AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #61 Skrevet 2. januar 2022 En del i samme situasjon, blogg : psykopati og kjærlighet har en del om det. Anonymkode: 4bf72...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #62 Skrevet 2. januar 2022 Det er rett og slett ikke MULIG å bare snakke sånne mennesker til fornuft. De kommer aldri i verden til å slutte uansett, eller innrømme at de faktisk har tatt feil om noe som helst. Noen påstår kanskje at "det er bare å ignorere" hele tiden, og så går det liksom over helt av seg selv. 100 prosent piss preik, selvfølgelig! For eksempel hvis man ser på TV, og de klager og sutrer i det uendelige over hvor dårlig de mener at TV-programmet var, bare "idioter" som gidder å følge med på sånne ting. Patetisk søppel, og bare for umodne drittunger, og så videre, og så videre, og så videre. Hele forbanna kvelden. De kunne jo selvfølgelig bare ha gått deres vei. Ingen som "tvinger" dem til å sitte der, og glo på TV hele kvelden, liksom. Men de skal absolutt sitte der, sånn at dem har noe å klage over. Men dersom noen andre bare skrur av TV-apparatet (og går deres vei) så begynner de umiddelbart å sutre fordi andre viss nok var "ufattelig slemme" mot den "stakkarslige" lille dem. Skulle de liksom ikke "få lov til" å se på TV nå lenger?" De hadde allerede brukt ett par TIMER på å klage over det rævva TV-programmet, hva med å nå være fornøyd over at TV endelig er skrudd av? Det er jo fullstendig ignorering fra alle andre sin side. Ikke se på denne sutrekoppen, ikke snakke til dem, eller gi noen som helst form for "respons" i det hele tatt. Men tror dere helt seriøst at dette faktisk hjelper noe som helst?? Hvis noen sitter noen få meter unna deg, og de brøler blant annet FORBANNA SØPPEL!! så høyt de klarer. Så forstår de jo selvfølgelig at du kan høre dem. Du behøver aldri å gi dem noen form for respons eller bekreftelse, for at de faktisk skal forstå at du kan høre dem! Hvis noen for eksempel skal koke ett par egg til frokost (men tar oppi eggene kort tid før vannet faktisk er kokt ordentlig opp) så kommer selvfølgelig DEN kjeftesmella. Udugelige fjols, som ikke tydeligvis ikke er i stand til å koke egg ordentlig. Tåpelige drittunge, hjernedøde idiot, og så videre, og så videre, og så videre. I det uendelige. Så lenge eggene faktisk ligger den tiden de behøver, så blir jo eggene selvfølgelig kokte. Men neste gang noen skal koke egg, så kan man vente til vannet faktisk har kokt helt opp FØR man putter oppi eggene. Men da kommer garantert masse dritt da også. Da burde man plutselig ta oppi eggene litt FØR vannet faktisk har nådd korrekt temperatur. Hvis noen faktisk hadde hatt noen ordentlig argument hvorfor andre burde gjøre ting på en spesiell måte, så kunne de bare sagt at "det er best å gjøre det sånn FORDI..." i helt vanlig stemmeleie, liksom. Fullstendig unødvendig å skrike til man er både blå og grønn i ansiktet, og utelukkende komme med skjellsord / drittslenging hele veien. Anonymkode: acff3...440 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #63 Skrevet 2. januar 2022 En narsissist befinner seg allerede helt nede, du blir bare dratt ned. Alt er illusjoner. Anonymkode: d3f09...c64 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #64 Skrevet 2. januar 2022 Det er ingenting som nytter. Narsissisten er en parasitt og jo mer følelser og sinne han fremkaller jo mer blir han tilfredstilt. Vil du virkelig parkere en narsissist så slå opp og bryt all kontakt for evig og alltid Anonymkode: 39a92...5f8 10
Hmmmmmm Skrevet 2. januar 2022 #65 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har godt med midler, men jeg vet han vil prøve å ta fra meg en del som han mener jeg skylder han(store ting som han har kjøpt/ satt i gang uten å informere meg), Så dette er bare tull og tøys, men allikevel kommer det til å bli en utfordring. Han klarer ikke å tape. Anonymkode: edbd1...5df Men ok, så vil det bli en utfordring. Tror du det blir en mindre utfordring om 10 år? Eller om 20 år? Problemet da blir at utfallet er den samme, men du har måtte leve i hans verden i så mange bortkastet år. År du kan styrke økonomien din enda mer, og leve t liv du ønsker, husk du har bare et liv. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #66 Skrevet 2. januar 2022 Sjekk ut clusterBmilkshake på tiktok/youtube og narcissistic and emotional abuse på fb. Kanskje du våkner. Hvordan man kan la barn vokse opp rundt noe sånt er utenfor min fatteevne Anonymkode: 136fd...244
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #67 Skrevet 2. januar 2022 Med mindre narsissten frivillig oppsøker hjelp er det ikke håp. Det beste er å prate med familievernkontoret og få hjelp der. Anonymkode: 26bc3...e69
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #68 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med mindre narsissten frivillig oppsøker hjelp er det ikke håp. Det beste er å prate med familievernkontoret og få hjelp der. Anonymkode: 26bc3...e69 Haha. De kan ikke kurereres. Anonymkode: 136fd...244 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #69 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Haha. De kan ikke kurereres. Anonymkode: 136fd...244 Det er jo en personlighetsforstyrrelse, så det kan jo hjelpes Anonymkode: 26bc3...e69
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #70 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Han er ikke en god far når han mishandler mor! Nei, dette er et helt forferdelig dårlig og potensielt farlig råd. Dette må du IKKE gjøre. Du har aldri vært borti en sjuk jævel, det er iallfall helt sikkert. Anonymkode: 141f7...a9b Ikke enig. Man bør være meget kort men tydelig. Ikke noe ullent. Gjør man ikke det, er eneste alternativ å flykte uten et ord og jeg skjønner det er den sikkerheten du antakelig sikter til. Et narsissistisk raseri vil antakelig komme uansett i en eller annen form, men den er ikke gitt at kommer i form av fysisk vold. Det kan være intrikate svertekampanjer f.eks. Anonymkode: 69724...271 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #71 Skrevet 2. januar 2022 Jeg vet ikke om min samboer er narsistisk, men det er umulig å diskutere med han når han har bestemt seg. Han blir ufin, barnslig å går til personangrep i krangler/diskusjoner å legger alt over på meg. Det er det samme reaksjonsmønsteret hver eneste gang. Det nytter ikke å få gjennom noe han er uenig i og dersom jeg sier nei til noe han absolutt vil blir det helvette på jord. Det trenger ikke være så ofte, men hver bidige gang tenker jeg at jeg ikke orker mer og etter han skapte seg sist så ser jeg ingen fremtid for oss lenger. Jeg vet det blir et h... å skulle samarbeide med han, økonomisk kommer han til å være vanskelig etc etc å det skremmer meg + at jeg har skilt meg en gang og siste jeg ønsker for de minste barna å vokse opp i 2 hjem😔 Jeg føler med deg, skal han din alltid ha rett/vinne? Han min blir så ufyselig å usakelig når han blir irritert at jeg får fnatt og mister all respekt/lyst på fyren! Anonymkode: 49192...5fd
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #72 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke enig. Man bør være meget kort men tydelig. Ikke noe ullent. Gjør man ikke det, er eneste alternativ å flykte uten et ord og jeg skjønner det er den sikkerheten du antakelig sikter til. Et narsissistisk raseri vil antakelig komme uansett i en eller annen form, men den er ikke gitt at kommer i form av fysisk vold. Det kan være intrikate svertekampanjer f.eks. Anonymkode: 69724...271 Jeg sikter til sikkerheten ja. Man kan være tydelig på avstand, eller når man har en plan. Anbefaler alltid voldskartlegging på krisesenteret først, om man har en slik partner. Anonymkode: 141f7...a9b 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #73 Skrevet 2. januar 2022 tirben skrev (1 time siden): Det er mange som har barn som skiller seg! Det kan du også gjøre. Det er usunt for barn å vokse opp i en sånn atmosfære. Er du redd for at barna havner hos ham? Akkurat den frykten kan jeg forstå, så kanskje lurt å skaffe seg juridisk bistand først. Og få med deg mannen din på familievernkontoret. Kanskje de ser hvordan han egentlig er hvis dere får rådgivning. Du sier at andre mennesker liker ham, men det er ikke så sikkert. De er ofte så overflatiske og glatte, så folk blir gjerne ubekvemme i deres selskap. En narsissist har som regel ikke gode venner. De bytter ut omgangskrets regelmessig. Kommer i konflikt med venner, kolleger og naboer. Ja, her hjemme er jeg jo tilstede. Tenk om han begynner å oppføre seg dårlig mot dem etterhvert og så er ikke jeg der. Holder ikke ut tanken engang. Anonymkode: edbd1...5df 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #74 Skrevet 2. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nettopp. Det er da du begynner å sette han på plass. Anonymkode: 74fcd...17c Du har ikke hatt med en narsissist å gjøre? Til ts, det hjelper ikke å sette på plass eller å tro du skal vinne. Det gir ham bare mer forsyning. Anonymkode: c2005...24b 4
NiceOrNothing Skrevet 2. januar 2022 #75 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har funnet ut at dette er utrolig vanskelig. Blir gjerne totalt overkjørt for han bare kjører på med personangrep. Føler ikke jeg kommer til eller får satt han ordentlig på plass. Noen som har noen tips til hvordan man faktisk KLARER å sette en narsissist på plass? Anonymkode: edbd1...5df Tror faktisk det er mission impossible . Prøvde en god del år selv , å etter jeg kastet inn håndkleet har tre etterfølgere prøvd😂 jeg noterer meg ar ingen har lykkes . Sånne er i egne øyne feilfri , å vil alltid føle seg berettiget til å overkjøre , kreve å leve på andres bekostning . Narsisister næres av konflikt , drama og oppmerksomhet . Lykke til fra meg om du gidder bruke tid på det😝 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #76 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg setter f eks øya i de, og sier bestemt at "sånn trenger du ikke snakke til meg" Så fortsetter jeg se på de så lenge det kommer ord ut av munnen deres. Evt ser jeg på noe annet og fortsetter med mitt, etter å ha sagt "jeg snakker med deg når du har roet deg" Narsissister er forskjellige de og. Og er du ikke like kald, vil du alltid slite. Selv elsker jeg slike mennesker, da de kommer til kort med meg. Men så er jeg kald selv, og tenker at du har tapt før du har begynt. Du har tapt idet du tenker, "nå skal jeg vinne" Jeg hadde tenkt, "se der, nå begynner han. At han gidder". Og det er den holdningen du vinner med. Anonymkode: a5e3e...52c Har du selv vært i et forhold med en da? Jeg synes du gir gode råd og jeg har prøvd mye av det, men det er vanskelig å være helt konsekvent i responsen når man bor sammen 24/7 Anonymkode: edbd1...5df 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #77 Skrevet 2. januar 2022 Jeg prøvde noe nytt i går når han startet med å være frekk. Jada jeg er en dåelig mor, ja jeg gjør sånn eller sånn og bare ble stille, det fikk han til å holde kjeft i det minste. Jeg jar prøvt å snakke rolig, rope, skrike å svare å det ender bare med at han klikker i vinkel å oppføre seg som en dritsekk og som et barn som ikke får viljen sin! Anonymkode: 49192...5fd 1
NiceOrNothing Skrevet 2. januar 2022 #78 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg sikter til sikkerheten ja. Man kan være tydelig på avstand, eller når man har en plan. Anbefaler alltid voldskartlegging på krisesenteret først, om man har en slik partner. Anonymkode: 141f7...a9b Dette 👆 foregår mange sorter vold folk ikke er klar over . Psykisk / emosjonell vold , økonomisk vold etc . Det beste man kan gjøre er å kreve full omsorg . For å begrense skadene en sånn «oppdrager « på sikt vil gi. Ved å gå foran som et «godt « eksempel , kan du bestemme deg for å ikke finne deg i mer overkjøring fra hans kant. Les deg opp å ta kontakt m et krisesenter for råd . Knowledge is power 💪❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #79 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har funnet ut at dette er utrolig vanskelig. Blir gjerne totalt overkjørt for han bare kjører på med personangrep. Føler ikke jeg kommer til eller får satt han ordentlig på plass. Noen som har noen tips til hvordan man faktisk KLARER å sette en narsissist på plass? Anonymkode: edbd1...5df Den aller beste metoden er å ikke si noe som helst. Anonymkode: 9a1eb...36b 1 1
NiceOrNothing Skrevet 2. januar 2022 #80 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg prøvde noe nytt i går når han startet med å være frekk. Jada jeg er en dåelig mor, ja jeg gjør sånn eller sånn og bare ble stille, det fikk han til å holde kjeft i det minste. Jeg jar prøvt å snakke rolig, rope, skrike å svare å det ender bare med at han klikker i vinkel å oppføre seg som en dritsekk og som et barn som ikke får viljen sin! Anonymkode: 49192...5fd Det er som å bekjempe en møkka-spreder . Du kan bestemme deg for å la han spre dritten sin uten å mukke . Å du kan bestemme deg for å gå. Kjempe imot er bortkastet energi . Jeg fatter rett og slett ikke at folk gidder . 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå