AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #21 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Penger vel Anonymkode: 841d2...047 Ja du har arverett til der din far har av penger, men ikke av hva din stemor eier. Hvor kommer hun egentlig inn i bildet ditt? Anonymkode: 7e98b...4b2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #22 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du vil ha penger ved at fars kona kjøper deg ut av et hus du ikke eier noe som helst av? Anonymkode: 934d3...5af Vil ikke alle det? AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja du har arverett til der din far har av penger, men ikke av hva din stemor eier. Hvor kommer hun egentlig inn i bildet ditt? Anonymkode: 7e98b...4b2 Når jeg var 16, er i 30-årene nå Anonymkode: 841d2...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #23 Del Skrevet 2. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vil ikke alle det? Anonymkode: 841d2...047 Ja jøsses, det hadde vært supert om alle måtte kjøpe meg ut av hus jeg ikke har arverett i... Anonymkode: 4070c...ad2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #24 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jøsses, det hadde vært supert om alle måtte kjøpe meg ut av hus jeg ikke har arverett i... Anonymkode: 4070c...ad2 Ja ikke sant? 👏 Anonymkode: 841d2...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #25 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men pappa eier jo ikke noe, vet ikke hva som er på kontoen hans Anonymkode: 841d2...047 Men herregud da, hvor grådig er du? Du har ikke rett på pengene til stemor. Anonymkode: 68a07...0ad 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #26 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Penger vel Anonymkode: 841d2...047 Jeg tror ikke du forstår betydningen av ordet relevans. Grådighet derimot… Anonymkode: 43e11...dc4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #27 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke du forstår betydningen av ordet relevans. Grådighet derimot… Anonymkode: 43e11...dc4 Er ikke alle det? Jeg prøver iallfall ikke være skinnhellig Anonymkode: 841d2...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 2. januar 2022 #28 Del Skrevet 2. januar 2022 Hva har din stemors egen formue med arven etter din far å gjøre? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 2. januar 2022 #29 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vil ikke alle det? Anonymkode: 841d2...047 De spiller heldigvis ingen rolle hva du vil, bare hva du har rett på. I dette tilfellet høres det ikke ut som du har rett på noe som helst. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #30 Del Skrevet 2. januar 2022 Får håpe hun dør først da. Uansett er vel ikke du en sånn grådig type som krever din rett fremfor trygghet og økonomisk sikkerhet for din stemor? Anonymkode: b7d1e...047 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #31 Del Skrevet 2. januar 2022 Skjønner godt at steforeldre lurer på hva, spm skjer dersom ektefelle dør først, når stebarn mener de har rett på en million av steforeldres formue... 🙄 Steforeldre er visst ikke familiemedlemmer, de er skikkelser vi skal få mest mulig fra uten å bry oss med dem ellers. Anonymkode: 4070c...ad2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #32 Del Skrevet 2. januar 2022 Dette må være troll. Ingen tror vel de har krav på arv av steforeldres midler. Anonymkode: f6cbc...b37 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 2. januar 2022 #33 Del Skrevet 2. januar 2022 Det jeg stusser mest over dette innlegget er hvordan faren ikke kan eie noe. Slik jeg forstår det eier stemoren et hus om hun har overtatt, og som muligens er nedbetalt med tanke på ordlyden her. Faren din har bodd i dette huset nå i ca. 15 år? - og betaler ikke noe lån på huset da han ikke eier noe av dette. Mulig han bidrar med noe fellesutgifter da, men det høres ikke ut som det kan være så mye. Hvordan kan det ha seg at faren ikke sitter igjen med noe verdier? Jobber han ikke? Er han ufør har han vel noe inntekt? Har han jobbet seg opp kredittkortgjeld? Leide han bare før han flyttet inn i huset til stemoren din? Jeg bare skjønner ikke hvordan en voksen mann kan bo i et hus noen andre eier og dermed ikke ha boutgifter, og ikke ha noe verdier en annen plass. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #34 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vil ikke alle det? Når jeg var 16, er i 30-årene nå Anonymkode: 841d2...047 Det virker som om du fremdeles er seksten år utifra måten du skriver på… Anonymkode: 0a549...d5e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #35 Del Skrevet 3. januar 2022 missmcbeal skrev (8 timer siden): Det jeg stusser mest over dette innlegget er hvordan faren ikke kan eie noe. Slik jeg forstår det eier stemoren et hus om hun har overtatt, og som muligens er nedbetalt med tanke på ordlyden her. Faren din har bodd i dette huset nå i ca. 15 år? - og betaler ikke noe lån på huset da han ikke eier noe av dette. Mulig han bidrar med noe fellesutgifter da, men det høres ikke ut som det kan være så mye. Hvordan kan det ha seg at faren ikke sitter igjen med noe verdier? Jobber han ikke? Er han ufør har han vel noe inntekt? Har han jobbet seg opp kredittkortgjeld? Leide han bare før han flyttet inn i huset til stemoren din? Jeg bare skjønner ikke hvordan en voksen mann kan bo i et hus noen andre eier og dermed ikke ha boutgifter, og ikke ha noe verdier en annen plass. Det er mange som bor i hus andre eier og har boutgifter. Alle som leier. Alle som ikke mener de har rett til å bo gratis hos en kjæreste. Anonymkode: 43e11...dc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #36 Del Skrevet 3. januar 2022 missmcbeal skrev (8 timer siden): Det jeg stusser mest over dette innlegget er hvordan faren ikke kan eie noe. Slik jeg forstår det eier stemoren et hus om hun har overtatt, og som muligens er nedbetalt med tanke på ordlyden her. Faren din har bodd i dette huset nå i ca. 15 år? - og betaler ikke noe lån på huset da han ikke eier noe av dette. Mulig han bidrar med noe fellesutgifter da, men det høres ikke ut som det kan være så mye. Hvordan kan det ha seg at faren ikke sitter igjen med noe verdier? Jobber han ikke? Er han ufør har han vel noe inntekt? Har han jobbet seg opp kredittkortgjeld? Leide han bare før han flyttet inn i huset til stemoren din? Jeg bare skjønner ikke hvordan en voksen mann kan bo i et hus noen andre eier og dermed ikke ha boutgifter, og ikke ha noe verdier en annen plass. Det kan nok gjelde mange, særlig de som ikke nødvendigvis har så god styring på økonomien. Og de som har veldig lav inntekt. Jeg tror også TS er et troll, vanskelig å tenke seg at noen kan være så usympatisk og fjern samtidig… Tro at stemor må betale for at hen skal få sin pliktarv! 🤣🤣 Anonymkode: 15b48...a74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferreira Skrevet 3. januar 2022 #37 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Min far og stemor har hus, men det er stemor sitt, hun hadde det fra før, om pappa dør nå, får jeg ingenting da? Er ikke min pliktarv 1 million? Anonymkode: 841d2...047 Tror du "pliktarv" er en million som staten gir deg når faren din dør? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #38 Del Skrevet 3. januar 2022 missmcbeal skrev (11 timer siden): Det jeg stusser mest over dette innlegget er hvordan faren ikke kan eie noe. Slik jeg forstår det eier stemoren et hus om hun har overtatt, og som muligens er nedbetalt med tanke på ordlyden her. Faren din har bodd i dette huset nå i ca. 15 år? - og betaler ikke noe lån på huset da han ikke eier noe av dette. Mulig han bidrar med noe fellesutgifter da, men det høres ikke ut som det kan være så mye. Hvordan kan det ha seg at faren ikke sitter igjen med noe verdier? Jobber han ikke? Er han ufør har han vel noe inntekt? Har han jobbet seg opp kredittkortgjeld? Leide han bare før han flyttet inn i huset til stemoren din? Jeg bare skjønner ikke hvordan en voksen mann kan bo i et hus noen andre eier og dermed ikke ha boutgifter, og ikke ha noe verdier en annen plass. Det er mange eldre som ikke eier noe. Bare uten å tenke meg om vet jeg av flere. Begge foreldrene til eksen min har null eiendeler, annet enn gamle biler som ikke er verdt noe. Han har tre søsken, og alle leier leiligheter og eier ingenting. Ingen av dem er sammen med noen som eier noe. Samme med eksen min, han fikk penger da jeg kjøpte ham ut av huset, men de er nok borte nå. Økonomisk vanskjøtsel og null økonomisk sans. Nå er ikke sistnevnte "eldre", men de er mellom 40 og 50, er uføre, og sjansen for at de noen gang kommer seg inn på boligmarkedet er vel liten. Anonymkode: b9848...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #39 Del Skrevet 3. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 13.54): Min far og stemor har hus, men det er stemor sitt, hun hadde det fra før, om pappa dør nå, får jeg ingenting da? Er ikke min pliktarv 1 million? Anonymkode: 841d2...047 Pliktarv forutsetter jo at det er noen ting av verdi å arve etter den avdøde. Det fungerer altså ikke slik at hvis din far går bort og etterlater seg ingenting, så plikter andre (du ikke er arving av) å gi deg av sine verdier. Anonymkode: ef452...41d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #40 Del Skrevet 3. januar 2022 Du er nok veldig ung enda søta 😊 Anonymkode: 60e8e...0ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå