Emmi5910 Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Hei! Jeg har lenge hatt lyst til å studere journalistikk i Bergen, hvor studentene holder til i Media City, der universitetet i Bergen henger sammen med medieselskap som TV2, NRK, Bergens tidende osv. Det at studentene er vegg i vegg med noen av de største mediehusene i Norge gir en unik nærhet til mediebransjen. Jeg har hørt at det tette samarbeidet har ført til at flere har fått jobb før og etter studier. Nettverket er stort siden man har mediefolk rundt seg hele tiden. Utstyret man bruker på skolen skal også være top notch. Har hørt at Volda sitt journalistikk-studie er veldig bra, men er vel skeptisk til å dra så langt hjemmefra, på en så liten plass med så lite som skjer. Men det er selvfølgelig viktigst for meg hvor disse studiene bringer meg videre, hva som er best for fremtidig jobb og fremtid. Nå er jo journalistikk et risky yrke nå til dags, mange som studerer det og ikke like mange som får fast jobb. Men bør jeg gå mer mot å tenke på Volda, er det virkelig mye bedre enn Bergen og gir større muligheter? Eller er disse studiene ca. likestilte begge steder? Ingen andre steder i Norge er aktuelt for meg, fordi jeg har hørt disse plassene er de beste.. Hvis de stiller likt, er Bergen det jeg velger uansett. Men er Volda bedre, vel.. da må jeg nok endre planen litt Endret 2. januar 2022 av Emmi5910
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå