AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Har arvet en vugge til babyen som har termin i mars, og det medfølger madrass og dyne. Vugga med alt utstyr har stått ubrukt i 18 år nå, og det var søsknene mine som lå i den. Hadde jo vært greit å spare litt penger, men er det innafor? Alt blir selvsagt vasket og luftet før vi eventuelt tar det i bruk. Anonymkode: 16323...d18
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Ja, selvfølgelig. Hvis alle skulle kjøpt alt sånt nytt for hvert fødte barn på jorden hadde vi jo brukt et hav av unødvendige ressurser. Anonymkode: aea9f...d3c
Vic Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Det er vel ikke anbefalt å bruke brukt madrass. Men vi har gjort det og det gikk fint. Vi vasket trekket og luftet godt. Brukte dyner og puter er ikke noe problem, bare å vaske først.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Vugge som i dagtidsseng skader ikke å bruke brukt madrass. Det er nattesengsmadrassen, hvor barnet ligger i de lengste periodene, som ikke bør være brukt. Anonymkode: 502e3...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vugge som i dagtidsseng skader ikke å bruke brukt madrass. Det er nattesengsmadrassen, hvor barnet ligger i de lengste periodene, som ikke bør være brukt. Anonymkode: 502e3...0c2 Hva er grunnen til at madrass ikke bør være brukt? Anonymkode: dfc32...83f 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Hvis det er 18 år gammelt så hadde jeg spandert på meg ny madrass og dyne... Anonymkode: 427e5...49d 8
Supersmurf Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Jeg ville byttet madrassen, da det kan være både gamle gulpeflekker og avføringsflekker + gammelt støv. Du kan muligens rense madrassen, men ville i hvert fall hatt en overmadrass over i så fall. Dynen kan vaskes, så det går fint. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er grunnen til at madrass ikke bør være brukt? Anonymkode: dfc32...83f Fordi brukte madrasser bla.a kan inneholde sopp og bakterier. Anonymkode: 4fe15...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis det er 18 år gammelt så hadde jeg spandert på meg ny madrass og dyne... Anonymkode: 427e5...49d Å hjelp, jeg så ikke at madrassen var 18 år gammel 😂 Ja, da hadde jeg byttet! En skummadrass til vugge koster jo ingenting! Kjøp den billigste de har på Jysk eller Ikea i str Sprinkelseng eller noe, og skjær til. Anonymkode: 502e3...0c2 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hva er grunnen til at madrass ikke bør være brukt? Anonymkode: dfc32...83f Les deg opp her: https://lub.no/om-barnedod/krybbedod/forebygging-av-krybbedod/fast-og-ren-madrass/ Mye viktig informasjon på den siden generelt Anonymkode: 80b6c...7f8
mingus Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 Vi kommer til å gjenbruke storebrors madrass, men han er 3 og brukte den kanskje 3-4 ganger, så kan vel nesten ikke kalles gjenbruk en gang.. det var en baby Dan med enda en overmadrass som puster i tilfelle babyen snur seg rundt. Kostet 400 kr på den tiden, anbefales 🙂
AprilLudgate Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er grunnen til at madrass ikke bør være brukt? Anonymkode: dfc32...83f Økt fare for krybbedød. En madrass som har ligget i 18(!!!) år bør være rimelig uaktuelt å bruke. Det regnes som OK å bruke madrassen til søsken sålenge den ikke er tisset i osv. Gammel dyne er heller ikke OK. En dyne/nattpose er greit brukt om den vaskes på 60. Men ikke en dyne som er 18 år gammel, den er vel stort sett bestående av midd og muggsopper nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå