AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Del Skrevet 2. januar 2022 Kundeservice var litt utydelig. kan jeg pakke en egen bag paa inntill 5 kg og sjekke denne inn til baby? Kundeservice mente det maatte vaere i min koffert..men om min veier 23 kg fra for blir det lite plass og den blir tung.. Ellers lurer jeg paa hvordan man egentlig reiser med baby😂 kan jeg ha baby i baeresele gjennom sikkerhetskontrollen? Og kan man gate sjekke inn vogn? sjekker dere inn bagdelen eller bilseter eventuelt? Skal fly alene imorgen og gruer meg litt kjenner jeg🙈 Anonymkode: f2baf...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Del Skrevet 2. januar 2022 Og noen som har erfaringer med aa reise med bilsete paa fly? Altsaa at baby sitter i? Anonymkode: f2baf...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og noen som har erfaringer med aa reise med bilsete paa fly? Altsaa at baby sitter i? Anonymkode: f2baf...b9a Meld deg inn i bilstol gruppen på facebook. Her inne snur de barna ved 2 år og syns det er hysterisk å sikre barn skikkelig til de er 6 år. Anonymkode: 674af...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Del Skrevet 2. januar 2022 Ang bæresele så varierer det på hvem du møter i sikkerhetskontrollen. Kan hende du må løsne og ta ut baby, ka hende du ikke må. Ang vogn aner jeg ikke, velger bilstol eller sele fremfor vogn any day. Hvis du bestiller egen billett/sete til baby har du handbagasje og det bør ikke være noe problem å ta babystol med. Om du ikke har egen billett til barnet går det på egen handbagasje. Anonymkode: 674af...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Del Skrevet 2. januar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Meld deg inn i bilstol gruppen på facebook. Her inne snur de barna ved 2 år og syns det er hysterisk å sikre barn skikkelig til de er 6 år. Anonymkode: 674af...51b ?? Anonymkode: f2baf...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Del Skrevet 2. januar 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ang bæresele så varierer det på hvem du møter i sikkerhetskontrollen. Kan hende du må løsne og ta ut baby, ka hende du ikke må. Ang vogn aner jeg ikke, velger bilstol eller sele fremfor vogn any day. Hvis du bestiller egen billett/sete til baby har du handbagasje og det bør ikke være noe problem å ta babystol med. Om du ikke har egen billett til barnet går det på egen handbagasje. Anonymkode: 674af...51b Fikk beskjed om at bilsete kunne komme med om det er plass paa flyet den dagen. baby trives i vogn- saa jeg spor ikke om noe rundt det. Vogn maa bli det uansett. greit aa vite det om baeresele, det varierer altsaa. Spor fordi min baby egentlig ikke liker selen og derfor litt kronglete med aa ta ut/inn flere ganger. Anonymkode: f2baf...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #7 Del Skrevet 2. januar 2022 Å sende vogn som innsjekket bagasje er inkludert når man bestiller barnebillett. Det er veldig greit! Den sendes som spesialbagasje. Anonymkode: b1c7a...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellFrua Skrevet 2. januar 2022 #8 Del Skrevet 2. januar 2022 Hvis du garantert vil ha med bilsete og ha baby i det under flygning, så må du bestille eget sete til baby. Jeg hadde mine ofte i bæresele gjennom sikkerhetskontrollen, jeg tror aldri jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta han ut. Og hvor skulle jeg gjort av babyen? Jeg reiste alltid med sjal eller meitai da, så var aldri noen metall-deler på bæretøyet. Vogn og bilsete sendte jeg som spesialbagasje, jeg hadde aldri med vogn til sikkerhetskontrollen, eller til gaten, da det egentlig bare var mer styr, enn å bare sjekke den inn, og bruke bæretøy. Nå er mine 12 og 14 år, så det er noen år siden, men tror ikke så mye er forandret. Å fly med baby er veldig greit, blir verre når de bikker året, hehe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Del Skrevet 2. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Å sende vogn som innsjekket bagasje er inkludert når man bestiller barnebillett. Det er veldig greit! Den sendes som spesialbagasje. Anonymkode: b1c7a...14c Klar over det. Lurer paa ang gate check in. Anonymkode: f2baf...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg mener bestemt at jeg sjekket inn en egen, liten koffert da eldste var baby for tre år siden, altså at hun telte som en egen person med egen bagasje. Men nå med den ferskeste babyen har jeg hatt alt oppi min digre, alt for tunge koffert fordi jeg syns det er enklest med én bagasje å holde styr på i tillegg til barna, så jeg har ikke helt oppdatert erfaring. Jeg har opplevd både og mtp. å ta baby ut av bæretøy gjennom sikkerhetskontrollen. Jeg bruker å spørre, og da har de sagt ja noen ganger og nei andre ganger. Kanskje trikset er å late som ingenting og håpe på det beste? Jeg har både opplevd at blid og fornøyd baby fikk bli sittende på ryggen min, og å måtte ta ut en liten, sovende baby av elastisk sjal samtidig som jeg måtte passe på at toåringen ikke forsvant i mengden. Sånn sett vil jeg anbefale å ha med minst og lettest mulig bagasje gjennom sikkerhetskontrollen. Ellers er jeg enig i at det blir verre når de bikker året. Å fly med 1,5-åring syns jeg er vrient 😅 Men så blir det lettere igjen. Håper dere får en fin tur! Anonymkode: ab18e...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og noen som har erfaringer med aa reise med bilsete paa fly? Altsaa at baby sitter i? Anonymkode: f2baf...b9a Jeg har reist med baby 7 mnd i bilstol, hadde glemt bæresele. Bæresele er ett MUST!!! når man reiser alene. Ble mye å bære og han ville ikke ligge i bilstolen så måtte bære han + bilstol+ håndbaggen hans og min. Trodde jeg hadde planlagt godt. Men der fikk jeg meg en overaskelse gitt. Anonymkode: 4fb2e...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Del Skrevet 2. januar 2022 Takk for alle som deler her! flere erfaringer med baggasje? Anonymkode: f2baf...b9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #13 Del Skrevet 3. januar 2022 Har barnet eget sete på flyet kan du sjekke inn egen bagasje. Har du ikke eget sete men baby sitter på ditt fang og reiser under infant billett må du pakke i kun din koffert. Anonymkode: 1733c...0b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #14 Del Skrevet 3. januar 2022 Du kan enkelt bytte språk på tastaturet til mobilen din, bare google det. Må være lettere enn å skrive aa ae oe hele tiden. Anonymkode: 2abd6...013 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #15 Del Skrevet 3. januar 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan enkelt bytte språk på tastaturet til mobilen din, bare google det. Må være lettere enn å skrive aa ae oe hele tiden. Anonymkode: 2abd6...013 Veldig lett aa skrive aa ae oe;) gir du slike “tips” ellers i hverdagen til folk uten at de ber om det og? Sikkert veldig godt likt du:-) Anonymkode: f2baf...b9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #16 Del Skrevet 3. januar 2022 15 minutter siden, AnonymBruker said: Har barnet eget sete på flyet kan du sjekke inn egen bagasje. Har du ikke eget sete men baby sitter på ditt fang og reiser under infant billett må du pakke i kun din koffert. Anonymkode: 1733c...0b4 Det stemmer ikke helt jamfor sidene til norwegian. Men skjonner at du mener det, kundeservice konsulenten klarte heller ikke svare ordentlig! der staar det at man kan pakke inntil 5 kg enten i egen baggasje eller sep. Anonymkode: f2baf...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 3. januar 2022 #17 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fikk beskjed om at bilsete kunne komme med om det er plass paa flyet den dagen. baby trives i vogn- saa jeg spor ikke om noe rundt det. Vogn maa bli det uansett. greit aa vite det om baeresele, det varierer altsaa. Spor fordi min baby egentlig ikke liker selen og derfor litt kronglete med aa ta ut/inn flere ganger. Anonymkode: f2baf...b9a Jeg har flydd mange ganger med baby og eneste gang jeg har måttet ta baby ut av selen var i Spania. Eller har jeg bare måttet løsne så de har kunne se at vi ikke har noe mellom oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #18 Del Skrevet 3. januar 2022 1 hour ago, Pølsevann said: Jeg har flydd mange ganger med baby og eneste gang jeg har måttet ta baby ut av selen var i Spania. Eller har jeg bare måttet løsne så de har kunne se at vi ikke har noe mellom oss. Supert Anonymkode: f2baf...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #19 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Veldig lett aa skrive aa ae oe;) gir du slike “tips” ellers i hverdagen til folk uten at de ber om det og? Sikkert veldig godt likt du:-) Anonymkode: f2baf...b9a Hvordan er det mulig å ta det negativt? Er jo kun en nøytral opplysning som kan gjøre livet ditt litt lettere. Makan til ekstrem hårsårhet. Anonymkode: 2abd6...013 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #20 Del Skrevet 3. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan er det mulig å ta det negativt? Er jo kun en nøytral opplysning som kan gjøre livet ditt litt lettere. Makan til ekstrem hårsårhet. Anonymkode: 2abd6...013 Du bestemmer jo ikke hva som gjor livet mitt enklere eller ei? Jeg synes det er lett aa skrive slik😂 det synes ikke du… hold deg til tema du! 🙂 det finnes flere maater aa komme med “noytral” opplysning- dine maate er saer! Anonymkode: f2baf...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå