Gå til innhold

Gutt på 14 år som klikker når han ikke vinner i spill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som har barn som klikker i vinkel når de taper i spill?

Anonymkode: 7b382...322

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt. Hun har fått grei beskjed om at dersom hun reagerer slik, kan hun ikke få lov til å spille. Skuffet og irritert - helt greit. Klikke i vinkel? Glem det. 

Anonymkode: c1a20...7ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Ene guttungen er akkurat som jeg var i den alderen. 

Anonymkode: 56381...cb3

AnonymBruker
Skrevet

Er han vant å få det som han vil?

Min nevø er veldig bortskjemt. Han får alt han vil ha. Ønsker han seg noe, så maser han til han får det. Og han trenger ikke å mase lenge. 

Han tåler ikke å tape i spill. Blir sur. Hvis nettet er dårlig når han spiller, så slår han i bordet og roper banneord. Han dytter lillesøster hvis hun terger han litt. Dette kan ikke være normalt for en 14 åring?

Anonymkode: 57bad...dfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er han vant å få det som han vil?

Min nevø er veldig bortskjemt. Han får alt han vil ha. Ønsker han seg noe, så maser han til han får det. Og han trenger ikke å mase lenge. 

Han tåler ikke å tape i spill. Blir sur. Hvis nettet er dårlig når han spiller, så slår han i bordet og roper banneord. Han dytter lillesøster hvis hun terger han litt. Dette kan ikke være normalt for en 14 åring?

Det er akkurat slik guttungen her i huset oppfører seg…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er akkurat slik guttungen her i huset oppfører seg…

Skada kull er det jeg kaller det.

Anonymkode: f3120...89b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barn tar etter foreldrene eller andre voksne.

Anonymkode: ca098...d09

AnonymBruker
Skrevet

Gamer rage.

https://www.healthygamer.gg/blog/why-do-video-games-make-you-angry

Noe av det kan nok også være tillært, de tror det er tøft og slik det skal være. Å være drøy og aggressiv om en taper. Utallige videoer på nett der spillere som taper ødelegger skjermer, banner styggest mulig osv.

Men kan ha andre, mer grunnleggende grunner også. Linken over er fin, og tar for seg flere punkter.

Hovedgreia er likevel at selv om det er nokså vanlig og normalt å oppleve, så må de få hjelp med å kontrollere følelsene sine, sette ord på dem og legge strategi for å kanalisere sinnet ut uten at det går utover andre eller innbo.

En kan ikke nødvendigvis forvente at ungdommen skal fikse dette selv, på egenhånd.

Snakk om det, på er tidspunkt hvor det er avslappet stemning og det ikke spilles. Hva føler han? Synes han selv det er ok? Ser han hva det gjør med de rundt ham? Og ikke minst - kan dere legge en plan for en sunnere måte å få ut den negative energien på? Ut å løpe? Kaste snøballer på blink?

Anonymkode: ebb7c...25d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enda en grunn til å lære barna at de ikke får alt de vil bestandig 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dårlig selvtillitt? Alle ungdommer burde hatt noe de kunne godt. Hvis man ikke er flink på skolen, og kanskje litt utenfor, så er det greit å ha et eller annet.  Noen trenger det kanskje ikke, jeg vet ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor lar dere ungene oppføre seg slik helt konsekvensfritt?

• Liker 6
Skrevet

Be ham om å "Git Gud"! 😎

• Liker 1
Gjest rabrabara
Skrevet

Helt vanlig. Raging. Må ofte minne på ungene her i hus at det er ganske utrivelig å høre på. 

AnonymBruker
Skrevet

Stesønnen og sønnen er også sånn. Stesønnen som er eldre når det gjelder all slags spill og sønnen når det kommer til brettspill og familiespill på switchen, typ mario party. Stesønnen er direkte slem mot vennene sine og han får time out fra PC-en når han går for langt, men må påminnes OFTE om tonen sin. Det er et like stort problem at han er dårlig vinner. Men time out blir mer og mer sjeldent, men vi har holdt på siden han fikk pc. Sønnen er fortsatt ganske liten og har akkurat begynt med brettspill og switch. Vi tar en pause fra spillet så har får roe seg ned også forklarer vi at han ikke kan ha så voldsomme reaksjoner. Så samme taktikk men tilpasset etter alder.

Anonymkode: 9dffc...c7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ja 3 og 5 åringen gjør det, men ikke 8,9 og 15 åring

Anonymkode: 41ce2...95e

Skrevet

Ja, eller jeg er ikke en 14 år gammel gutt. Men ei 30 år gammel kvinne. Dårlig taper og dårlig vinner 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Har vært redd mennesker som klikker siden jeg var bitteliten, slike mennesker gjør det så tungt å konkurrere. 

Unnskyld da, det var ikke meningen å være bedre enn deg. 

Anonymkode: 2ee69...26b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har vært bortpå det ja... En i familien som virlelig skremte meg, som barn så jeg tapte med vilje nesten hvergang. En gang vant jeg så vidt, og jeg fikk direkte juling. Han dro til meg i ansiktet med kontrollen og begynte å skrike😳 jeg løp til dr voksne og gjemte meg. Livredd! Vi var rundt 12-14 år tror jeg..  Men foreldrene hans mente det var greit, siden jeg ikke var så alvorlig skadet, og han hadde jo adhd, så jeg måtte jo forstå at han måtte få vinne hvis han ville det 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🥴 

Anonymkode: 60961...a86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har vært bortpå det ja... En i familien som virlelig skremte meg, som barn så jeg tapte med vilje nesten hvergang. En gang vant jeg så vidt, og jeg fikk direkte juling. Han dro til meg i ansiktet med kontrollen og begynte å skrike😳 jeg løp til dr voksne og gjemte meg. Livredd! Vi var rundt 12-14 år tror jeg..  Men foreldrene hans mente det var greit, siden jeg ikke var så alvorlig skadet, og han hadde jo adhd, så jeg måtte jo forstå at han måtte få vinne hvis han ville det 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🥴 

Det er det verste... Min har også ADHD, og hun må da virkelig finne seg i å tape og likevel oppføre seg som folk!

Har det blitt folk av ham, til tross for slett oppdragelse? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er det verste... Min har også ADHD, og hun må da virkelig finne seg i å tape og likevel oppføre seg som folk!

Har det blitt folk av ham, til tross for slett oppdragelse? 

Jeg har ikke sett han på mange år, men etter det jeg hører har han hatt en god fast jobb igjennom nav i et par år nå. Men ingen bør være i næreheten når han blir sint. 0 kontroll 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...