvinner som til menn, og barn også, siden han behandler alle som mennesker og ingen som mystiske vesner. Så man må iallefall ikke ha en søster selv, for å få den "kompetansen". Anonymkode: 49b00...2b9 Har tenkt litt på denne. Du svarer jo i grunnen på det motsatte av det jeg spør om (behandler menn og kvinner likt, vs ser, hører og ivaretar kvinner). Og dermed underbygger du jo bare at man behøver en søster for å ha den kompetansen som jeg etterlyste. Det er flere her i tråden som bommer totalt på det jeg spør om, så man kan kanskje anta at kvinner ikke ligger så mye foran menn når det kommer til å forstå andre. Anonymkode: cfa64...655
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Min samboer har ei søster som er to år yngre enn seg, og ei søster som er 6 år yngre enn seg. Jeg føler meg i aller høyeste grad ivaretatt av denne mannen. Han viser meg kjærlighet, nærhet og trygghet. Respekterer meg. Familien hans er veldig familiekjær og kjærlig. De elsker familiesammenkomster og feirer alt som kan feires. Min eks hadde to yngre søstre som var 4 og 7 år yngre enn seg. Han er en narcissist og voldtektsmann. Familien hans liker ikke å feire noe. De pynter seg ikke og er stort sett bare sur på hverandre. Tror ikke det med søstre har noen sammenheng. Anonymkode: 72ad3...76d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Samboeren min er atpåklatt, og har to søstre som er 13 og 15 år eldre enn ham. Han har enorm respekt for kvinner, noe jeg egentlig tror har mest sammenheng med måten han er oppdratt (hele familien er feminister, opptatt av likestilling og til venstre for sentrum politisk sett), men det har kanskje bidratt litt at han har hatt tre "morsfigurer" i oppveksten. Han er også veldig kjærlig og oppmerksom, og det tror jeg han har fra faren, som er en svært loyal og varm ektemann og far. De er den type familie som alltid stiller opp for hverandre, og som er glade i å tilbringe mye tid sammen. Alle tre barna bor i samme by som foreldrene, og vi møtes minst en gang i mnd. Ville nok vært oftere om det ikke var for covid, tror jeg. For meg er dette perfekt, jeg har blitt kjempeglad i familien hans og det føles utrolig godt å være så velkommen og elsket. På mange måter er familiene våre ganske like, jeg er også atpåklatt med eldre brødre, og foreldrene våre har veldig mye felles politisk sett, så vi har hatt mange av de samme verdiene i oppveksten. Av ekser har jeg hatt en veldig omsorgsfull og god mann med to yngre søstre, og en skikkelig drittsekk som hadde en eldre bror og en yngre søster. Forhold nummer to tok slutt ganske raskt, og varsellampene begynte å lyse da jeg så at han ikke behandlet lillesøsteren særlig pent. Han var ikke direkte slem med henne, men utnyttet det at hun så opp til ham med å få henne til å gjøre ting han ikke gadd selv, snakket ned til henne, og aldri inviterte henne med ut på byen eller fest med hans venner, slik at hun alltid følte seg litt utenfor. Den eldste broren var ikke særlig trivelig heller, han var typen som mente at kvinner skulle gjøre alt i huset mens han kunne sitte foran tv-en, så å feire jul med dem var en kjip 50-talls affære. Ble slutt rett over nyttår, merkelig nok 😅 OG etter det forholdet ble jeg mye mer selektiv, syn på kvinner og likestilling ble en avgjørende pekepinn i valg av fremtidig partner. Anonymkode: 201d5...411
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå