Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har partnere som snorker, hvordan løser dere dette?

Sover dere alltid på hver deres soverom? Fremstår som en ugrei løsning.. Men vet ikke helt hva man skal ta seg til her.. 

Snorkeplaster funker dårlig. Prøvd noe annet nips men uten funksjon. Noe annet som kan fungere? Noen med tips og råd?

Ørepropper? Er jo særs ubehagelig, men det er kanskje eneste løsningen? Utfordringen er at snorkingen er tidvis så sterk at den bryter gjennom...og når man først har hengt seg opp i lyden så.... motløs! Er det noen som kan tipse om propper som fungerer bra? Som kan stenge ute den brannalarmen ved siden av meg i senga, og som samtidig er greie å sove med? Uansett pris. Litt smålig desperat her nå 😅

Anonymkode: 89487...8c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekke om det er allergier eller polypper som fører til snorking. 

Anonymkode: 0b3b3...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utredning hos lege er det eneste som fungerer og eventuelt operasjon

Anonymkode: f1709...871

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke snorkeoperasjon? 

Anonymkode: 80eb3...a3b

Skrevet

For min del så sover jeg faktisk bedre når han ligger å snorker enn når han ikke ligger i senga eller ikke snorker. Er noe med underbevissheta og tryggheten på at han er der tror jeg.

Skrevet

Jeg sparker til mannen når han snorker. Han snorker bare når han ligger på ryggen, så sparker han så han legger seg over på siden 

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss snorker jeg, han sover stille, har vurdert å gjør noe med det, men er så redd for leger

Anonymkode: e82c8...7be

AnonymBruker
Skrevet

Separate soverom er det eneste som funker her. Mannen er operert 3 ganger, men han snorker like godt. To ganger snorkeoperert i halsen, og en gang i nesten. Hjalp litt etter neseoperasjonen, men så var det på igjen. Har prøvd alt fra plaster til neseklyper, c-pap og snorkeskinne. Det eneste som fungerer litt var snorkeskinnen med høy innstilling. ( den kan stilles inn i flere trinn som åpner munn og skyver underkjeven frem for å forhindre snorking.
Problemet er at den ikke funker i alle stillinger og han liker ikke å bruke den. Blir øm i tennene, og veldig munntørr.

Så for oss fungerer det beste med separate soverom. Det er veldig trasig på ferier. Jeg har med ørepropper, men lyden trenger igjennom. Du er nesten umulig å trenge ut lyd helt. Så etter et par dager er jeg helt kjørt uten søvn og vil bare hjem.

Anonymkode: 4bc72...aa4

AnonymBruker
Skrevet

Separat soverom eller utredning og behandling for søvnapne. Min partner snorker ikke men min far derimot, høres ut som en jævla motorsag når han lukker øya. Mamma har hatt kronisk søvnmangel i alle år, men siden jeg flytta ut kunne hun endelig bruke mitt gamle soverom, det hjelper litt, selv om det høres godt gjennom veggene. Han nekter å dra til legen, som fører til at mamma får dårligere helse og at jeg ikke vil besøke de noe særlig. Ble litt mye om min egen situasjon her, men er bare så frustrert etter julebesøk uten nattesøvn at jeg måtte lufte frustrasjonene litt. 

Men ja, separat soverom eller CPAP-maskin. 

Anonymkode: ab339...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...