AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Del Skrevet 2. januar 2022 I forbindelse med angst? Anonymkode: 46c23...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Del Skrevet 2. januar 2022 Trodde betablokkere var for blodtrykk? Anonymkode: 20a3b...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg bruker propranolol 20mg 2 ganger daglig mot portal hypertensjon. Hjelper litt mot angst, men mtp bivirkningene anbefaler jeg ikke betablokkere mot angst, må finnes noe bedre for det. Anonymkode: 3bb94...285 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Del Skrevet 2. januar 2022 Noe av det som plaget meg mest i forbindelse med angst var hjertebank og problemer med pusten som gjorde det vanskelig å sovne. Synes betablokkere hjalp meg mye. Knuten som jeg hadde i magen løsnet og plutselig kunne jeg trekke pusten ordentlig. Følte meg roligere og sovnet mye lettere. Fikk noen milde bivirkninger. Legen sa de ofte var forbigående ved oppstart og det fikk han rett i. Det varte en ukes tid bare. Anonymkode: dcb3f...cbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Del Skrevet 2. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Trodde betablokkere var for blodtrykk? Anonymkode: 20a3b...196 Betablokkere senker hjertefrekvensen, og dermed også blodtrykk. Men de kan også brukes mot hjertebank Anonymkode: d0eea...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 2. januar 2022 #6 Del Skrevet 2. januar 2022 Ja, god erfaring her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 2. januar 2022 #7 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde betablokkere var for blodtrykk? Anonymkode: 20a3b...196 Det er de de er laget for, men siden de også demper typiske fysiske stressreaksjoner, fungerer de mot angst. Betablokkere er populære hos scenekunstnere som er avhengige av en stø hånd. F.eks. fiolinister. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #8 Del Skrevet 3. januar 2022 Ja jeg bruker det når jeg skal holde foredrag eller på jobbintervju. Mirakel for meg som blir kjempestressa i visse situasjoner. Bruker det kun en sjelden gang og slipper å stamme, få hjertebank og jernteppe osv. jeg brukte først Inderal tror 10mg har brukt propranol siden Inderal forsvant. Enten 10 eller 20mg. Satser på at det ikke gir bivirkninger å bruke det en til to ganger i året. Jeg har brukt det fire ganger de siste seks år. Det ga meg følelse av kontroll over situasjonen. Anonymkode: 04bdf...81d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #9 Del Skrevet 3. januar 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg bruker det når jeg skal holde foredrag eller på jobbintervju. Mirakel for meg som blir kjempestressa i visse situasjoner. Bruker det kun en sjelden gang og slipper å stamme, få hjertebank og jernteppe osv. jeg brukte først Inderal tror 10mg har brukt propranol siden Inderal forsvant. Enten 10 eller 20mg. Satser på at det ikke gir bivirkninger å bruke det en til to ganger i året. Jeg har brukt det fire ganger de siste seks år. Det ga meg følelse av kontroll over situasjonen. Anonymkode: 04bdf...81d Hvis du hadde fått bivirkninger så hadde du jo kjent det og visst det. Hvis du ikke kjenner noe negativ effekt så har du ikke fått bivirkninger. Anonymkode: dcb3f...cbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #10 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du hadde fått bivirkninger så hadde du jo kjent det og visst det. Hvis du ikke kjenner noe negativ effekt så har du ikke fått bivirkninger. Anonymkode: dcb3f...cbe Hva er bivirkningene? Anonymkode: 46c23...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #11 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg bruker det når jeg skal holde foredrag eller på jobbintervju. Mirakel for meg som blir kjempestressa i visse situasjoner. Bruker det kun en sjelden gang og slipper å stamme, få hjertebank og jernteppe osv. jeg brukte først Inderal tror 10mg har brukt propranol siden Inderal forsvant. Enten 10 eller 20mg. Satser på at det ikke gir bivirkninger å bruke det en til to ganger i året. Jeg har brukt det fire ganger de siste seks år. Det ga meg følelse av kontroll over situasjonen. Anonymkode: 04bdf...81d Det er slike situasjoner jeg vurderer og bruke det. Har de samme syndromene og klarer ikke og prestere maks. Anonymkode: 46c23...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Del Skrevet 3. januar 2022 Føler det gir en følelse av kontroll, men skulle ønske deg funket bedre. Har angst og depresjon likevel. Anonymkode: 8929d...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Del Skrevet 3. januar 2022 Lifesaver! Bruker kun i nødstilfeller. Slik som møter, kurs etc.. max ett par tre ganger i året. Men nå slipper jeg å skjelve som et aspeløv og se hjertebanket utenpå t skjorten.. samt grue meg i flere dager på forhånd til symptomene jeg får.. Hele livet mitt har vært en eneste stor kamp mot panikken. Oppdaget disse i 2020 først. Spurte lege om å få, men fastlege sa nei. En turnuslege senere sa derimot tvert ja! Var på gråten da jeg for en gangs skyld innså at jeg hadde snakket i et møte helt uten å få blackout følelse.. Så ja jeg anbefaler se sterkt! Anonymkode: a048d...6e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Del Skrevet 3. januar 2022 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er bivirkningene? Anonymkode: 46c23...a47 Varierer fra person til person. De fleste får ikke bivirkninger. Anonymkode: dcb3f...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Del Skrevet 3. januar 2022 Jeg har fått betablokker og bruker det mot angst og høyt stoffskifte. Har ikke veldig høyt stoffskifte, men i grenseland og har opplev å ha mye hjertebank og høy hvilepuls. Blitt litt bedre nå som jeg tar dette daglig. Nå har jeg endelig normal hvilepuls igjen Anonymkode: 986b7...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Varierer fra person til person. De fleste får ikke bivirkninger. Anonymkode: dcb3f...cbe Stikk morsatt av hva legene mine sier, spesiellt når det kommer til non selektive betablokkere. De aller fleste vil minimum føle seg slapp og sliten. Når du har levercirrhose f.eks får du atenalol eller propranolol og dosene økes sakte helt til du ikke tolererer mer. Anonymkode: 3bb94...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Del Skrevet 4. januar 2022 Veldig god erfaring, jeg er sanger med ekstrem prestasjonsangst og betablokkere gjør at jeg ikke skjelver som en idiot. Anonymkode: 1ba50...b1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stikk morsatt av hva legene mine sier, spesiellt når det kommer til non selektive betablokkere. De aller fleste vil minimum føle seg slapp og sliten. Når du har levercirrhose f.eks får du atenalol eller propranolol og dosene økes sakte helt til du ikke tolererer mer. Anonymkode: 3bb94...285 Ikke tolererer mer??? Anonymkode: 8929d...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 4. januar 2022 #19 Del Skrevet 4. januar 2022 Ja, jeg har brukt det mot angst. Det hjelper veldig på den fysiske angsten, men tar ikke den psykiske. Altså kjenner jeg fremdeles angsten på innsiden, selv om det ikke er like synlig (skjelvinger). Men alle reagerer forskjellig, så jeg vil absolutt anbefale deg å prøve og erfare det selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Del Skrevet 4. januar 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Stikk morsatt av hva legene mine sier, spesiellt når det kommer til non selektive betablokkere. De aller fleste vil minimum føle seg slapp og sliten. Når du har levercirrhose f.eks får du atenalol eller propranolol og dosene økes sakte helt til du ikke tolererer mer. Anonymkode: 3bb94...285 Ja vel. Jeg fikk beskjed om at betablokkere er noen av de eldste og tryggeste medisinene vi har. Hvis de fleste får bivirkninger, så ville det jo stått i pakningsvedlegget. Det gjør det ikke. Det står "kan forekomme hos 1 av 10" på vanlige bivirkninger. Hvordan er det det stikk motsatte av at de fleste ikke får bivirkninger? Du skjønner selv at det du sier ikke stemmer, eller? Men det er standard at folk i dette underforumet elsker å fråtse i skrekken for de å så fæle bivirkningene. Kos dere! Anonymkode: dcb3f...cbe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg