Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Synes det hadde vært interessant å vite andres språk. Vi har fem kjærlighetsspråk, så hva er ditt?

1. Anerkjennede ord

2. Tid for hverandre

3. Gaver

4. Tjenester

Mitt kjærlighetsspråk er anerkjennede ord. Jeg bruker ord  for å vise kjærlighet, og det er det jeg foretrekker å motta selv.

Anonymkode: 84d9c...3ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte av:

5. Fysisk nærhet

Anonymkode: 84d9c...3ce

AnonymBruker
Skrevet

The Bullshit Of The 5 Love Languages

For meg gjelder alle i forskjellige settinger. Og det tror jeg gjelder alle som klarer å ha seriøse lange forhold. 

Anonymkode: 61b78...ef3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mine er 1 og 5.

Anonymkode: 05d34...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Mitt er trygghet og humor. Hvilken kategori havner det i?

Anonymkode: 46b7b...e15

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk nærhet 

Anonymkode: ed6ad...6f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle sammen, varierer etter omstendigheter og personer. Bruker vel 1, 2 og 4 mest, tror jeg.

Anonymkode: f98a0...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

The Bullshit Of The 5 Love Languages

For meg gjelder alle i forskjellige settinger. Og det tror jeg gjelder alle som klarer å ha seriøse lange forhold. 

Anonymkode: 61b78...ef3

Takk! Har alltid syns dette er bullshit. Har skrevet det her inne flere ganger, men foĺk er så jævla ukritiske mange ganger. Helt utrolig.

"I don't know if he was high while writing this..."  

Right. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

5, 1, 2, 4, i den rekkefølgen. Har vanskelig for å forstå gaver, men jobber med det. Jeg tror det er viktig å kunne alle, men er ikke i tvil om at noen er intuitive for oss.

Anonymkode: 5a2ad...01c

• Liker 1
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Tenk om det var så enkelt at det bare var en😅 For meg er alle er like viktige bortsett fra gaver, det klarer jeg meg fint uten. 

Tok en sånn kjapp test på det store internettet. Fysisk nærhet kom visst ut på topp da, selv om jeg vil si jeg verdsetter kvalitetstid like mye. 

Ord er bare ord uten handling i tillegg 🤷‍♀️

Endret av Elder Millennial
AnonymBruker
Skrevet

Alle. Skulle jeg laget en prioritert rekkefølge, hadde det nok vært: 

Tid > Anerkjennende ord > Fysisk nærhet > Tjenester > Gaver 

Jeg går gjennom alle de fem hver eneste uke med kjæresten min. Det er aldri snakk om store gaver altså, det kan være så enkelt som at jeg finner sjokoladen hun liker men som alltid er utsolgt på en kiosk eller at jeg snubler over noe som minner meg om henne. 

Anonymkode: 7fb57...95f

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Fysisk nærhet og anerkjennende ord❤️

AnonymBruker
Skrevet

Fysisk nærhet og anerkjennende ord, MEN bare hvis anerkjennende ord blir fulgt opp av "tjenester"/handlinger som samsvarer. Hvis jeg gjør alt husarbeid hjemme, men bare for høre hvor flink jeg er uten at partner også gjør en innsats for å avlaste meg så betyr de ordene fint lite. Er så lei av menn som bare sitter på sofaen og serverer lovord og komplementer. Hvis man virkelig ser verdien av andres arbeid så gjengleder man det med å ta i et tak selv, holder ikke bare med "så flink du er" - i hvertfall i min verden.

Anonymkode: 67937...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Fysisk nærhet og tjenester. Gaver kommer aller sist, det bryr jeg meg ikke noe særlig om. K50.

Anonymkode: e1a27...4bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle? Er ikke det vanlig?

Er jeg i et forhold skryter jeg og snakker opp vedkommende, tilbringer mye tid med ham, gir fine gaver jeg vet han ønsker seg, gjør litt ekstra som å dra ut og handle noe jeg vet han trenger, fyller diesel om det trengs/fyller spylevæske og lignende, og jeg liker å ha sex, kysse og sitte i armkroken. 

Anonymkode: d35b0...273

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

6 - sex

Anonymkode: 00899...2c7

AnonymBruker
Skrevet

Mest 2 og 4, men alle er vel aktuelle med unntak av gaver. Det er uviktig for meg. Jeg er veldig lite materialistisk. 

Anonymkode: caa19...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Gaver og tjenester 

Anonymkode: 12fbc...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Min rekkefølge: tjenester- fysisk nærhet- anerkjennende ord- tid -gaver

For hans del er det denne rekkefølgen:  tjenester- fysisk nærhet - tid -gaver-anerkjennende ord

At vi begge setter tjenester høyest er for oss en herlig match, da vi begge daglig føler oss verdsatt av den andre. ( Og han er fantastisk på husarbeide, noe jeg falt pladask for, etter å ha vært gidt i mange år med en som ikke engang hadde sett om huset grodde igjen.) 

Anonymkode: e54f0...755

AnonymBruker
Skrevet

Gaver > Tjenester > Tid for hverandre, annerkjennende ord, fysisk nærhet

De 3 siste ligger egentlig ganske likt.

Jeg har kost meg nå i julen. Har sett noe bort fra prisrestriksjoner og kjøpt det jeg følte for å kjøpe, altså når jeg fant en perfekt gave, kjøpte jeg den, om det var 100kr mer enn det vi sa vi skulle bruke, så brydde jeg meg ikke om det, for jeg elsker å gi 😄

Jeg setter veldig stor pris på at noen gjør noe for meg, da uten at jeg har spurt om det.

Anonymkode: 95a44...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...