tussi84 Skrevet 2. januar 2022 #21 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre kan jeg ikke det, vi har barn sammen Anonymkode: edbd1...5df og dere har omsorgen for barna? Stakkars barn. Det sier jeg pga faren og ikke deg. Han er og blir viktigere enn alle andre, også egne barn. Tenk på hvordan barna kommer til å føle seg når de blir eldre. 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #22 Skrevet 2. januar 2022 Alterego666 skrev (7 minutter siden): Hvorfor vil du deg selv så vondt? Jeg føler meg fanget. Vi har blant annet barn. Anonymkode: edbd1...5df
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #23 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bor jo sammen med mannen! Anonymkode: edbd1...5df Hvorfor bor du med mannen? Anonymkode: 2ed0c...134 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #24 Skrevet 2. januar 2022 tussi84 skrev (Akkurat nå): og dere har omsorgen for barna? Stakkars barn. Det sier jeg pga faren og ikke deg. Han er og blir viktigere enn alle andre, også egne barn. Tenk på hvordan barna kommer til å føle seg når de blir eldre. Han kan være en god far dor barna selvom han er grusom og leve med som partner Anonymkode: e2e44...e3d
jabx Skrevet 2. januar 2022 #25 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dessverre kan jeg ikke det, vi har barn sammen Anonymkode: edbd1...5df Du kan likevel minimere kontakten og kreve at kommunikasjon kun skal skje når helt nødvendig, og f.eks. kun over SMS. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #26 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg føler meg fanget. Vi har blant annet barn. Anonymkode: edbd1...5df Så du utsetter barna for ham også? Anonymkode: 2ed0c...134 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #27 Skrevet 2. januar 2022 tussi84 skrev (Akkurat nå): og dere har omsorgen for barna? Stakkars barn. Det sier jeg pga faren og ikke deg. Han er og blir viktigere enn alle andre, også egne barn. Tenk på hvordan barna kommer til å føle seg når de blir eldre. Ja, barna bor her. Far er tro det eller ei, en god far. Det er meg dette i all hovedsak går utover. Heldigvis som oftest når ikke de er tilstede eller jeg dysser det ned ved å spille medgjørlig så han slutter kjapt Anonymkode: edbd1...5df
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #28 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan jeg tenke meg. Vet ikke om jeg klarer å komme meg ut av det nå. Han ymter stadig på med trusler, særlig av økonomiske karakter, uten å direkte true meg men bare små hint i ny og ne som får meg til å tenke at han lager et H..... om jeg forlater han. Anonymkode: edbd1...5df Det gjorde min eks også pluss at han truet med at jeg aldri skulle få se barna igjen. Men, jeg hadde skaffet meg oversikt over rettigheter for enslige forsørgere og pakket og dro. Har aldri angret. Anonymkode: 995dd...f63 12
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #29 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jeg tenke meg. Vet ikke om jeg klarer å komme meg ut av det nå. Han ymter stadig på med trusler, særlig av økonomiske karakter, uten å direkte true meg men bare små hint i ny og ne som får meg til å tenke at han lager et H..... om jeg forlater han. Anonymkode: edbd1...5df Kan du styrke din økonomiske situasjon? Anonymkode: 2ed0c...134 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #30 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, barna bor her. Far er tro det eller ei, en god far. Det er meg dette i all hovedsak går utover. Heldigvis som oftest når ikke de er tilstede eller jeg dysser det ned ved å spille medgjørlig så han slutter kjapt Anonymkode: edbd1...5df Helt vanlig, en slik person kan ha omsorg for barna men ikke for partner. Husk, det er lettere å ha kontroll på barn enn en voksen. Anonymkode: 995dd...f63 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #31 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjorde min eks også pluss at han truet med at jeg aldri skulle få se barna igjen. Men, jeg hadde skaffet meg oversikt over rettigheter for enslige forsørgere og pakket og dro. Har aldri angret. Anonymkode: 995dd...f63 Hvordan reagerte han da du dro? Og i etterkant? Vil tro det verste man kan gjøre mot en narsissist er å forlate vedkommende. Tror det går på stoltheten løs. Tror det er de som vil forlate og ikke omvendt Anonymkode: edbd1...5df 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #32 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hvordan tok han det? Opplever ikke at det funker. Har gjort det et par ganger og da var det jo som å helle bensin på et sankthansbål Anonymkode: edbd1...5df «og gå» betyr å forlate for godt. Finnes ingen annen mulighet Anonymkode: 69724...271 2
Gjest Alterego666 Skrevet 2. januar 2022 #33 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg føler meg fanget. Vi har blant annet barn. Anonymkode: edbd1...5df Da må jeg reformulere spørsmålet: Hvorfor vil du deg selv og barna så vondt? Kontrollspørsmål: ER han en narsissist? At han er en drittsekk mot deg betyr ikke nødvendigvis at han er det. Det er et spekter av symptomer på narsissisme. Hvordan er han mot barna, mot kollegaer? Er han veldig opptatt av status? Dersom han ikke har samme type adferd overfor andre, kan det rett og slett være at det har skjært seg fundamentalt mellom dere, og han har tatt drittsekkrollen overfor deg. Begge deler er selvsagt ille for deg, men det siste er jo bra for barna og alle som har han i sitt liv.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #34 Skrevet 2. januar 2022 De er ofte redd for å miste kontrollen over deg og når du tar fra de kontrollen så blir tonen en annen. Jeg har prøvd alle metoder og fungerer best når jeg står på mitt men samtidig ikke blir følelsesmessig involvert i diskusjonen så han ser at han kan få overtale eller psyke meg ut. Dette er min mening sånn er det. Du kan ikke endre den. Du har din og jeg har min. Ferdig snakka. Anonymkode: 7f2ef...d92 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #35 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du styrke din økonomiske situasjon? Anonymkode: 2ed0c...134 Jeg har godt med midler, men jeg vet han vil prøve å ta fra meg en del som han mener jeg skylder han(store ting som han har kjøpt/ satt i gang uten å informere meg), Så dette er bare tull og tøys, men allikevel kommer det til å bli en utfordring. Han klarer ikke å tape. Anonymkode: edbd1...5df 1
tussi84 Skrevet 2. januar 2022 #36 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan være en god far dor barna selvom han er grusom og leve med som partner Anonymkode: e2e44...e3d meget sjeldent. En Narsessist vil sette hans behov foran alle andre. Se for deg at barna begynner å krangle med han, for det kommer garantert til å skje. Det kan være om noe pappa har gjort galt feks, eller noe som barna reagerer på med pappa. En god foreldre vil sette seg ned å ta til seg kritikken, og svare på en god måte. En Narsessist vil snu diskusjon om og få barna til å tro at det er noe feil med dem, og ikke han. Det er aldri narsisten sin feil nemlig. På den måten kan barna ettervært begynne å tro at det er dem det er noe galt med hele tiden. De blir også gjerne underkant, sammen med partneren til vedkommende. 13
n_97 Skrevet 2. januar 2022 #37 Skrevet 2. januar 2022 Eneste måten å "sette han på plass", som du vil, er å vise at du ikke finner deg i behandlingen og gå. Forbered deg i det skjulte og gå på dagen. 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #38 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har godt med midler, men jeg vet han vil prøve å ta fra meg en del som han mener jeg skylder han(store ting som han har kjøpt/ satt i gang uten å informere meg), Så dette er bare tull og tøys, men allikevel kommer det til å bli en utfordring. Han klarer ikke å tape. Anonymkode: edbd1...5df Kan du styrke din juridiske situasjon? Har du råd til hjelp fra advokat? Anonymkode: 2ed0c...134 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #39 Skrevet 2. januar 2022 Alterego666 skrev (4 minutter siden): Da må jeg reformulere spørsmålet: Hvorfor vil du deg selv og barna så vondt? Kontrollspørsmål: ER han en narsissist? At han er en drittsekk mot deg betyr ikke nødvendigvis at han er det. Det er et spekter av symptomer på narsissisme. Hvordan er han mot barna, mot kollegaer? Er han veldig opptatt av status? Dersom han ikke har samme type adferd overfor andre, kan det rett og slett være at det har skjært seg fundamentalt mellom dere, og han har tatt drittsekkrollen overfor deg. Begge deler er selvsagt ille for deg, men det siste er jo bra for barna og alle som har han i sitt liv. Jeg vet godt forskjell på en god gammeldags drittsekk og en narsissist. Han er sistnevnte. Han oppførte seg omtrent tilsvarende overfor sin egen mor. Hun og jeg delte mange tanker om dette, men hun er dessverre død. Det var en stor sorg for meg. Har også sett tilsvarende oppførsel mot tidligere samarbeidspartnere(jobb). Søsken har han ikke kontakt med, og vil ikke fortelle hvorfor, det ville ikke svigermor heller fortelle, annet enn at de er fundamentalt forskjellig. MEN det skal sies, utad er han en svært sympatisk og behagelig mann, mot venner blant annet. Dog tør jeg påstå at disse vennskapene er relativt overflatiske. Anonymkode: edbd1...5df 5
tussi84 Skrevet 2. januar 2022 #40 Skrevet 2. januar 2022 synes du skulle lese denne Ts https://frilanser.tjenester.org/2015/06/12/12-tegn-pa-en-narsissistisk-familiedynamikk/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå