Gå til innhold

Tidlig ul om fire dager og helt forberedt på dårlige nyheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gravid for femte gang og har vært symptomløs fra start i kontrast til de fire andre svangerskapene jeg har hatt. Ingen ømme brystvorter, ingen mild kvalme, ingen sensitivitet for lukter. Hcg har økt «som den skal» ref cb ukesindikator med en ukes mellomrom mellom de ulike stadiene, på «rett» dpo. Hadde en blødning 4+3 men den stoppet. Har kjempelyst på kaffe hver morgen, ingen økt sultfølelse. Bare helt ulikt alle andre svangerskap. Selv de to som endte i sa og MA hadde flere og riktigere svangerskapssymptomer. Ved min MA opphørte imidlertid alle symptomene i uke 5, tilsvarende da fosterveksten stoppet. Da følte jeg meg som nå, ikke gravid over hodet. Gikk en lang tur i går med masse energi, ikke trøtt osv. Har en bismak på at noe er feil, har hatt det hele tiden. Nesten lei meg for at jeg ikke bare har blødd alt ut til nå. Ser reelt for meg BO eller MA på tidlig ul. Iallfall ikke hjerteslag. Jeg er 6+3 når jeg skal dit. Får mao svar på om det er ok eller ikke om få dager. Tenker at denne intensjonen og disse fraværende symptomene taler tydelig. Eneste jeg kvier meg for er BO og MA og at det blir mye venting, ul med ukers mellomrom, hcg måling og styr. Håper kroppen ordner opp selv. 

Forventer ingen svar her altså. Dere kan jo ikke svare meg på usikkerheten, det kan kun ul. Måtte bare skrive det ut et sted. 

Anonymkode: ef304...a24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste får ingen symptomer før uke 6-7..

Anonymkode: ff217...89c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sant. Blir «spennende» å se om denne magefølelsen som er så sterk denne gangen på at dette ikke er som det skal, er rett eller helt feil. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet tidlig alt av symptomer, følte meg helt normal og var helt sikker på at jeg hadde hatt en MA da jeg skulle inn på TUL. Alt var, til min store overraskelse, helt fint med spiren🤗 Nå er jeg i uke 30.

Dette var min første graviditet da, så har jo ingen tidligere erfaringer å sammenligne med. Har likevel lest at graviditetssymptomer kan være annerledes fra graviditet til graviditet hos samme person. Håper magefølelsen din er feil❤️

Anonymkode: 8bf12...fac

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt gravid åtte ganger til sammen. Har ikke vært noe rød tråd mtp symptomer. De har altså variert veldig uavhengig om svangerskapene gikk bra eller ikke (4 barn + 4 aborter). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nesten ingen symptomer før uke 7 egentlig. Og lysten på kaffe forsvant aldri. Håper alt går bra på UL ❤️ 

Anonymkode: 68262...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Da var det BO denne gang. MA tidligere i år. For meg er det et mønster i at uteblitte svangerskapssymptomer betyr dårlige prognoser. Helt lik opplevelse som MAen. Litt symptomer i uke 4 og 5, mindre enn i svangerskap som har blitt til barn, og opphør av symptomer i slutten av uke 5. i det hjerteaksjon skal begynne gir fosteranlegget seg. Sikkert med god grunn altså. Bra kroppen rydder men slitsomt med disse ukene fra positiv test til ambivalens og dårlig svar. Litt irritert på kroppen for at den ikke bare kan skyte løs ned en SA og rydde opp selv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da var det BO denne gang. MA tidligere i år. For meg er det et mønster i at uteblitte svangerskapssymptomer betyr dårlige prognoser. Helt lik opplevelse som MAen. Litt symptomer i uke 4 og 5, mindre enn i svangerskap som har blitt til barn, og opphør av symptomer i slutten av uke 5. i det hjerteaksjon skal begynne gir fosteranlegget seg. Sikkert med god grunn altså. Bra kroppen rydder men slitsomt med disse ukene fra positiv test til ambivalens og dårlig svar. Litt irritert på kroppen for at den ikke bare kan skyte løs ned en SA og rydde opp selv. 

Hva betyr BO?

Anonymkode: 81384...c8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva betyr BO?

Anonymkode: 81384...c8c

Helt tom fostersekk. Litt merkelig fenomen. 

AnonymBruker
Skrevet

kjære deg, det er ingen god følelse❤️
Jeg hørte en podcastepisode i går som jeg gjerne vil anbefale deg, det er den nyeste til Foreldrerådet som handler om angst og bekymringer i svangerskap og barsel. 

Når man går gravid er man gjerne redd for å miste, man vet at det kan skje. Selv er jeg bekymret før hver eneste ultralyd i frykt for at noe er galt. Det er tanker som er vanskelig å styre bort fra. Men sånne tanker tar bare masse energi og glede fra deg. Det er ikke sikkert det er noe galt. For meg har det hjulpet litt å tenke at dette er utenfor min kontroll. Det som skjer det skjer, og mest sannsynlig går det bra. 

Jeg lærte en greie fra en psykolog som jeg har tatt med meg i flere situasjoner. Det er å stille seg spørsmålet "Men hva hvis det går bra?". Som regel tenker vi bare på alt det vansklige som kan skje, men hva hvis det går bra? 

Masse lykke til❤️

Anonymkode: 35bdb...edc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

kjære deg, det er ingen god følelse❤️
Jeg hørte en podcastepisode i går som jeg gjerne vil anbefale deg, det er den nyeste til Foreldrerådet som handler om angst og bekymringer i svangerskap og barsel. 

Når man går gravid er man gjerne redd for å miste, man vet at det kan skje. Selv er jeg bekymret før hver eneste ultralyd i frykt for at noe er galt. Det er tanker som er vanskelig å styre bort fra. Men sånne tanker tar bare masse energi og glede fra deg. Det er ikke sikkert det er noe galt. For meg har det hjulpet litt å tenke at dette er utenfor min kontroll. Det som skjer det skjer, og mest sannsynlig går det bra. 

Jeg lærte en greie fra en psykolog som jeg har tatt med meg i flere situasjoner. Det er å stille seg spørsmålet "Men hva hvis det går bra?". Som regel tenker vi bare på alt det vansklige som kan skje, men hva hvis det går bra? 

Masse lykke til❤️

Kanskje lese hele tråden først…

Anonymkode: 2ee57...b11

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje lese hele tråden først…

Anonymkode: 2ee57...b11

Ånei, jeg skjønte ikke at det var TS som snakket om BO, men ser det nå. Unnskyld TS, var ikke meningen å fortsette på tråden etter at du har fått en trist beskjed.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ånei, jeg skjønte ikke at det var TS som snakket om BO, men ser det nå. Unnskyld TS, var ikke meningen å fortsette på tråden etter at du har fått en trist beskjed.

Du behøver jo ikke si unnskyld! Synes meldingen din var søt og varm og satte pris på det ❤️ og så glemte jeg å skrive at jeg er ts 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...