Gå til innhold

Kan jeg få progesteron tabletter av fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hos gynekolog, men hun ville ikke skrive ut. Mente jeg måtte få ivf.

Men jeg vet hvorfor jeg ikke blir gravid. Jeg har eggløsning hver måned, men for kort lutealfase (6-7 dager, hvor jeg i tillegg begynber å spotte 5 dpo)

Jeg vil vare prøve med progesterontikskudd før jeg må ut med tusenvis for ivf. 

Kan fastlegen gi meg dette?

Anonymkode: 2efb7...8d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret i morgen,  og spør. 

Anonymkode: d5a44...80a

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må ha utredning først, dvs ta blodprøver etter el for å bekrefte at du har nedsatt progesteron. Tror ikke fastlegen gir ut sånn uten videre. Men dersom du får det bekreftet med blodprøver kan nok fastlegen enten gi det til deg eller henvise deg til gyn. 

Anonymkode: 5b092...c08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos privat gyn, har ikke påvist lav progesteron nivå, men jeg blir ikke så lett gravid så jeg spurte om å få progesteron når jeg var der for en vanlig ultralyd sjekk, og det fikk jeg med en gang, selv om han ikke trodde det var problemet så skadet det ikke å ha litt ekstra av det sa han. Prøv privat du også så skal du se det blir fart på sakene. 

Anonymkode: de6f4...7d9

AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det ikke bare - bare nei. Man skal utredes og mange leger bryr seg ikke veldig mye om progesteron dersom man feks ikke mister i spontanabort gjentatte ganger. Og ofte regulerer hormonene seg selv innen 1 år så mange vil man skal vente. Tror ikke du bare kan si «du vil ha» Tror forresten ikke det er vanlig med tabletter men heller crinone som skal inn i skjeden og er kjempedyrt evt kremer.

det enkleste og billigste er å prøve å bestille deg progesteronkrem basert på wild yam selv.

Anonymkode: d4d1c...149

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...