AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har danske bank, og ser at jeg trekkes 2 kr i gebyr for hvert innskudd jeg gjør til Kron fordi Kron har en løsning med betaling med engangsfullmakt. Når utgjør ikke dette så mye til sammen, men jeg har frem til nå ikke vært klar over dette. Har derfor overfør mindre summer til fond hyppig. Ser nå at det vil være bedre å heller overføre større summer sjeldnere (en gang i måneden). Finnes det noen måte å unngå dette gebyret på? Har alle banker et slikt gebyr? Anonymkode: 05da0...87f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #2 Skrevet 2. januar 2022 Jeg blir ikke belastet for det, og jeg har en lokal sparebank. Anonymkode: 7886a...d7f
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Har ikke Danske Bank generelt mere gebyrer enn andre banker? Anonymkode: 018c8...d78
Gjest5656 Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Danke Bank er en dyr bank. Hvis du ikke er med i et kundeprogram så er det mange gebyrer, som 2 kr I gebyr uansett hvilken type overføring. Dette gjelder like mye om det er en engangsfullmakt (Kron), eFakutura, eller avtalegiro. Jeg anbefaler deg å skaffe et kundeprogram hos danske bank eller flytte kontoen til en gebyrfri bank, så slipper du å tenke på resten.
Sommeren2021 Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Danske bank er vel litt gammeldags. De er lite brukervennlig nettbank, og det tar uker å få godkjent en søknad om boliglån. Sett i fra dette perspektivet, så er det ikke rart at de tar 2 kr pr transaksjon, selvom de fleste andre banker ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 Gjest5656 skrev (26 minutter siden): Danke Bank er en dyr bank. Hvis du ikke er med i et kundeprogram så er det mange gebyrer, som 2 kr I gebyr uansett hvilken type overføring. Dette gjelder like mye om det er en engangsfullmakt (Kron), eFakutura, eller avtalegiro. Jeg anbefaler deg å skaffe et kundeprogram hos danske bank eller flytte kontoen til en gebyrfri bank, så slipper du å tenke på resten. Jeg er med i et kundeprogram, altså Akademikerne. Får god rente på boliglån, bedre enn i andre banker Anonymkode: 05da0...87f
Gjest5656 Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er med i et kundeprogram, altså Akademikerne. Får god rente på boliglån, bedre enn i andre banker Anonymkode: 05da0...87f Rart. Jeg har en annen bank med lignende program og de tar aldri avgifter for kjøp av verdipapirer. Her må du nesten sjekke prislisten og spørre banken. Det høres ikke rett ut mtp. at Akademikerne også har avtale med Kron at det skulle være gebyrer mellom deres samarbeidspartnere. Endret 2. januar 2022 av Gjest5656
Kila Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Jeg har også fond i Kron, og opplevde det samme. Snakket med kundeservice der og de sa at enkelte banker tok gebyr for fondstrekk fra sine kunder, til tross for at Kron allerede betalte gebyrer til bankene ved overføring. Jeg har Nordea (som hadde gebyr), men fikk beskjed fra Kron om at Sbanken og DNB ikke hadde det. Jeg lagde derfor en vanlig konto hos Sbanken og bruker den som et mellomledd. Koster ingenting og fungerer strålende. Kjedelig med et ekstra ledd, men heller det enn tullete gebyrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå